Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutuksesta kysymys. Miksi minulle iskee hirveä " syömisen tarve" aina iltaisin?

Vierailija
21.07.2006 |

Olen kevyellä laihdutuskuurilla, siis ei mitään rääkkiä vaan tavallista terveellisemmin syömistä. Olen jättänyt herkut lähes kokonaan pois, syön säännölliset ateriat ja paljon kasviksia.

Mistähän johtuu, että iltaisin minulle iskee usein hirveä nälkä, joka on oikeastaan lähinnä valtava tarve syödä, ei niinkään fyysinen nälän tunne? Nyt voisin esim. vetää kinkkuviipaileta ihan loputtomasti. Tekee mieli suolaista. Toisina iltoina iskee makeanhimo, mutta sen suhteen olen onnistunut pysymään pienissä määrissä makeaa. Siitä ei pitäisi olla kyse, etten saisi päiväsaikaan tarpeeksi ruokaa. En minä millään nälkäkuurilla ole.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatte tod. näk. aivan liian vähän proteiinia ja rasvaa, verensokeri on liian alhaalla. Pitää syödä vain sellaista ruokaa, joka pitää verensokerit tasaisena. Jos veresokeri romahtaa, se aiheuttaa mielitekoja ja ahmintaa.

Täysjyvätuotteita, proteiinia ja hyviä rasvoja.

Ei: sokeria, vehnäjauhoja, puhdistettua riisiä, perunaa.

Vierailija
2/8 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian pitkä aika edellisestä ruokailusta, tai olette syöneet liian höttöruokaa päivällä. Pitää syödä sellaista, joka pitää verensokerit tasaisena.

Pastat yms. nostavat verensokerit nopeasti ja sitten se verensokeri myös laskee nopeasti. Laskuvaiheessa tulee helposti mielitekoja.

Lisää infoa löytyy Kutrin sivuilta ja www. karppaus. info

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on nimenomaan " valtava tarve syödä" , eikä niinkään fyysinen nälän tunne, niin vastausta kysymykseen kannattaa etsiä myös vähän syvempää.

Mihin tarpeeseen syöt, silloin kun syöt, vaikkei olisi nälkä?

Tähän kysymykseen terapeutti Irene Kristeri tuo tosi mielenkiintoisia näkökulmia. Ja kokemuksen syvällä rintaäänellä. Suosittelen!

Vierailija
4/8 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa turhat välilyönnit vaan pois:)

http:// www. vantaanlauri. fi/arkisto/2003/2003-06-03/ajankohtaista/suruun

Vierailija
5/8 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina meinaa sitä että ei ole saanu tarpeeksi energiaa päivän mittaan. Ei mullakaan ole läheskään joka ilta oikea nälkä, se on sitä opittua napsimista jolla osa läskeistäkin on hankittu.

Sillon yritän keksiä muuta tekemistä tai sitten jyrsin porkkanaa tms joka ei haittaa. Se on totta myös että kannattaa oikein miettiä miksi syö vaikkei ole oikea nälkä.

Ne hiilarit/niiden karsiminen eivät ole se ainoa oikea reitti laihtumiseen, mulla ei haittaa laihtumista ollenkaan vaikka syön teidän kieltäjien mainitsemia ruokia...

Vierailija
6/8 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kun iltasella ei kauheesti mitään tekemistä niin tekis mieli syödä,

nytkin hirvee nälkä!!!

pakko ruveta pian nukkumaan niin aamulla on taas hyvä olo.

ja kumma juttu,

heti aamulla ei oo ees nälkä vaikka illalla maha suorastaan kurnii!

mistähän johtuu...??

Vierailija
7/8 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen normaalipainoinen.

Vierailija
8/8 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen sen johtuvan vaan siitä, kun se syöminen on tavallaan kiellettyä niin tottakai sitä alkaa heti tehdä mieli ties mitä... Jätskii, sipsii, suklaata jne.