17v raskaana, kysymyksiä?
Kommentit (24)
Ei kysymyksiä.
Äitini oli 17v kun minä synnyin.
niin munkin, äiti ottikin asian todella hyvin. Täytän kuitenkin jo kuukausi lasketusta ajasta 18v :)
Kaverin äiti oli 16v ja sen kyllä huomaa.
Kaikkea hyvää teille! Hyvä että heti ajattele että abirtti on oika ratkaisu.
Minä olin sinun ikäisesi kun aloin odottaa esikoistani. Kaikenlaista ala-arvoista sai kuulla aikuisilta ihmisiltä, vaikka lapsi toivottu ja puoli vuotta yritetty. Nyt hän on jo 19v, vakituisessa unelmatyössään, fiksu ja kunnollinen nuorimies. Enpä olisi kasvatuksessa paremmin voinut onnistua, vaikka pelkästään ikäni puolesta sain kaikkea ennakkoluuloisuutta osakseni.
Ei mulla oikeastaan ole kysyttävää, toivotan teille paljon onnea:)
Kaikkea hyvää teille. :)
Oletko lukiossa tai muussa koulussa, töissä? Jos lukiossa, miten hoidat käytännössä koulun?
Onko teillä muita tuloja kuin Kelan tuet? Miten opiskelut?
Vaikuttiko päätökseesi teiniäitiblogit ja -ohjelmat?
8:n kysymyssarja jäi kesken:
Asutteko lapsen isän kanssa jo omillanne, vai kumpikin vanhempiensa luona?
Jos asut vielä vanhempiesi kanssa, mitä he tuumivat uuden vauvarumban alkamisesta? :)
Eihän iällä ole poikimisen suhteen juuri mitään merkitystä kunhan kykenee jo itse elättämään.
Miksi jo 17v, mikä kiire hankkia lapsi?
Olet sitä vielä itsekin.
Ehkä haluat vain ärsyttää avauksella?
Olet sitä vielä itsekin.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:35"]
Olet sitä vielä itsekin.
[/quote]
nainen on silloin hedelmällisimillään. eipä tartte sitten kolmekymppisenä ravata hedelmöityshoidoissa kun kunnioittaa luontoa eikä lykkää turhaan lastentekoa.
asumme poikaystävän (seurustelua takana melkein2v) yhdessä.Koulut jatkuuu kun lapsi tarpeeksi vanha hoitoon. teiniäidit ei vaikuttanut päätökseen.Enkä myöskään halua itselleni sellaista mainetta.Minusta abortti ei ole ratkaisu jos on itse sössinyt, pitää ottaaa vastuu teoistaan.Vanhemmat ottivat asian todella hyvin.
AP
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 18:57"]
[/quote]
Eikö se olisi kumminkin viisaampaa tehdä tää toista päin? Eli siis onko sulla kysymyksiä meille?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 18:57"]
[/quote]
Eikö se olisi kumminkin viisaampaa tehdä tää toista päin? Eli siis onko sulla kysymyksiä meille?
[/quote]
Tässä on pointtia!
Ap, olen 44-vuotias ja minulla on kolme lasta, nuori on kahdeksanvuotias. Esikoiseni sain 31-vuotiaana. Minulla on korkeakoulututkinto ja teen toiveitteni mukaista työstä. Sama koskee miestäni. Emme ole koskaan olleet työttömiä. Olimme molemmat asuneet yksin ja vastanneet omasta arjestamme ennenkuin muutimme yhteen. Tietysti molemmilla oli takana myös vakavia rakkaussuhteita.
Haluatko kysyä jotain?
Minkä ikäinen lapsen isä on? Kauanko olette seurusteleet? Miten teidän vanhemmat on suhtautunut asiaan?
Toinen 17v lapsi 2kk
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:35"]
Olet sitä vielä itsekin.
[/quote]
nainen on silloin hedelmällisimillään. eipä tartte sitten kolmekymppisenä ravata hedelmöityshoidoissa kun kunnioittaa luontoa eikä lykkää turhaan lastentekoa.
[/quote]
Mä taas olen ollut siinä tietoisuudessa, että nainen olisi hedelmällisimmillään 20-25-vuotiaana. Enkä muuten tiedä ainuttakaan 30-vuotiasta, joiden olisi tarvinnut juosta hedelmällisyyshoidoissa. Terveellä kolmikymppisellä pitäisi olla vielä paljon hedelmällisyyttä jäljellä.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 20:22"]
Ensin onnea! Asutteko omillanne, onko poikaystävälläsi/aviomiehelläsi kunnon ammatti entä sinulla? Ihan vain ajattelen tulevaisuuden näkymiä että pystytte hyvin elämään taloudellisesti. Toivon jaksamisia..ettei nyt ainakaan heti vauvaa työnnetä mummon ja vaarin hoiviin vaan osaatte huolehtia siitä itse ihan aikuisten oikeesti! Ja hyvin se menee jos on juoksut juostu ja se railakas nuoruus takana niin voi asettautua rauhalliseen perhe-elämään!
[/quote]
Ei 17-vuotiaana taida oikein vielä ammatteja olla.