Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero vaimon epäsiisteyden takia?

Vierailija
24.09.2020 |

Onko ajatus ihan hullu? Ollaan oltu yhdessä 20 vuotta. Kuulit oikein. Lapsia on kaksi 11 ja 7v. Oon näin kuan jaksanu kattoa kun vaimo ei pysty yhtään hoitamaan perusasioitaan. Ei siivousta, pyykkäystä, ruoanlaittoa, ei laskujen maksuja ei mitään. Työnsä hän hoitaa hyvin. Minut kasvatettiin korjaamaan jälkensä ja hoitamaan velvollisuudet ja asiat ajallaan. Tähän asti oon jaksanu mut nyt on tullu burnout. On ihan yhtä tyhjän kanssa siivota kun seuraavana päivänä kämppä on ku pommin jäliltä. Jos oon reissussa, talossa on roskat viemättä, jääkaapissa pilaantuneita ruokia, kaikki mihin joku on koskenut, on jätetty lojumaan milloin mihinkin. Hoidan 90% kaikista kotitöistä ja oon tehny niin meiän suhteessa aina. Jos jätän asiat tekemättä ja asutaan kaatopaikalla, häntä ei häiritse ellei joku ole tulossa kylään. Mutta kun minua häiritsee. Sotku ja hoitamatta jätetyt asiat on yhtäkuin stressi. Suhteessa kaikki muuten kunnossa mutta mitta tullu täyteen. Onko tämä syy pilata ydinperhe? Keskustelu ei auta.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa näin naisen, äidin ja aviovaimon vinkkelistä aika normaalilta arjelta. Mun ja monen muun mies on samanlainen sottapytty. Yhdessä ollaan edelleen. 

Vierailija
2/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syy erota, mutta syy muuttaa erillisiin asuntoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miunkin exä sano, et "se siivoo/tiskaa ketä häiritsee"

Vierailija
4/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa näin naisen, äidin ja aviovaimon vinkkelistä aika normaalilta arjelta. Mun ja monen muun mies on samanlainen sottapytty. Yhdessä ollaan edelleen. 

Yllätys että tähän vastattiin heti näin että perus naisen arkea suomessa. Ei varmaan ollut ap pointti eikä vastaus hänen kysymykseensä.

Vierailija
5/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut sama ongelma. Se tosin johtuu vaimon sairaudesta, mutta ongelma alkoi jo 15 vuotta sitten kun hän oli vielä terve.

Minä en siis voi jättää sairasta vaimoa yksin, mutta sinuna harkitsisin ottaa asia vakavasti puheeksi ja kysyä onko koskaan tulossa parannusta?

Jos tulee erotilanne, ota ennen sitä valokuvia kotoasi koska ne voivat olla eduksesi jos tulee riitaa lasten huoltajuudesta. Kenenkään ei ole pakko olla naimisissa henkilön kanssa joka tahallaan luistaa vasuistaan.

Vierailija
6/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siivooja mitään? Tällä palstallahan on aina toitotettu, että se siivoaa ketä häiritsee. Kait se toimii myös sukupuolten ollessa näin päin. Omasta mielestäni puolet kodin (ja omaisuuden, koska se koti on meistä suurimman osan suurin omaisuus) hoidosta kuuluu molemmille.  Ja jos ei itseä nappaa, sitten maksaa, että joku muu tekee. 

Vierailija
7/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätys että tähän vastattiin heti näin että perus naisen arkea suomessa. Ei varmaan ollut ap pointti eikä vastaus hänen kysymykseensä.

Kun minä olen marttyyri, niin sinunkin pitää olla.

Vierailija
8/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaapa ADHD/ADD oireet naisilla.

Josko siitä olisi apua?

Vierailija
9/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalleni oli samanlainen vaimo ja heillä pieni lapsi. Vaimolta jäi KAIKKI justiins siihen mihin sattui tipahtamaan. Ruokahuolto , pyykit, vuodevaatteet, astiat: kaikki.

Mies huolsi ja huolehti, sai varsakatarrin siitä stressaamisesta.

Otti eron ja muutti Itsekseen, lapsella kaksi ihan erilaista huushollia. Mutta näillä mennään.

Mikään ei ole naisen osalta muuttunut vähääkään.

En vaan tajua miten se edes pystyy elämään niin.

Vierailija
10/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä tein. 25 vuoden suhteen jälkeen kyllästyin sotkuun ja tavarapaljouteen, muutin pois omakotitalostamme (eli työleiriltä), ja ostin asunnon kerrostalosta.

Nyt asun siistissä itse sisustamassani asunnossa. Olemme yhä naimisissa, koska vaimoni on muuten hyvä puoliso. Nyt välimme ovat kaikinpuolin kunnossa. Emme vain sovellu asumaan yhdessä. 

M50

Vierailija
11/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkän ajan jälkeen muutoksen tekeminen totuttuihin rooleihin ja rutiineihin tulee olemaan kovan työn ja monen pettymyksen takana, mikäli puolisosi suostuu siihen ollenkaan. Hänen olisi opeteltava aivan uudenlainen elämäntapa ja oltava myös itse motivoitunut. Motivaatio voi toki tulla siitä, jos hän ymmärtää sinun näkökantasi, väsymyksesi ja kyllästymisesi. Yhteentörmäykseltä ja eripuralta tuskin voi välttyä, sillä tuollaisessa tilanteessa yleensä hyökätään defenssein toisen kimppuun, kun tämä "nalkuttaa" ja "vaatii yhtäkkiä ihmeitä". Silti keskustelunavaus on kannatettava peliliike. Erolla en alkaisi uhkailla, mutta toki sitäkin ajatusmaailmaa sopii tuoda ilmi, että nykyinen malli haittaa parisuhdetta ja viihtyvyyttä yhteisessä kodissa. Muutos - mikäli saat puolisosi sitä yrittämään - on teidän yhteinen projektinne, ja vaatii sinultakin pitkää pinnaa.

Mikäli asia ei lähde korjaantumaan, erilliset asunnot voisivat olla toimiva ratkaisu, mikäli ei halua erota. Toki sekin olisi varmasti iso kriisi suhteelle.

Tsemppiä!

Vierailija
12/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama. nainen on sotkuinen ja asunto on hirveä kaaos. sitten se ei saa edes laskujaan maksettua. rahasta ei ole kiinni, koska on kyseessä pieniä laskuja, mutta niitäkään se ei viitsi maksaa ennen perintää. kirjaston kirjoja lojuu puoli vuotta joka paikassa ja niistäkin tulee jatkuvasti muistutuskirjeitä kirjastosta

Vierailija
13/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, niin siivooja! Entä toimisiko jokin siivousvarttisysteemi? Jokainen perheenjäsen sitoutuisi järjestelemään/siivoamaan kotia vartin päivässä? Ero on aika radikaali ratkaisu, jos muita ongelmia parisuhteessa ei ole. Olettehan jo 20 vuotta porskuttaneet.

Vierailija
14/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Suomessa oli eräässä kihlakunnanoikeudessa esillä avioerohakemus vaimon epäsiisteyden takia. Ukkotuomari kysyi aviomieheltä, että kuinka tämä epäsiisteys ilmenee? No, esimerkiksi tiskipöytä on aina niin täynnä tiskiä, ettei siihen tahdo kus.lle sopia, kuului vastaus. Arvaa vain myönnettiinkö ero?

Vierailija
15/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat erittäin epäsiistejä kotona. Vain siitä kohdasta siivotaan, mikä näkyy taustalla kun pitää julkaista itsestään somekuva nro 13244

Vierailija
16/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma teinien kanssa. Olen työssä käyvä yh. En todellakaan ehdi tai halua siivota heidän jälkiään, eikä ole varaa palkata siivoojaa, mutta ei tämä sotkussa eläminenkään toimi. Lapset sentään joskus muuttaa kotoa, sinun kannattaa aloittaa siivoojasta, jos se on mahdollista.

Vierailija
17/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko siivooja mitään? Tällä palstallahan on aina toitotettu, että se siivoaa ketä häiritsee. Kait se toimii myös sukupuolten ollessa näin päin. Omasta mielestäni puolet kodin (ja omaisuuden, koska se koti on meistä suurimman osan suurin omaisuus) hoidosta kuuluu molemmille.  Ja jos ei itseä nappaa, sitten maksaa, että joku muu tekee. 

Siivoojaa ei auta mitään. Pitäis palkata 24/7 siivoja kun asunto ei pysy päivääkään siistinä siivouksen jälkeen. Kun otat kaapista jotain, kaikki ovet jää auki, asiat pöydälle, jos tomaatti tippuu lattialle, se jää siihen, pyykkikori täyttyy eikä kuivausteline koskaan tyhjene. Lasten sotkeminen on ok ja siivous ei ole minulle vastenmielistä, päinvastoin, mutta 24/7 siivoaminen sen takia ettei toinen osaa korjata jälkiään tai auttaa lasten aihettamassa kaaoksessa vie sietokyvyn.

Vierailija
18/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinnan vaikeuksia, psyykkistä oireilua, aineiden käyttö, alkoholinkäyttö?

Ei ole normaalia. Muuta omaan kotiisi, elämä on lyhyt. Vaimosi on se heikoin lenkki tässä joka on viemässä sinua alaspäin. Väitän että tämä sisältä ulos tilanne, eli siisti sielu on siisti käytös ja toisin päin. 

Varo. Seura tekee kaltaisekseen.

Vierailija
19/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaa ei auta mitään. Pitäis palkata 24/7 siivoja kun asunto ei pysy päivääkään siistinä siivouksen jälkeen. Kun otat kaapista jotain, kaikki ovet jää auki, asiat pöydälle, jos tomaatti tippuu lattialle, se jää siihen, pyykkikori täyttyy eikä kuivausteline koskaan tyhjene. Lasten sotkeminen on ok ja siivous ei ole minulle vastenmielistä, päinvastoin, mutta 24/7 siivoaminen sen takia ettei toinen osaa korjata jälkiään tai auttaa lasten aihettamassa kaaoksessa vie sietokyvyn.

Tomaatti putoaa lattialle ja jää siihen...... apua... juokse, sikolättikin on siistimpi

Kysymys kuuluu, miksi olet siellä ollut jo päivääkään liian kauan. Minusta et ole itse ok. Läheisriippuvuus? 

Vierailija
20/37 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös omiin erillisiin asuntoihin muuttamista. Sittenpähän sitä näkee, millaiseksi arki muuttuu ja kaipaako toista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan