Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Hampaidenpesu heti, kun heräät vai

Vierailija
06.12.2013 |

aamupalan jälkeen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti. Sen jälkeen, kun olen käynyt paskalla.

Vierailija
2/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti herätessä. Aamupalan jälkeen käytän suuvettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen aamupalaa muiden aamutoimien yhteydessä. Syön aamiaisen vasta työpaikalla reilu tunti heräämisen jälkeen enkä todellakaan lähde kotiovesta ulos pesemättä hampaita. Aamupalan jälkeen purkka/pastilli suuhun hetkeksi.

Vierailija
4/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, ennen aamupalaa.

Vierailija
5/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalan jälkeen.

Vierailija
6/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin heti herättyä, viikonloppuisin aamupalan jälkeen.

Vierailija
7/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalan jälkeen. Ei mene aamupala alas hammastahnanmakuisena.

Vierailija
8/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeen. Syön aamupalan ensimmäisenä aamulla.

Vierailija
9/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittehän, että oikea tapa on pestä heti herättyä? :) Heti syönnin jälkeen ei saa pestä hampaita, kiille vaurioituu.

Vierailija
10/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampata ei pestä heti aamupalan jälkeen vaan siitä puolituntia. En ole pessyt vielä hamapaita. Tarkoitus on kohta pestä ja syön aamupalan ja yhdistetyn lounaan tunnin päästä. 

Vierailija
11/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri tästä kysymyksestä riitaa miehen kanssa kun mentiin yksiin ja varsinkin sen jälkeen kun saatiin lapsi. Huh! Mies oli tiukasti sitä mieltä että on oestävä ennen aamiaista. Minä olin tottunut pesemään jälkeen. Oikeastaan minulle oli ihan sama miten päin ja suututti miehen jankutus. Kyseli minulta aina että joko pesin hampaat... jossain vaiheessa en jaksanut kuunnella miehen huutoa ja jankutusta heti aamusta lähtien tässä(kin) asiassa ja taivuin miehen mielipiteeseen ettei tarvitsisi kuunnella sitä valitusta. No onpahan sitten tehty sekin asia kun tekee heti herättyä. Kai tuo miehen näkemys on noista kahdesta se parempi. Myöhemmin olen lukenut että jos pesee ennen aamupalaa niin hampaat saa siitä jotsin vahvistusta. Syömisen jälkeen tulee se happohyökkäys tai what ever ja sitten pitäisi odottaa noin puoli tuntia ennen pesua ettei hampaan pinta vaurioidu... vituttaa että mies ei perustellut asiaa eikä taida itsekään tietää miksi olisi pakko pestä ennen. Halusi vaan määrätä ja mä sit luovutin kun en jaksa kuunnella narinaa.

Vierailija
12/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 12:09"]

Tiesittehän, että oikea tapa on pestä heti herättyä? :) Heti syönnin jälkeen ei saa pestä hampaita, kiille vaurioituu.

[/quote]

En pesekään heti syönnin jälkeen, vaan puen päälleni ja fiksailen naamaani ensin. Ja juon teetä aamupalalla, joten hampaat tulee aika hyvin huuhdeltua siinä samalla. Tee on hyväksi hampaille (paitsi musta tee voi värjätä).

En nää kyllä mitään pointtia siinä, että pesen ekaks (puhtaat) hampaat ja sitten vedän hammastahnasuulla aamupalan (yök) ja sitten lähden ruokasuin töihin.

Vierailija
13/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen vain iltaisin. Aamulla jos pesen menee maha loppupäiväksi ihan kuralle. En myöskään voi syödä aamulla

Vierailija
14/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä jotka pesette vasta aamupalan jälkeen, maistu suussa paska kun heräätte?

Vierailija
15/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesisin mieluummin vasta aamupalan jälkeen, mutta tosiaan virallinen ohje on se, että heti herättyä.
Lopputulos puolestaan on se, että usein en pese aamuisin ollenkaan...

Vierailija
16/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 12:41"]

Eikö teillä jotka pesette vasta aamupalan jälkeen, maistu suussa paska kun heräätte?

[/quote]

14 vastaa:

Mä siis tosiaan pesen vasta illalla, ja ei maistu paska suussa, ihan normaalilta maistuu/ei miltään. Ainoa tilanne jossa maistuu ja haisee paska suussa on krapulapäivät kun on kunnolla juonut, sillon pesenkin hampaat aamulla poikkeuksellisesti, kun krapula saa jo aikaan niin kauhean ripulin että se hampaidenpesuripuli ei tunnu enää missään.

Ja toki jos nyt on joku oksennustauti niin maistuu paska/oksennus suussa. Mutta ei normaaliaamuina. Olen muuten joskus jostain lukenut, että jos aamulla maistuu pahalta suussa, se johtuu siitä, että nukkuu suu auki osan yöstä.

Vierailija
17/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti herättyäni, muuten voisi unohtua.

Muutenkin helpompaa tehdä se heti hammaskiskon poistamisen jälkeen.

Vierailija
18/18 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalan jälkeen, mutta ei heti vaan suihkun jne. jälkeen, koska siinä menee sopivasti se puoli tuntia, jolloin ei pitäisi hinkata happoja hampaisiin. Ei maistu mikään outo maku suussa, jos teillä maistuu, menkää lääkäriin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi