Voisitko seurustella henkilön kanssa, joka ei syö lainkaan terveellistä ruokaa?
Koska terveellinen ruoka on hänen mielestään pahaa.
Kommentit (17)
Totta kai. Hänellä olisi omat eväät, minulla omat eväät.
Voisin, niin kauan kuin tämä ei näy henkilön ulkonäöstä (ylipaino) tai olemuksesta (esim jatkuva väsymys)
Ei kuulosta kovin älykkäältä partnerilta tuollainen. Haluan miehen, joka arvostaa terveyttään ja jolla on energiaa. Lisäksi olisi todella epäkäytännöllistä jos kummallakin meistä olisi täysin erilaiset ruokavaliot.
No en. Lapsellista tuollainen "hyi, pahaa" -nirsoilu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta kovin älykkäältä partnerilta tuollainen. Haluan miehen, joka arvostaa terveyttään ja jolla on energiaa. Lisäksi olisi todella epäkäytännöllistä jos kummallakin meistä olisi täysin erilaiset ruokavaliot.
Samaa ajattelin. Jos vastaani tulisi mies, joka nyrpistelee nokkaansa vihanneksille, niin hän saisi nyrpistellä ihan keskenään, sillä en olisi sitä katsomassa ja kuuntelemassa. Syön itse hyvin monipuolisesti ja teen hyvää ruokaa, joka on myös terveellistä.
Ei ole sopiva isäksi, koska arvot tarttuvat lapsiin.
Ei olisi minun mies. Syön ihan mielelläni joskus makkaraa, hampurilaisia ja muuta vastaavaa, mutta en edes joka viikko tai kuukausikaan. Tykkään salaateista, vihanneksista, juureksista ja marjoista paljon, joten ne kuuluvat joka päivään.
En ikinä! Eräs ystäväni yritti nuorempana seurustella tällaisen ”miehen” kanssa mutta suhde kaatui omaan mahdottomuuteensa. Minulle ruokakulttuuri on todella tärkeää. Haluan että perheessäni syödään yhdessä huolella raaka-aineista valmistettua ruokaa, joka tarjoillaan kauniisti ja syödään sivistyneesti. Olen aika vanhanaikainen tällaisessa, vaikka ikää on ”vasta” 36. En ikinä voisi elää perheessä, jossa jokainen hompsii suuhunsa omia eväitään milloin lystää.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä! Eräs ystäväni yritti nuorempana seurustella tällaisen ”miehen” kanssa mutta suhde kaatui omaan mahdottomuuteensa. Minulle ruokakulttuuri on todella tärkeää. Haluan että perheessäni syödään yhdessä huolella raaka-aineista valmistettua ruokaa, joka tarjoillaan kauniisti ja syödään sivistyneesti. Olen aika vanhanaikainen tällaisessa, vaikka ikää on ”vasta” 36. En ikinä voisi elää perheessä, jossa jokainen hompsii suuhunsa omia eväitään milloin lystää.
Tämä on tärkeää. Eksä kyllä söi suht terveellisesti, mutta en kestänyt sitä että ruoka syötiin useimmiten telkkarin edessä ja ruokapöydässäkin täytyi kirjoitella tekstiviestejä. Itselle on tärkeää, että ruokahetkeen rauhoitutaan, keskustellaan ja nautitaan toisten seurasta.
Luultavasti en. En ole mikään terveysnattsi, mutta en minä pelkkää epäterveellistä ruokaa halua syödä ja suoraan sanottuna minusta on tylsää jos huomattavan osan ajasta on erilliset sapuskat. Omissa parisuhteissa jaetut ruokanautinnot ovat olleet aika tärkeitä, on tehty ruokaa yhdessä, keskusteltu, mietitty miten uutta kokeiltua reseptiä voi muokata niin että se on omaan makuun sopivampi jne. Lisäksi jos kumppani syö vain epäterveellistä ruokaa olisin huolissani hänen terveydestään. Sitäpaitsi "kaikki terveellinen ruoka on pahaa" ajatus kuulostaa todella rajoittuneelta ja ennakkoluuloiselta eikä anna hyvää kuvaa ihmisestä noin ylipäänsä. Ihan sama kuin sanoisi että kaikki kasvikset ja hedelmät ovat pahoja, huolimatta siitä että niitä on satoja erilaisa ja makuskaala menkoinen (ajatelkaa vaikka sipulin ja hunajamelonin makuja).
Olen kertaalleen laihduttanut vaikeasta ylipainosta normaalipainoon ja kärsin edelleen syömishäiriöstä. En siis pystyisi sellaiseen elämään, että kotoa löytyy aina sipsejä, karkkia, pakastepizzaa jne. Riski repsahtaa kumppanin epäterveelliseen ruokavalioon ja todennäköisesti liikkumattomuuteen on terveyteni kannalta aivan liian suuri.
Terveellinen ruoka on ylipäätänsä tosi hankala määritellä. Sinäkö sen päätät mikä on ja mikä ei?
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen ruoka on ylipäätänsä tosi hankala määritellä. Sinäkö sen päätät mikä on ja mikä ei?
Yleisesti ottaen kasvispainoitteinen ruoka ilman liikoja lisäaineita on terveellistä ja huonoja rasvoja sisältävä runsaskalorinen, sokeripitoinen ja paljon lisäaineita sisältävä ruoka on epäterveellistä. Ei ole lainkaan vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kvg.
Jos vihaa kaikkea terveellistä ruoka niin tuo kuulostaa ennakkoluuloisuudelta ja siltä että ei edes yritetä kokeilla mitään uutta. Kun tosiaan lähtee kokeilemaan erilaisia ruokia, valmistustapoja ja eri maiden keittiöitä niin aivan taatusti löytyy herkullista ja terveellistä ruokaa . Jotenkin tuollaisesta henkilöstä tulee muutenkin mieleen se, että henkilö ei ole kovin kokeilunhaluinen ja on hyvin omiin tapoihin juuttunut kaveri. Ei kuulosta mielenkiintoiselta kumppanilta.
Kyllä lihaa on syötävä ainakin muutaman kerran viikossa.