Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yötisu vieroituksen seurauksena todella aikaiset aamut, muita?

21.07.2006 |

Hei!

Meillä tyttö 10kk on alkanut heräämään aamuisin 4.45.-5.15 välisenä aikana, eikä millään nukahda takaisin. Eli tyttö on nyt reilun viikon ollut syömättä yöllä (unikolun avulla) eli nukahtaa illalla 20.30-21.30, mutta tosiaan herää jo 05. Ennen unikoulua nukkui about 7-8. On selvästi väsynyt, mutta ei vaan nukahda. Joten ei auta muu kuin lähteäpuuron keittoon. Onko kenellekään muulle käynyt vastaavaa? Ja onko mennyt ohi? Miten? Luultavasti tyttö nukahtaisi, jos imettäisin eli ei vaan osaa nukahtaa siinä vaiheessa ilman tisua.

Aika rasittavaa noin aikaisin herääminen, mutta tyytyväinen toki olen siihen, että tuohon viiteen asti nukkuu monesti heräämättä.

Sekavaa tekstiä....

t.hope-a ja typy 10kk ja risat

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljän ja viiden välillä. neitimme nyt reilut 9 kk. nukahtaa kyllä suhteellisen nopeasti tissuteltuansa vielä pariksi tunniksi jonka jälkeen keittelemme sitten aamupuuron.

Vierailija
2/5 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

herännyt aamuisin jo 4-5 välillä. Yösyötöistä ollaan luovuttu, joten en haluaisi imettää klo 4-5, sehän on YÖ! Väsyneenä usein unohdan tuon ja epätoivoisesti olen imettänyt poikaa ja joskus harvoin hän nukahtaa vielä tunniksi pariksi. Henkisesti tuo on ollut minulle hyvin raskasta: aina herätä niin aikaisin ja toivoa/rukoilla, että poika nukahtaisi vielä muutamaksi tunniksi eikä riehuaisi ja herättäisi esikoista, joka (bless him) nukkuu ysiin asti.

Molemmat pojat on kotihoidossa, joten olen nyt siirtänyt kuopusta yksiin päiväuniin. Tämä on vaikuttanut aamuheräämisiin toivotulla tavalla, tosin editys on hyvin hidasta. Ekana yhden päikkärin päivän j' lkeen, poika heräsi puoli tuntia myöhemmin aamulla (5.30) ja toisena aamuna klo 5.50. Eilen teki enkat ja heräsi vasta klo 7.03!!!!!! Tänää heräsi klo 6.11.

Suosittelen siis yksiin uniin siirtymistä. Päikkärit ovat puolen päivän aikaan lounaan jälkeen. Aamulla mennään puistoon, jossa kuopus keinuu ja maistelee soraa ja heiniä. Jaksaa olla hereillä juuri ja juuri ja nukahtaa syliin lounaan jälkeen, jolloin siirrän pinnikseen nukkumaan. Ennen nukuttuu esikoisen puistoilun ajan ulkona vaunuissa.

Uskon, että kuopus oppii tässä piakkoin nukkumaan tuonne seiskaan asti ainakin.

Ihanaa olisi, jos molemmat pojat nukkuis ysiin asti ja lisäski molemmat nukkuisivat päivällä kolmen tunnin päikkärit. Kotiäitinä olisi silloin yhtä juhlaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään aio enää imettää yöllä, kun vihdoinkin siitä päästiin. Ja oon tullut siihen tulokseen, että jos vauva jatkaa uniaan imetyksen jälkeen oli kello sitten 05 tai 07 niin se on yösyöttö sillä eihän vauva voi tietää, että olikin aamu ja siksi äiti antoi maitoa, tämän vuoksi annan ensin puuron ja sitten maidon etc.Noh, ehkä se on sitten vaan herättävä aikasin.

Mujerita: me oltiin jo reilu kuukausi yksillä unilla, mutta nyt typy ei kertakaikkiaan jaksa about 8h yöunilla puoleen päivään, joten pakko antaa nukkua kahdet päikyt...ainakin toistaiseksi....

Tsemppiä muillekin aamuyön kukkujille.

t.hope-a ja typy 10kk

Vierailija
4/5 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pidä sitä yönä. Meillä ainakin neidillä ( 10kk ) on silloin jo kova nälkä. Onhan iltapuurosta jo aikaa kymmenen tuntia. Ja meillä jatkaa unta sitten sen pari tuntia. Esikoisenkin uni kevenee samoihin aikoihin ( 2v ) ja hän uneksii kovasti. Usein kipittääkin meidän viereen. Aamun tunnit nukutaan sitten neljästään samassa sängyssä :)

Vierailija
5/5 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yösyönnistä (mitä klo viisi on) kerran päästy niin eihän moiseen kannata uudelleen sortua. Meillä ei mennyt kuin muutama aamu, että herättiin klo 5.30 ja sitten tytsä vaan jatkoi unia 7 asti. Ehkä teilläkin sitten ajallaan siirtyy myöhemmäksi, kun vauva tajuaa, että tissiä tulee vasta puuron jälkeen. Kaverin vauvalla meni tähän pari kuukautta, mutta pikku hiljaa aamu siirtyi myöhemmäksi.