Osaako joku vastata miksi asperger-nettitestissä on tämä väittämä?
"Ihmiset käyttäytyvät ala-arvoisesti minua kohtaan".
Tarkoittaako tämä, että asperger-ihmisiä kohdellaan yleensä ala-arvoisesti vai että asperger-ihmiset yleensä kokevat niin?
Kommentit (7)
Kiinnostavaa, että tuo on testissä. Eikö henkilön reaktio ala-arvoiseen käytökseen kerro enemmän?
Itselläni on asperger ja olen ihan tyytyväinen omissa oloissani.. Liikkuessani julkisilla paikoilla käyttäydyn pikemminkin itse tylysti.. En vastaile asiakaspalvelijoiden tervehdyksiin enkä kiitä tai hymyile kenellekkään..
Myös ignooraan ihmisiä muutenkin.. En itse niinkään välitä käyttäytyykö joku minua kohtaan ala-arvoisesti..
Yleensä eivät käyttäydy..
Palsta-assin kirjoittelut avasi aikanaan tätä kysymystä aika pysäyttävällä tavalla. Ei ihme että assit on tietyissä väkivallanteoissa yliedustettuina kun tilanteiden tulkinta ei onnistu ja ihmisten hyväntahtoisetkin motiivit kääntyvät assin päässä sorroksi.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on asperger ja olen ihan tyytyväinen omissa oloissani.. Liikkuessani julkisilla paikoilla käyttäydyn pikemminkin itse tylysti.. En vastaile asiakaspalvelijoiden tervehdyksiin enkä kiitä tai hymyile kenellekkään..
Myös ignooraan ihmisiä muutenkin.. En itse niinkään välitä käyttäytyykö joku minua kohtaan ala-arvoisesti..
Yleensä eivät käyttäydy..
Mikä siihen on syynä, että käyttäydyt noin ihmisiä kohtaan liikkuessasi julkisilla paikoilla?
Kyllä jotkut käyttäytyy. Minua on nimitelty ja aina jaksetaan ääneen kummastella kun olen erikoinen ja outo. Ilmeettömistä kasvoistani olen saanut nimittelyä että näytän narkkarille ja on sanottu suoraan että naamani ei miellytä koska se on ilmeetön. Joten kyllä kysymys liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä eivät käyttäydy..Mikä siihen on syynä, että käyttäydyt noin ihmisiä kohtaan liikkuessasi julkisilla paikoilla?
Miksi tätä on alapeukutettu? Haluaisin mielenkiinnosta tietää.
Eiköhän se tarkoita, että voivat kokea niin.