Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin jatkuvasti haukkuvat koirat

Vierailija
11.12.2013 |

Seinänaapurissa asustaa pari kovahaukkuista, ulvovaa koiraa. Olemme mahdollisimman kohteliaasti maininneet naapureille koirien haukkuvan ja ulvovan melkoisesti aina yksin jäädessään, omistajiensa seurassa ovat ihan hiljaa.

Naapurit ovat nyt esitelleet meille haukunestopantoja joita koirilla käyttävät, ikävää vain, että he ilmeisesti käyttävät näitä pantoja vain silloin kun itse ovat kotona. Eli kun he jättävät koirat päivisin itsekseen, he jostakin kumman syystä napsauttavat pannat pois päältä/ottavat ne pois. Mitäs järkeä tässä on? Eikös niiden pantojen kannattaisi olla käytössä juuri silloin kun koirat eniten haukkuisivat? Voisivathan omistajat komentaa/opastaa koiriaan ollessaan kotona myös itse. 

Miten tästä eteenpäin? Jo aiemmin ottaessamme esiin jatkuvan haukunnan, saimme osaksemme mulkoilua ja lievää loukkaantumista. Haukunta ja ulvonta on jatkuva ongelma, eikä tilanne ole muuttunut ainakaan parempaan suuntaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudestaan vaan asia puheeksi, ei muu auta.

Vierailija
2/4 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten pannat eivät ole kovin tehokkaita, ja siksi ne "toimivat" kun naapurit ovat itse paikalla, mutta eivät silloin kun he eivät ole. Ehkä jotain tällaista?

Mutta niin, asia puheeksi uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan päivästä ovat yksin, päivisin vai myös iltaisin/öisin? Jotkut koirat saattavat mennä "paniikkiin" haukunestopannoista, jolloinka ei koiraa voi jättää pannan kanssa yksin kotiin. Asutteko kerrostalossa? Jotkut koirat älähtävät heti kun jotain ääniä kuuluu, toisilla vain on niin kova eroahdistus että huutaa siihen asti että omistaja tulee kotiin.Valitettavasti koirat ovat koiria eivätkä tajua tekevänsä väärin, se on myös niin rotukohtaista tuo haukunta. Päivisin ette valitettavasti juuri voi asialle mitään, jos hakukunta kuitenkin on ilta/yöpainotteista kannattaa asia ottaa YSTÄVÄLLISESTI puheeksi ilman arvostelua, ja koittaa miettiä yhdessä kenties jotain ratkaisua.

Vierailija
4/4 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa esusteli yhdessä vaiheessa todella eroahdistunut koira. Jatkuva ulvominen alkoi välittömästi klo.7-8 välillä omistajien lähtiessä töihin. Ja ulvominen oli tosiaan jatkuvaa. Muutamien sekuntien hengähdystaukoja korkeintaan. Omaa elämää tuo haittasi melko rankastikin, sillä tein samaan aikaan opintoja eli yritin monesti lukea tentteihin tai tein koulutöitä aamupäivisin. Lisäksi tein opintojen ohessa vuorotöitä eli saatoin olla tullut vain hetkeä aiemmin yövuorosta kotiin koirien jo aloittaessa ulvontansa.

Onneksi naapuri oli ymmärtäväinen, kun otin asian esiin ja alkoi välittömästi puuttua tilanteeseen. Haukunestopannan ottivat käyttöön ja lisäksi antoi mulle numeron johon soittaa, jos koira häiritsee. Tulisi silloin itse tai saisi tutun käymään koiran luona. Ilmeisesti myös ottivat ammattilaiselta koirankouluttajalta tunteja tuon käytöshäiriön poissaamiseksi. 

Ongelma poistui siis yhdellä sanomisella. Kunpa kaikki koiranomistajat osaisivat käyttäytyä kuin mun naapurini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän