Oletko valmistunut maisteriksi maisteriohjelman kautta
esimerkiksi ammattikorkeakoulututkinto alla? Mitä tuohon maisteriohjelmaan vaadittiin että pääsi sisään? Mikä ala oli kyseessä?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
En oo vielä valmistunut, mutta opiskelen kauppatieteiden maisteriksi tradenomi-pohjalla. Hakuvaiheessa vaadittiin tietty määrä soveltuvia pääaineopintoja (muistaakseni 24 op) ja hakukirje. Tämän jälkeen oli haastattelu, mut osaan pääaineista haetaan vain motivaatiokirjeellä. Hakemaani pääaineeseen ei ollut varsinaista keskiarvorajaa, mut täydet pisteet saadakseen k.a. piti olla yli 3,75. Vaatimukset tosiaan vaihtelee tiedekunnittain/pääaineittain ja yliopistojen välillä on eroja. Joihinkin saattaa tarvita esim. virallisen todistuksen englannin kielen taidosta.
Omalla kohdallani opiskelu on ollut yllättävän käytännönläheistä ja ryhmätöitä on jopa enemmän kuin amk:ssa. Opintopisteiden eteen pitää myös tehdä selvästi enemmän töitä kuin amk:ssa, mut uskon että tutkinnosta on hyötyä jatkossa.
Millaiset paperit sait aikanaan AMK:sta?
Valmistuin maisteriksi EU:n rahoittamassa muuntokoulutuksessa aikoinaan , joka oli räätälöity lähinnä AMK ja sen edeltäjän opstotaustaisten tutkintojen haltijoille. Toivoisin että näitä olisi edelleen tarjolla, koska koin itse opiskelut antoisiksi, työelämän tarpeita vastaaviksi joista koin itse saavani juuri sen mitä olin lähtenyt hakemaan. Kaikki turha ja päällekkäinen oli karsittu. Kursseja räätälöitiin myös siten että niitä oli mahdollisuus suorittaa iltaisin niin että työelämässä mukana olevat pystyivät helposti osallistumaan. Mulle tämä väylä oli kutakuinkin ainoa mahdollisuus akateemiselle loppututkinnolle,
Minulla oli pohjalla eri alan maisterintutkinto ja jonkin verran avoimen kursseja. Sain kandin hyväksiluettua, jonkin verran aineopintoja jouduin parsimaan eli n. vuoden tein kiinni ja pääsin sitten varsinaisesti syventäviin ja gradun tekoon. Opiskelin sosiaalityötä. Sosionoimi amk -tutkinnolla sai perusopinnot 25op kuitattua, ei enempää. Eli normaalisti vaadittiin sivuaineet ja yleisopinnot, joita minä en joutunut tekemään.
En oo vielä valmistunut, mutta opiskelen kauppatieteiden maisteriksi tradenomi-pohjalla. Hakuvaiheessa vaadittiin tietty määrä soveltuvia pääaineopintoja (muistaakseni 24 op) ja hakukirje. Tämän jälkeen oli haastattelu, mut osaan pääaineista haetaan vain motivaatiokirjeellä. Hakemaani pääaineeseen ei ollut varsinaista keskiarvorajaa, mut täydet pisteet saadakseen k.a. piti olla yli 3,75. Vaatimukset tosiaan vaihtelee tiedekunnittain/pääaineittain ja yliopistojen välillä on eroja. Joihinkin saattaa tarvita esim. virallisen todistuksen englannin kielen taidosta.
Omalla kohdallani opiskelu on ollut yllättävän käytännönläheistä ja ryhmätöitä on jopa enemmän kuin amk:ssa. Opintopisteiden eteen pitää myös tehdä selvästi enemmän töitä kuin amk:ssa, mut uskon että tutkinnosta on hyötyä jatkossa.