Kummalle annat joululahjan, lemmikille vai tuntemattomalle lapselle?
Nyt kun Joulupuu-keräys, kaikilla on mahdollisuus pelastaa tuntemattoman lapsen joulu. Miksi siis lahjoa lemmikkiä, joka ei tajua joulusta hölkäsen pöläystä? Kyllähän nyt jokaisen moraali sanoo että lapset ennen eläimiä!
Kommentit (30)
Pakko vielä täsmentää kakkosen, että täällä ei kyllä ollut joulupuukeräystä vaan joku ensi- ja turvakodin juttu. Kuitenkin, tällaseen keräykseen ostin lahjan. Plus sitten "kummitytölle" joka mulla on WorldVisionin kautta. Hänelle ostin uuden mekon.
Mieheni sanoi ensin, että ostaisi koiralemme mieluiten. Valitsi kuitenkin lapsen kun valaisin häntä mielikuvalla kuusen juurella itkevästä lapsesta.
Mieheni sanoi ensin, että ostaisi koiralemme mieluiten. Valitsi kuitenkin lapsen kun valaisin häntä mielikuvalla kuusen juurella itkevästä lapsesta.
Tekisi mieli vastata tähän, että lemmikille, koska ärsyttää tuollainen vastakkain asettelu ja moralisoiva asenne. En tykkää avata lompakkoani silloin kun tuntuu, että rahaa kerätään syyllistämällä ja huonoa omaatuntoa herättämällä. Hyviä avustuskohteita riittää enemmän kuin tarpeeksi, ei tuota ongelmaa valita sellainen joka sopii itselle.
Miksi kolmosen vastausta on miinustettu? Eikö se ensi ja turvakodinkeräys kelpaakaan? pitää olla just joulupuu :D Mut joo, ite en osta lahjoja kellekkään. En eläimille enkä ihmisille. On rahat muutenkin niin tiukilla.
Kyllä eläimet joulusta ymmärtää. Meidän koira vahtii joka jouluaaton(huom koko aaton) paketteja kuusen vierellä. Ja todellakin tietää mikä paketti kuuluu hänelle.
Koirille on kinkkupaketit ja lelupaketit. Ja ne todellakin leikkivät aivan innoissaan niillä leluilla heti.
Mutta joo, mun äiti antaa niille noi lahjat. Mä annan tuntemattomille lapsille...
Annan lemmikeille, olen jo ostanut ja pakannut lahjan jokaiselle miljoonakalalleni!
Koirat aina hullaantuu kun kuusi tuodaan sisään, luulen että että samanlainen assosiaatio kuin sillä yhdellä psykologian ja markkinoinnin tunneilla esillä olleella koiralla.
Koirille laitetaan usein omat paketit jotain hyvää sanomalehteen käärittynä jotka osaavat itse avata, saavat omaa jännitystä meidän joulun kaaokseen.
Tuntemattomalle lapselle lähtee myös paketit jotka on huomattavasti arvokkaampia kuin koirien herkut
Molemmille. Osallistun aina joulupuu keräykseen ja lisäksi lähetän 2 pakettia ihan tuntemattomille lapsille suoraan
Lemmikille tottakai! Olen jo kissoille ja koiralleni ostanutkin. :) Ensimmäiset ne sai jo nyt jos oli uusi kiipeilyteline ja uusi peti, mutta niitä ei voinutkaan piilotella... Kyllä ne pari pakettia aattonakin saa!!
En osta kummallekaan, repikää siitä. Enkä tosiaankaan pidä itseäni itsekkäänä tai kitsaana. Koira ei joulusta ymmärrä ja tuohon Joulupuu-keräykseen en ole koskaan osallistunut, osittain sen takia että minulla ei ole lapsia enkä siksi osaa välttämättä ostaa oikeanlaisia lahjoja, toisaalta tuntuu että noiden saajissa ei niitä oikeasti tarvitsevia niin paljon olekaan.
Vein seurakunnan joulukeräykseen pussin, laiton eläinsuojeluyhdistyksen tilille rahaa, omat lemmikit saavat herkkuja, lähipiirin vähävaraiset lapset lahjon. Ja joulun jälkeen tili on tyhjä.... voi tätä antamisen iloa.
En kummallekaan. En anna koiralleni enkä kissallenikaan mitään joululahjoja, mutta en kyllä anna tuntemattomille lapsillekaan.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 09:02"]
En saattaisi itse olla eläinrakas, sen verran löytyy vielä empatiakykyä ihmisiä kohtaan. Tätäkin ketjua lukiessa tulee mieleen Pieni Tulitikkutyttö modernina versiona jossa koiranulkoiluttajat kilvan paijaavat sessejään ja samalla katsovat paheksuen koditonta pikkulasta kuolemassa nälkään ja kylmään.
[/quote]
Puhumattakaan niistä lapsiperheistä, jotka lahjoo lapsiansa unohtaen täysin Afrikan, Aasian ja Antarktiksen lapset.
Molemmille annan tänä vuonna :) Lemmikin lahja on tavallaan lahja itselleni. On mukava katsoa sen lemmikin iloa ja touhotusta "paketin" kimpussa. Eihän se siitä mitään ymmärrä, se on ihan totta.