Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon tunnesyömisestä?

Vierailija
30.09.2020 |

Siinäpä se. Ylipainoa 15kg ja syön pahaan oloon. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/9 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Nyt alkoi VHH. Leipä, peruna, riisi, pasta pois mm. Saa nähdä mitä tästä tulee. Ylipainoa on 35kg kiloa. Pakko saada tuloksia melko nopeasti. Jalat kipuilee töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Näyttää löytyvän myös Bookbeatista.

Eri

Vierailija
4/9 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnesyömisellä, -juomisella ja muulla välttelykäyttäytymisellä on yksi motiivi: pikaisen hyvän olon saaminen kun tunteet ovat muuten ikävät. Välttelemällä tunteiden kohtaamista ne usein voimistuvat. Olen itse lopettanut tupakoinnin ja nyt taistelen toisen addiktion kanssa. Esim. eilen aina kun hoksasin että mielihalut heräävät, kiinnitin niihin huomiota ja totesin että nyt minulla ei ole tarvetta ratketa vaan minulla on paha, yksinäinen olo jota mieleni haluaisi turruttaa pikaisella mielihyvällä. Pohdiskelin tätä yksinäisyyden oloa hetken, tuli itkettyäkin, ja sitten se alkoi hälvetä. Päivä kerrallaan terveempää kohti.

Vierailija
5/9 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan uusia keinoja tunteiden käsittelyyn sekä lisää mukavaa tekemistä arkeen. Sellaista, mistä saa endorfiinia tai adrenaliinia. Ruoalla herkuttelu ei pidemmän päälle paranna kenenkään pahaa oloa tai tylsyyttä. Lisäksi ruoan sisällöllä on väliä: mitä ravitsevampaa ruokaa syö, sitä vähemmän tulee mielitekoja.

Vierailija
6/9 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää opetella tunnistamaan ne omat tunteet ja käsittelemään niitä jollain muulla tapaa ruoalla turruttamisen sijaan. Jos eivät nuo nerokastakin nerokkaammat self-help oppaat (tässäkään tapauksessa) auta, niin voi hakeutua ihan ammatti-ihmisen pakeille jutustelemaan.

Vierailija
7/9 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten eroon tunnesyömisestä?"

Itsekurilla ja ankaruudella. Unohda välittömät mielihyvät ja pelaa pitkää peliä.

Vierailija
8/9 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää päästä pahasta olosta? Jos yhtään lohduttaa niin on se kuitenkin parempi paha tapa ku vaikka juominen.

Itse söin ahdistukseen koro keväällä ja kesällä olikin tullut jo 6 kiloa. Laihalla se tarkoitti vatsaa. Katselin kuvia vatsakkaista ja nostin sellaisen inhon, että nyt se on jo pois. Et vaan syö. Ei se muuta vaadi, mutta tuo onkin aika paljon vaadittu :(

Vierailija
9/9 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä keksiä tilalle jotain muuta ajateltavaa/tekemistä. Enkä tarkoita tällä mitään liikuntaa vaan jotain rentouttavaa/rauhoittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme