Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kuinka pääsen irti iltasyömisestä?

Vierailija
04.10.2020 |

Ongelmani on iltapalojen määrä. Syön joka ilta vähintään kaksi iltapalaa, koska nälkä. Iltapalat ovat hiilihydraattipitoisia, koska proteeiinipainotteinen iltapala lähinnä oksettaa. Liiallisen iltasyömisen vuoksi paino on noussut yli 5 kiloa. Bmi on nyt 26. Tyypillinen iltapala on n.klo 19 pari tummaa leipäpalaa, juustoa, kurkkua ja mukillinen lämmintä kaakaota. Ja n.klo 21.30 taas nälkä, jolloin menee kulhollinen muroja ja rahkavaahto. Olen keliaakikko, eli glutetiiniton ruokavalio.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä teen niin että syön kunnon aterian kuuden aikaan enkä sen jälkeen enää mitään. Silloin nukkuukin paljon paremmin kun ei ole maha täynnä.

Vierailija
2/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaakao pois (jos se on sokeroitua) ja vaihda se vaikka teehen. Syö enemmän proteiinipitoista, esim. kananmuna on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä sitä hiilarin syömistä, nehän vain lisäävät nälkää. Syö rasvaa niiden sijaan. Toisin sanoen syö kaikki ruokasi normaalirasvaisena, ei sitä rasvaa tarvitse erikseen syödä.

Vierailija
4/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kerralla vähän tuhdimpi iltapala. Laita esim. kananmunaa siihen leivän päälle. Kaakaon voisit vaihtaa veteen. Sitten sen toisen iltapalan aikaan mukillinen teetä, kamomillaa tai jotain muuta rauhoittavaa.

Vierailija
5/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää viimeiseen ateriaan rasvaa ja jätä pois nopeat hiilihydraatit. Muutenkin hiilareita kannattaa vähentää, koska ne lisäävät nälkää. Tee iltapalaksi vaikkapa chia-vanukas kookosmaitoon tai rasvaiseen jugurttiin, päälle pähkinöitä ja marjoja. Tai savulohitahnaa ruisleivällä. Hyviä pehmeitä rasvoja ja hitaita hiilihydraatteja kuidun kanssa.

Lisäksi suosittelen pätkäpaastoa. Kun olet päättänyt lopettaa syömisen joka päivä tiettyyn aikaan, siitä tulee itsestään selvä tapa. Toteat vain itsellesi mielihalun yllättäessä, että syöt sitten seuraavana päivänä. Voit aloittaa vähitellen eli ensin olet syömättä kymmenen tuntia, sitten 12 jne. Se on paljon helpompaa kuin luulet. Itse olen nykyään syömättä 18-20 tuntia joka päivä, vaikka ennen olin näitä aina nälkäisiä.

Syöminen ylläpitää nälkää. Mitä useammin syöt, sen nälkäisempi olet. Ja rasvan välttely lisää himoja.

Vierailija
6/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää viimeiseen ateriaan rasvaa ja jätä pois nopeat hiilihydraatit. Muutenkin hiilareita kannattaa vähentää, koska ne lisäävät nälkää. Tee iltapalaksi vaikkapa chia-vanukas kookosmaitoon tai rasvaiseen jugurttiin, päälle pähkinöitä ja marjoja. Tai savulohitahnaa ruisleivällä. Hyviä pehmeitä rasvoja ja hitaita hiilihydraatteja kuidun kanssa.

Lisäksi suosittelen pätkäpaastoa. Kun olet päättänyt lopettaa syömisen joka päivä tiettyyn aikaan, siitä tulee itsestään selvä tapa. Toteat vain itsellesi mielihalun yllättäessä, että syöt sitten seuraavana päivänä. Voit aloittaa vähitellen eli ensin olet syömättä kymmenen tuntia, sitten 12 jne. Se on paljon helpompaa kuin luulet. Itse olen nykyään syömättä 18-20 tuntia joka päivä, vaikka ennen olin näitä aina nälkäisiä.

Syöminen ylläpitää nälkää. Mitä useammin syöt, sen nälkäisempi olet. Ja rasvan välttely lisää himoja.

Sori, en huomannut heti, että olet keliaakikko. Tee vaikka siemenleipää rukiin tilalle. Siinä on paljon kuituja ja hyvää rasvaa.

Vierailija
7/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Kokeilen tuota kanamunaa illalla leivän päällä ja iltateetä kaakaon sijaan. Myöhennän myös iltapalan aikaa puolella tunnilla. Päivällisen myöhentäminen ei onnistu, koska kiljuva nälkä töistä tullessa, vaikka syön iltapäivästä välipalan (hedelmä+proteeinipatukka).

Vierailija
8/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta läski

Vierailija
9/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystytte nukkumaan ilman iltapalaa? Jos en syö illalla, minulla on nukkumaan mennessä nälkä, ja uni ei tule. Ja vaikka tulisikin, herään viimeistään aamuyöstä nälkään.

- Eri

Vierailija
10/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, en huomannut heti, että olet keliaakikko. Tee vaikka siemenleipää rukiin tilalle. Siinä on paljon kuituja ja hyvää rasvaa.

Kiitos myös tästä. Tuo on totta, että hiilihydraatit lisää nälkää. Kokeilen illalla välillä tuota rasvaista jugurttia marjojen kanssa. Ja pähkinöitä välillä. Chia-vanukasta en ole kokeillut. Pitääpä guuglettaa onko gluteenitonta.

Vierailija
11/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä päivällä terveellisesti eli hyvin niin illalla ei ole nälkä. Ei voi olla nälkä. Opetat itsellesi uuden ruokarytmin.

Vierailija
12/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Make69 kirjoitti:

Laihduta läski

Hyvä päätös, Make.

Ensi vuonna voit olla jo vähän hoikempi setämies.

Vierailija
13/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pystytte nukkumaan ilman iltapalaa? Jos en syö illalla, minulla on nukkumaan mennessä nälkä, ja uni ei tule. Ja vaikka tulisikin, herään viimeistään aamuyöstä nälkään.

- Eri

Nimenomaan nukun parhaiten kun en syö iltaisin.

Vierailija
14/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Eri

Tottumiskysymys. Mitä useammin syö, sitä enemmän insuliini heittelee, mikä saa aikaan nälän tunteen. Samoin mitä enemmän syö hiilareita, sitä enemmän tekee mieli syödä.

Pätkäpaastolla ei tee mieli syödä usein, kunhan on päässyt alkuun. Varsinkin kun syö vain yhden aterian päivässä, tulee siitä niin täyteen, ettei tosiaankaan huvita napostella jatkuvasti.

Vierailija
15/15 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät syödä illemmalla niin etkö voi jättää alkupäivästä syömisiä pois?

Vai onko sulla nälkä koko ajan? Jos on niin syöt väärin, nopeat hiilarit kokonaan pois, lisää rasvaa, proteiinia ja vihanneksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi