Tekeekö kukaan teistä työtä tabletilla (ov)
Kommentit (13)
Teen joskus, mutta vain pieniä töitä, ts. muutaman sivun mittaisia pikkutekstejä, tai vaihtoehtoisessti korjauksia ja lyhyitä lisäyksiä olemassaolevaan tekstiin.
Perustekstin kirjoitan mieluusti pöytäkoneella tai edes läppärillä, saa terveemmän työasennon.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 18:26"]
Teen joskus, mutta vain pieniä töitä, ts. muutaman sivun mittaisia pikkutekstejä, tai vaihtoehtoisessti korjauksia ja lyhyitä lisäyksiä olemassaolevaan tekstiin.
Perustekstin kirjoitan mieluusti pöytäkoneella tai edes läppärillä, saa terveemmän työasennon.
[/quote]toki, mutta toimiiko tab. siis työnteossa, jos silloin tällöin pikkuhomman tekee?
ap
Toimiihan se, kun panee sen toimimaan. Eli opettelet käyttämään sitä appsia, joka sun tablettimerkillä toimii ja joka sopii yhteen myös sun koneilla olevien tiedostojen kanssa. Mulla on muut koneet peeceetä ja tabletti on ipad, joten ohjelmat ei ihan yksiyhteen toimi - lähinnä jotkut fonttiasetuset ja vastaavat joutuu tarkastamaan ylimääräisen kerran viimeiseksi, jos tekstiä muokkaa monella eri koneella. kysehön on opettelusta ja huolellisuudesta.
Pilvipalvelut on käteviä.
Myönnän, että huolellisuus puuttui äskeisestä vietistä. Kosketusnäyttö lisää kirjoitusvirheitä varsinkin alkuvaiheessa, mutta huolellisuus auttaa siinä. Mun kaikista virheistä ei kuitenkaan voi syyttää tablettia, vaan teen niitä ihan pöytäkoneellakin, koska vaan teen. Mulle on helpompaa ajatella ensin ja korjata teksti jälkeenpäin.
Niin olen vasta harkitsemassa ostoa ja mietin onko käytännöllinen ja tarpeellinen. Ja millainen kannattaa ostaa...Ei minulla ole edes älypuhelinta ja vähän olen valitsemassa niiden kahden väliltä.
ap
Ei onnistu minulta. En osaa moista kapistusta edes käyttää. Menee jo tarpeeksi hermo kosketusnäytöllä varustettuihin puhelimiin :D
Kyllä teen, päivittäin. Liikun paljon töiden puolesta ja koko ajan täytyy olla mahdollisuus avata työtiedostot nopeasti, muuttaa ja lisätä tietoja jne. Tabletti käy tällaiseen tarkoitukseen erinomaisesti. Omani on Microsoftin Surfate. Erittäin kätevää on myös se, että koti PC ja puhelimet ovat myös Windowsilla varustettuja, joten kaikki työvälineet kommunikoivat kätevästi keskenään ja tiedostot ja appsin on käytettävissä kaikissa jopa samaan aikaan.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 18:50"]
Kyllä teen, päivittäin. Liikun paljon töiden puolesta ja koko ajan täytyy olla mahdollisuus avata työtiedostot nopeasti, muuttaa ja lisätä tietoja jne. Tabletti käy tällaiseen tarkoitukseen erinomaisesti. Omani on Microsoftin Surfate. Erittäin kätevää on myös se, että koti PC ja puhelimet ovat myös Windowsilla varustettuja, joten kaikki työvälineet kommunikoivat kätevästi keskenään ja tiedostot ja appsin on käytettävissä kaikissa jopa samaan aikaan.
[/quote]
Hups, Microsoftin Surfacehan se tietysti on, eikä Surfate.
Niinno, on tabletti kuitenkin aika erilainen kuin puhelin. Käyttöhän ei ole teknisesti vaikeaa, vaatii vain vähän harjoitusta.
Jos tarkoitus on pääasiassa selata nettiä, se käy puhelimella hyvin. Pelaamiseen tabletit on parempia, mutta sekin onnistuu puhelimilla. Puhelimella voi usein lukea esim tekstinkäsittelytiedostoja, mutta niiden editoiminen on puhelimella hirveää tuskaa, kun taas tableetilla ihan käypää puuhaa. Elokuvien tai yleareenan tms katsomiseen tabletti on huomattavasti puhelinta parempi. Kuitenkin ns oikeaa kirjoittamista varten oikeat tietokoneet ovat vielä parempia.
Kuten sanottu, mulla ona ipad. Tämä on helppo ja idioottivarma ja tarpeelliset hyötyohjelmat on olemassa ja helppo hankkia (uusimassa iosissa tavallisimmat kuuluvat ilmaisena pakettiin). Muihinkin tabletteihin ohjelmat saa, mutta ne ei ole ihan yhtä idiooteille suunnattuja, eli siellä vaaditaan jo vähän enemmän nörttiyttä sopivan appsin löytämiseen. Mulla on viimeaikoina noussut aika syvä epäluulo mikrosoftia/nokiaa kohtaan, enkä oiikein luota niiden ohjelmiin varsinkaan mobiililaitteissa, mutta jos sulla on mikrosoftin ohjelmat muilla työkoneilla ja oikeasti haluat tehdä titä, voi olla, että kannatta tsekata se phabletti, mikä niillä nyt on tuloillaan. On ehkä parhaiten yhteensopivat ohjelmat. Mut kyllä nää applen vekottimetkin saa yhteen pelaamaan.
Onkohan samsungin tai muut android-käyttiksen tabut ihan surkeita ja sellaisia että niihin ei saa mittään officen kanssa yhteensopivia ohjelmia.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 19:11"]
Onkohan samsungin tai muut android-käyttiksen tabut ihan surkeita ja sellaisia että niihin ei saa mittään officen kanssa yhteensopivia ohjelmia.
[/quote]
ihan vinkkinä kerron, että meillä Samsungin tabletti. Kaatuu useasti päivässä ja hidastelee. En ostaisi samaa uudestaan jos saisin valita. Adroidilla on paljon appseja, mutta ainakaan Samsungin tabletti ei pyöritä tekstinkäsittelyapplikaatioita vaivattomasti. Takkuilee mielestäni liian usein.
up/ap