Miksi luonnostaan hoikkia saa haukkua syömishäiriöisiksi??
Kommentit (17)
Mä en kans ymmärrä. Oon ihan normaalipainoinen itse eikä multa kysellä mitään, mut kyllä mun mielestä on ihan yhtä törkeetä ja loukkaavaa kysyä laihalta "ooksä joku anorektikko" tai "syötkö sä mitään" kuin kysyä läskiltä että miksi oot läski.
Olen luonnostaan tosi hoikka, varsinainen luuviulu. Syön kuin hevonen, mutta mihin lie katoaa. Mua ärsyttää kun ihmisten mielestä on ihan ookoo kuittailla tyyliin: "kun sä oot tommoinen luikku" "ohkanen" "laiheliini" "pulkannaru" jne. jne. Entäs jo mä sanoisin vastaavaa että "kun sä oot tuollainen lihava" "paksukainen" "pullava" "ihramaha"? Se kuulostaisi heti loukkaukselta. Ei mustakaan oo kiva tulla muistutetuksi siitä, että oon ihmisten mielestä liian laiha. Mulla ne kilot ei pysy varressa, samalla lailla kuin jollain tukevalla ne ei tahdo millään lähteä :(
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 19:50"]
Mutta lihavia ei?
[/quote]
Tietenkään ketään ei s a a haukkua millään syyllä,toivottavasti ap ei oikeasti kuvittele niin. Painoasiat nyt vain ovat av-mammoille arka paikka,sitten tulee näitä kärjistyksiä, läski luuseri vs anorektikko.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 19:50"]
Mutta lihavia ei?
[/quote]
Tietenkään ketään ei s a a haukkua millään syyllä,toivottavasti ap ei oikeasti kuvittele niin. Painoasiat nyt vain ovat av-mammoille arka paikka,sitten tulee näitä kärjistyksiä, läski luuseri vs anorektikko.
Niin ja miksi, MIKSI nämä haukkujat ja tölvijät ovat aina itse siellä normaalin bmi:n yläpäässä tai ihan reilusti paksuja...? Tässä on ikäänkuin jokin yhteys joka kovasti nyt vaivaa...mikä, mikä ihme se on...?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 20:02"]
Niin ja miksi, MIKSI nämä haukkujat ja tölvijät ovat aina itse siellä normaalin bmi:n yläpäässä tai ihan reilusti paksuja...? Tässä on ikäänkuin jokin yhteys joka kovasti nyt vaivaa...mikä, mikä ihme se on...?
[/quote]
Yhtä laillahan ne lihavien arvostelijat ovat itse normaalipainoisia tai laihoja. Se vasta hämmentävää olisi,jos mammat alkaisivat arvostella kaltaisiaan!
[/quote]
Ja läskien haukkujat ovat näitä bmi-taulukoiden kanssa nukkuvia, jotka laskevat joka suupalan. Kaikki normaalipainoisetkin ovat näiden "luonnostaan hoikkien" vapaata riistaa. Kai sillä peitellään sitä omaa syömishäiriötä.
Vaittääkö joku, että "luonnostaan hoikkia" haukutaan enemmän tai edes yhtä paljon kuin ylipainoisia?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 20:06"]
[/quote]
Ja läskien haukkujat ovat näitä bmi-taulukoiden kanssa nukkuvia, jotka laskevat joka suupalan. Kaikki normaalipainoisetkin ovat näiden "luonnostaan hoikkien" vapaata riistaa. Kai sillä peitellään sitä omaa syömishäiriötä.
Vaittääkö joku, että "luonnostaan hoikkia" haukutaan enemmän tai edes yhtä paljon kuin ylipainoisia?
[/quote]
Eihän kukaan puhunut haukkumisen määrästä,vaan siitä että on hyväksyttävämpää haukkua laihoja(niin kuin nyt vaikka että nukkuvat bmi-taulukoiden kanssa)kuin lihavia,jos joku kirjoittaisi että lihavat nukkuvat sipsipussin kanssa nousisi hirveä haloo.
Olen miettinyt läpi elämäni samaa! Silloin kun vielä olin hoikka, sain kuulla vaikka minkälaista solvaamista. Näytin kuulemma mieheltä ja tukevampi entinen kaverini sanoi, ettei minua voi kutsua naiseksi vaan enemminkin tytöksi hoikkuuteni takia. Ja itse tämä oli niin ylpeä kaksoisleuastaan. En minäkään hoikkina aikoinani pönkittänyt itsetuntoani kritisoimalla lihavia.
Niimpä! Mullekin (normaalipainoiselle) on tultu usein sanomaan, että "voi kamala että olet laiha"!
Ja jos ihminen laihtuu, niin sitä saa kyllä päivitellä päin naamaa tyyliin "sinähän olet laihtunut hirveesti, ala nyt syömään hyvä ihminen". Eipä kärsi monelle sanoa "voi miten oot lihonnut, vähennähän jo sitä syömistä".
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 20:00"]
Olen luonnostaan tosi hoikka, varsinainen luuviulu. Syön kuin hevonen, mutta mihin lie katoaa. Mua ärsyttää kun ihmisten mielestä on ihan ookoo kuittailla tyyliin: "kun sä oot tommoinen luikku" "ohkanen" "laiheliini" "pulkannaru" jne. jne. Entäs jo mä sanoisin vastaavaa että "kun sä oot tuollainen lihava" "paksukainen" "pullava" "ihramaha"? Se kuulostaisi heti loukkaukselta. Ei mustakaan oo kiva tulla muistutetuksi siitä, että oon ihmisten mielestä liian laiha. Mulla ne kilot ei pysy varressa, samalla lailla kuin jollain tukevalla ne ei tahdo millään lähteä :(
[/quote]
Itse olen ystävistäni huomannut, että ollaan aina luonnostaan niin hoikkia. Syödään kuin hevonen, ei kyllä koskaan toisten ihmisten läsnäollessa. Kyllä se syömishäiriö näkyy läpi, vaikka kuinka peittelee. Itse olen huolissani, enkä tiedä kuinka edetä... Toinen on niin "tervettä" naista. :(
silloin kun olin laiha, kukaan ei haukkunut mua eikä muutenkaan kommentoinut laihaksi. Yksi 6-luokkalainen kerran ihailevasti sanoi, "kun sä olet niin laiha" - itse oli puolta pienempi. Nyt kun olen läski, ei kukaan ole haukkunut, eikä kommentoinut lihavaksi, vain kerran yksi mua isompi sanoi jostain asiasta muhunkin viitaten, että "me isommat".
Jos nyt oikeesti haukutaan ja kommentoidaan niin voisko se syy olla kuitenkin joku muu kuin se laihuus tai lihavuus.
Itse ymmärrän laihuuden kommentoimisen, koska oikeasti monella on huoli siitä, että eihän toisella ole anoreksiaa. Se kuitenkin on paljon pahempi tauti kuin lihavuus.
Tietenkään ketään ei saa haukkua, vain epäkohteliaat ihmiset puhuvat noin ja uskonpa, että puhuvat epäkohteliaasti muillekin kuin hoikille.
Mitä tulee laihojen ja lihavien rinnastamiseen, niin nyky-yhteiskunnassa on pahempaa olla ylipainoinen kuin alipainoinen. Ylipainosta puhuttaessa puhutaan sekä kauneusihanteesta että terveydestä. Alipainon suhteen pääsääntöisesti vain syömishäiriöistä. Jos ajatellaan huippumalleja tai muotia ylipäänsä, niin kyllä hoikkia/laihoja on edelleenkin eniten esillä muotimaailmassa. Sitä kautta kauniin ihmisen määritelmä liittyy laihuuteen.
Se nyt varmaan on vaan jotain naljailua, mistä ei kannata välittää. Vedä paksu kerros voita leivälle ja syo hyvällä omallatunnolla. Who cares?
Mistä olet saanut sen käsityksen, että ketään saa haukkua yhtään miksikään?