Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai hitto mulla repeää hermo: olen laihduttanut eli liikkunut

Vierailija
18.12.2013 |

salilla 4-5/krt viikko ja yritäänyt syödä fiksummin. Lisäsin aamupuuron raejuustolla ruokavalioon ja olen yrittänyt tsekata että saan tarpeeksi proteiinia ruokavaliosta. Paino on noussut lokakuusta 3kg ja mätipussi leuan alla olla möllöttää edelleen!!! MIkä v***** se oikein on että mä en vaan laihdu? Mulla on asiantuntijan tekemä ruokavalio ja kuntosaliohjelma ja aerobistakin teen 15-30 min treenin päälle vaan paino sen kuin nousee :O Kilpirauhasen vaajaatoiminta on mutta esim. TSH oli lokakuussa mittaamattoman alhaalla, verenpaine ainostaan on koholla :D

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jättää viljat kokonaan pois. Pidä yksi herkuttelupäivä viikossa, jolloin voit kohtuullisesti syödä mitä vain. Minulla nuo vinkit on auttaneet. Onko sulla paljon ylimääräistä? Viimeiset kilot on aina haasteellisia pudotettavia.

Vierailija
2/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut kiloklubiin merkata syömisiä ? Saisit tietää todelliset kalorit ? 

Toisaalta upeasti olet liikkunut ja kun liikunnan aloittaa rankasti , paino nousee ennenkuin alkaa laskemaan. Jos vaan liikkuisit ja  malttaisit, tuo mitä nyt teet ei ole mikää pikadieetti vaan hieno elämäntapamuutos joka voi johtaa pysyvään painonhallintaan.

Tsemppiä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paino 73kg eilisen puntaroinnin tuloksena. Jumaleissön tää ei voi olla totta. Pituutta 169cm.

t.ap

Vierailija
4/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, olen merkannut sinne tunnollisesti kaiken, kaloreita tulee n. 1500/pvä. Voiko se olla liikaa?

Vierailija
5/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko oot treenannut?

treenaaminen lisää nestettä vartaloon (ja toki lihastakin). eikä heti näy kevyempänä painona. välillä aerobistaliikuntaa, ei pelkkää lihaskuntoa!

yleensä myös kaikissa oppaissa käsketään juomaan ihan liikaa vettä. ja sekin painaa.

kyllä se siitä!

Vierailija
6/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 1500 ainakaan liikaa ole, ehkäp jopa vähän liian vähän. Harrastatko mitään kestävyysliikuntaa kuten juoksu tai pyörälenkkejä? Salilla ei varsinaisesti saa painoa pudotettua vaan siellä ennen kaikkea kasvatetaan ja kiinteytetään lihaksia joilloin paino kyllä itseasiassa nouseekin. Ehkä vähemmän salikertoja viikossa ja sen lisäksi vaikka uintia, juoksua tai hiihtoa.

Vierailija
7/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsetko/mittaatko ruoan vai arvioitko silmämääräisesti? Jos olet tähän saakka toiminut silmämääräisesti, niin ota alkuun esim yksi viikko jolloin punnitset ja mittaat oikeasti ihan kaiken lähtien öljytilkasta jonka pistät pannulle (jos pistät) paistamista varten. Todella helposti voi käydä niin, että silmämääräinen arvio heittää vähän johonkin suuntaan. Jos se heittää säännönmukaisesti samaan suuntaan, niin yllättävästi voi tulla kaloreita lisää.

Seuraa myös ympärysmittoja muutamasta paikasta. Esim reidet, lantio, vyötärö. Jos niissä näkyy pienentymistä, ole tyytyväinen ja jatka samaan malliin. On myös ihan totta, että raju liikunnan alottaminen voi lisätä nestettä elimistöön. Mutta sanoisin tuolle kutoselle, että se juotu vesi tulee kyllä läpi kun ei punnitse itseään heti tuopillisen jälkeen (aamulla vessareissujen jälkeen ennen aamupalaa saa vertailukelpoisimman tuloksen eri päivien välillä). Elimistö hamstraa enemmä nestettä itseensä ja turpoaa jos se ei saa ravinnosta/juomasta riittävästi.

Vierailija
8/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 kaloria on liian vähän kun treenaat noin usein. Muuta ruokavaliota enemmän proteiinipitoiseksi ja jätä kaikki sokeri ja KAIKKI viljat minimiin. Älä juo alkoholia.

Vierailija
9/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsen ruoat, litkin vettä pitkin päivää, juoksemaan en ala, en tykkää, talvella olisi tarkoitus hiihtää.

Mä en jotenkin vaan tajua että miten kroppa ei muka saliliikunnalla voisi polttaa rasvaa vaan ainoastaan lisäisi lihasmassaa.

Vierailija
10/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se treenaaminen. Minäkään en jostain syystä laihtunut millään, kun treenasin (minun tapauksessani juoksin), mutta kun lopetin sen ja rajoitin vain kalorit 1300 kcal / päivä, paino alkoi pudota tasaisesti ja hyvin.

Vierailija
11/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mulla sama, paino ei putoa mutta lihas kasvaa, inbody näyttää kivasti 120 lihasmassaa käsivarsiin eli enemmän kuin miehelläni ja melkein 100 keskivartaloon mutta rasvapros 40 :D . paino alkoi laskea vasta kun aloitin 5/2 syömiset. treenaan syömispäivinä. läski ei lähde treenillä vaan pakko se on vähentää ruokaa. mulla mätti se että laskin MUKA kaloreita mutta pikkusyömiset jäi merkkaamatta. nyt paastopäivinä tulee huomattua miten helposti ne kalorit kertyy lautaselle.

Vierailija
12/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kauanko olet treenannut?

Vierailija
14/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on treenitaustaa pidemmältä aikaa; viime keväänä treenasin 5kk ennen kuin sairastuin pidemmäksi aikaa, kesä meni toisen harratuksen parissa ja nyt salitreenejä takana kohta 3kk.

Vierailija
15/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt, niin ala salitreenin lisäksi tekemään 3 krt viikossa noin 40 min aamulenkki tyhjällä vatsalla. Ja jätä viljat pois. 

Vierailija
16/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:06"]

Mä en jotenkin vaan tajua että miten kroppa ei muka saliliikunnalla voisi polttaa rasvaa vaan ainoastaan lisäisi lihasmassaa.

[/quote]

Riippuu toki miten treenaat. Yleensä salilla tehdään liikettä sekunteja, tauko ja toistetaan. Pitkät matalasykkeiset suoritukset ovat parhaita rasvan polttamiseen.

Hommaa sykevyö. Itselläni se sai pitämään vauhdin tarpeeksi hiljaisena, että pystyi tekemään niiä 1½h hikilenkkejä. Muuten oli aina liikaa vauhtia.

Vierailija
17/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä veikkaan syyksi tuota kilpparia.

Tää kuulostaa ihan mun elämältä..

Mikä sulla oli t4v?

Suosittelen kans tuota viljat pois-linjaa.mulla on poistettu kilppari enkä siedä viljoja.ne kerää nestettä vajista sairastavalle.

Vierailija
18/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitämitämitä? Käyt salilla eri yrität saada lisää massaa ja yrität säilyttää lihakset syömällä tarpeeksi proteiinia. Jos oikeasti haluat laihduttaa niin teet sitä aerobista treeniä, joka oikeasti polttaa kaloreita. Kasvatat koko ajan salilla lihasta tuolla nykyisellä taktiikalla ja lihas painaa enemmän kuin rasva eli ei sinun tässä laihtumisprojektissa tulisi kiinnittää huomiota painoon vaan ennemminkin rasvaprosenttiin, joka kannattaa mittauttaa pihdeillä säännöllisin väliajoin.

Vierailija
19/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 kaloria kuulostaa tosi pieneltä tohon treenimäärään nähden. Ihan ok määrä sellaisena päivänä kun ei treenaa, mutta treenipäivänä kannattaa ehkä syödä enemmän.

Itse syön treenipäivänä 3 lämmintä ruokaa, lounaan, töiden jälkeen ja vielä treenin jälkeen.

Olin jonkin aikaa dieetilllä, mutta ei treenistä tullut mitään, kun oli koko ajan nälkä eikä ollut energiaa riittävästi.

Toivottavasti vika löytyy ja paino alkaa tippumaan. Kannattaa kysyä myös toisen ammattilaisen mielipidettä ruokavalioon, ammattilaisissakin on aika paljon eroja. Ja jokaisella meillä on erilainen kroppa, ja kaikki ruokavaliot eivät sovi kaikille. Haasteellista on löytää juuri se itselle sopiva ruokavalio.

Vierailija
20/20 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset