Tilillä enää 1200e ja pitäisi pärjätä!
Nyt kenenkään superköyhän ei tarvitse inistä mitään, mutta oikeesti, miten ihmeessä me pärjätään 15.12. asti, kun tilillä on enää 1200e. Lahjojaan pitäisi vielä muutama ostaa, luulisin, että parilla sadalla. Veronpalautukset tulevat joo, mutta niillä maksetaan visavelkaa pois. Nyt pitäisi syödä aika köyhästi, koska bensaan menee varmaan joku 150€ ja loput on siis ruokaan ja muuhun elämiseen. Helkkari, että ärsyttää olla köyhä! Meillä on kaksi lasta, yksi koira ja kaksi aikuista. Kommentteja?
Kommentit (37)
En ole provo! Tienaamme miehen kanssa yhteensä nettona reilut 5500€ kuussa eli ihan keskituloisen verran. Tässä kuussa maksoimme vähän enemmän lainoja pois, josta syystä käyttöön jäi ihan surkean vähän. Ehkä olen sitten huono taloudenpitäjä, mutta kaikki menee ihan joka kuussa, vaikka tekisi mitä. Lapset harrastavat kalliita lajeja: voimistelu, viulu, lätkä. Kotia maksamme noin 2000€ kuussa. Tykkään ostella kirppareilta ja kaupoista kaikkea pientä kivaa, siinä kai voisi petrata. Samoin vaatteisiin ja kenkiin kuluu, mutta hullu ostaa halpaa ja hajoavaa. Joululahjoja on jo ostettu noin 1000 eurolla, mutta jotain vielÄ puuttuu. Tottakai tiedän, että on olemassa köyhiä, mutta uskon, että moni keskituloinen on samassa tilanteessa kanssani. Vähän ymmärrystä kiitos!
taitaa koirakin syödä liikaa. joulu on vasta ensi kuussa. sitten jos niihin ei ole varaa niin sitten niitä ei osteta! tää on provo.
No miksi menitte maksamaan ylimääräisiä lainanlyhennyksiä jollei siihen ollut "varaa"? Valintakysymyksiä, turha itkeä. T: suurituloinen, joka on myös peeaa jos hassaa kaikki tulonsa.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 16:44"]
En ole provo! Tienaamme miehen kanssa yhteensä nettona reilut 5500€ kuussa eli ihan keskituloisen verran. Tässä kuussa maksoimme vähän enemmän lainoja pois, josta syystä käyttöön jäi ihan surkean vähän. Ehkä olen sitten huono taloudenpitäjä, mutta kaikki menee ihan joka kuussa, vaikka tekisi mitä. Lapset harrastavat kalliita lajeja: voimistelu, viulu, lätkä. Kotia maksamme noin 2000€ kuussa. Tykkään ostella kirppareilta ja kaupoista kaikkea pientä kivaa, siinä kai voisi petrata. Samoin vaatteisiin ja kenkiin kuluu, mutta hullu ostaa halpaa ja hajoavaa. Joululahjoja on jo ostettu noin 1000 eurolla, mutta jotain vielÄ puuttuu. Tottakai tiedän, että on olemassa köyhiä, mutta uskon, että moni keskituloinen on samassa tilanteessa kanssani. Vähän ymmärrystä kiitos!
[/quote]
Ap:lle tuli sitten joulu ja joululahjat yllätyksenä tänä vuonna? Ei osannut ennakoida, että jos maksaa enemmän lainaa pois samassa kuussa kuin pitää ostaa joululahjoja, niin saattaa mennä enemmän rahaa? Ei kannata katsoa peiliin enää tänä vuonna, ettei joudu yllätyskampaajakäynnille.
T. Kalenterin ja muistin omaava
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 16:01"]
Yllättävä meno kuten kampaaaja??? Siis varaa itse itselleen ajan kampaajalle ja yllättyy sitten siitä vai miten tämä menee?
[/quote]
Samaa ihmettelin minäkin! Itselleni ei ainakaan ole kampaaja ikinä yllätyksenä tullut...?
Uskomattoman viddumaisia ihmisiä täällä. Varmaan kaikki on aina niin hyviä tulo ja menohommissaan, komppi aplle!
Mulle tuli eilen ihan yllätyksenä kampaaja! Olin ihan ällikällä lyöty kun kävelin sisään kampaamoon ja hämmästyksestä ymmyrkäisenä otin leikkauksen ja värin. Täysin typertyneenä maksoin 150 e ja kävelin ulos. Nyt ei ole rahaa lasten joululahjoihin täälläkään. Että kyllä näin vaan voi käydä! :(
No kuule älä itke siellä. Me ostettiin miehen kanssa sijoituskämppä ja nyt en saa jouluksi uutta pinkkiä Birkiniä. Ja joo, tiedän että on köyhempiäkin, mutta jotain ymmärrystä nyt! Kiukuttaa.
Paljon sitä rahaa pitäisi olla, jotta olisi riittävästi?
Kyllä sun nyt vaan kannattaa myydä se kallis omistusasunto ja muuttaa vuokralle asumaan. Hae vaikka Kaupungin kämppiä, ne kun ovat yleensä halvempia.
VAikka on kalliit harrastukset niin eikös harrastusmaksut ole jo maksettu kuluvalle syksylle ja kenties keväällekin.
Tuosta rahasta pitäisi jäädä 500 säästöönkin.
Eläkää niukemmin. Uskon että olette sellainen perhe joka heittää ruokaa roskiin.
Lisäksi pitää tsekata kulutustottumuksiaan. Ruokaostosten järkevöittäminen on ensisijainen tehtävänne.
Nettona 5500 tienaava perhe ei ole superköyhä. Rahan tienaaminen ei ole yhteydessä älykkyyden kanssa se tästä avauksesta on sanottava.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 15:47"]
Nyt kenenkään superköyhän ei tarvitse inistä mitään, mutta oikeesti, miten ihmeessä me pärjätään 15.12. asti, kun tilillä on enää 1200e. Lahjojaan pitäisi vielä muutama ostaa, luulisin, että parilla sadalla. Veronpalautukset tulevat joo, mutta niillä maksetaan visavelkaa pois. Nyt pitäisi syödä aika köyhästi, koska bensaan menee varmaan joku 150€ ja loput on siis ruokaan ja muuhun elämiseen. Helkkari, että ärsyttää olla köyhä! Meillä on kaksi lasta, yksi koira ja kaksi aikuista. Kommentteja?
[/quote]
Minulla meni -80 luvun lopulla yritys konkurssiin ja tuli maksettavaksi isot velat. Tulin uskoon ja Jumala järjesti asiani. Tällä hetkellä velaton omakotitalo, kolme autoa perheessä ja kuukausiansioni 4500 euroa/kk. Veronpalautusta tulee 900 € ja pankkitilillä rahaa 4000 € ja muut ei tienaa perheessä kuin minä ainoastaan.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 16:44"]
[/quote]
oikeasti ap, älä viitti olla tuollanen kusipää.
t: samat tulot, mutta ei tuollaisia ongelmia
Niin siinä käy, kun yrittää olla hienompi kuin onkaan. Ihmeelliseltä vain tuntuu, kun hyvätuloinen vinkuu, ettei rahat riitä. Te olette itse elämäntyylinne valinneet. Nyt sitten kärsitte kalliista harrastuksista ja turhista menoista. Jo joulun varjolla kauppalistalta voi pyyhkiä kaikki turhat herkut pois, samoin valmisruuat. Ettekö pysty käyttämään julkisia kulkuneuvoja, kun bensalasku on aika iso? Onko auto ammatissa pakollinen? Yksityislääkärin tilalle terveyskeskus, kampaaja vasta myöhemmin. Satasella saa jo muutakin kuin normaalin leikkauksen. Ne pienet kivat ostokset kirppareilta ja kaupoista tekevät yllättävän paljon, vaikkei yksi ostos monta euroa maksaisikaan. Ja jos lahjoja jo on tonnilla hankittu, mihin vielä parin sadan euron edestä tarvitaan, vai lahjotteko koko suvun. yrittäkää nyt jotenkin köyhäillä kolme viikkoa.
400€ perviikko ja veronpalautukset. Mitä halusit kysyä? Riittää todella hyvin, eli kerro suurin huolesi.
Ootko koittanut sossusta? Tai jos sieltä ei heru niin myy netissä jotain tavaraa tai varaa kirppispöytä?
Joo siis todella ärsyttävää. Olen superköyhä enkä inise enempää. Mulla 50 tilillä ja seuraavaksi rahaa tulee 2.12. ajattelin tuolla pärjätä inisemättä.
Täytyy olla helvetin tyhmä jos ei pärjää tolla summalla kolmea viikoa. Olet aika huvittava ja lapsellinen, sori vaan.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 15:53"]
Täytyy olla helvetin tyhmä jos ei pärjää tolla summalla kolmea viikoa. Olet aika huvittava ja lapsellinen, sori vaan.
[/quote]
Iso komppi tälle!
Ja ei, en ole "superköyhä". Pelkästään köyhä.
Tässä ne perusohjeet, jotka av:lta olen oppinut:
Hanki toinen työ tai myy itseäsi. Myös miehesi voi hoidella muutaman ikääntyneen raharikkaan leidin, kysyntää varmaan on.
Koirat voi myydä. Nehän ovat hyvää rotua ja sukua?
Lapset voi laittaa kadulle kerjäämään. On hellyttävää, kun ne seisovat kadunkulmassa antiikkikulho käsissään.
Tsemppiä, ap! Näillä keinoilla teillä on varaa useiden tuhansien arvoisiin joululahjoihin.