Mikä uni on jäänyt mieleesi viimeisten kuukausien ajalta?
Hyviä, pahoja, outoja, tulkinnanvaraisia unia? Muistoja, uusia paikkoja? Kasvoja, huoneita?
Kommentit (7)
No kylllä huomaa vaikka on jättänyt mielialalääkkeet pois jo aikoja sitten (tuskin edes niiitä kauaaa edes käyttänyt yhden päivän kerralla ja ehhkä muutama tabletti koko annoksissta) silloin näki positiivisia unia. Muttta nyt kun on alkanut lenkkeilemään niin unia alkaa taaas näkymään. Kylllä mua ahdistaa ahdistus unissa ja kuiinka sekaisin sitä voi olla ja kuiinka sellaisiakin ajatuksia tuleee mitä ei mitenkäään voisii allekirjoittaa (ei mitään draaagisia mutta ihan yksinkertaisesti tyhmää ajattelua, hetkelllistä spontaaania jota sitten katuu unissaaan.).
Mä olin meidän tallinpitäjän kisahoitajana. Hän oli niin pitkälle raskaana, että maha oli jo aika iso. Varmasti hän ei kuitenkaan unessa kisannut niillä hevosillaan, ei hänellä ollut edes kisavaatteita päällä, vaan kuskina oli joku toinen. Tallinpitäjän mies suhtautui jotenkin superhysteerisesti vaimonsa raskauteen. Hän on siis oikeassa elämässä varmasti maailman rauhallisin ihminen. Tää jäi jostain syystä mieleen, kun uni oli jotenkin tosi elävä. Tallinpitäjä on jo 45, että tuskin enää aikoo lapsia tehdä.
Kaverimies rupes yhtäkkiä lähettämään dickpicejä ja oli kamalan kiusallista. Sillä oli hämmentävän iso.
Menin unessani työpaikalle. Esimies ilmoitti päättäneensä työsuhteeni ja saatteli minut bussiin saatesanoin "takaisin ei tarvi tulla."
En muista viimeisimpiäni uniani. Sen vaan muistan niistä, että niissä on sana hälinää.
Mieleen painuneimmat unet ovat ne, joissa jokin eläin on joko kiintynyt minuun tai eläin on aggressiivinen minulle ja yritän paeta sitä.
Mun entinen esimies ja kollega oli pyrkimässä mun uuteen työpaikkaan töihin. Sain onneksi nykyisen esimiehen vakuutettua, ettei ota niitä pilaamaan hyvää työympäristöä ja -yhteisöä.
Olin ryhtynyt ammattiklovniksi. Vaihdoin klovnin asuun yleisessä pukuhuoneessa ja toivoin että meikin alta ei tunnisteta. Tunnistettiin lopulta, mutta hekin olivat klovneja. Lähdimme yhdessä keikalle. Kaupungin keskustassa oli temppelimäinen rakennus, jonka sisällä olimme ja ovista sai valita kävellä vapauteen. Lähdin ulos ja siellä oli kirkasta.