Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

välilevyn pullistuma oireilee ja hoitoon pääsy hidasta

Vierailija
08.11.2013 |

Mulla on todennäköisesti välilevyn  pullistuma

alaselässä joka oireilee aika pahasti.

Olen käynyt lääkärissä.

Lähete eteenpäin.

Tämä kestää tosi kauan tämä odottelu.

Selkä pitäisi kuvata että se vika löydettäisiin.

Aika kuluu. Mitä voin tehdä nopeuttaakseni asiaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama vaiva. Mitkä sun oireet?

Vierailija
2/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa päästä aamulla ylös. Tunnottomuutta, lanne ja jalka jäiset.

Nyt jo kolme kuukautta kestänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen?

Vierailija
4/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiiätkö miten pääset pirua kyytiä kuviin? Lopetat pissaamisen tai pissaat housuusi. Ulosteenkarkailu on kova sana. Voit toki valehdella oireet. Mutta totuus on ettei noille pullistumille mitään tehdä, jos ne eivät ole ihan oikeasti pahoja. Ja oireiden t

ulee olla pahoja ja löydösten sopia niihin.

mulla on kaikki noi oireet ihan aidosti ja tilanne jäissä kun ei pullistuma ole paha. No virtsaumpi on ja ulosteenkarkailu ja puutuminen ja tunnottomuus. Kipua ei juuri tällä hetkellä ole.

eli odota rauhassa. Kyllä lääkärit toimii kun tulee oikein pahat oireet. Se mitä tapahtuu kuvausten jälkeen, on toinen asia...

Vierailija
5/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli välilevyn pullistuma, mutta niskassa. Kävin yksityislääkärille, josta sain lähetteen sairaalaan ja yksityiseen magneettikuvaan. Myös röntgenkuvat otettiin yksityisesti ja vein sitten tulokset sairaalaan. Lääkäriin sairaalassa pääsin 3 kk kuluttua ja sain leikkauspäätöksen. Sitten olin jonossa 2 päivää vajaa 6 kk, kunnes mut leikattiin jononpurkupotilaana. Et sillei...

Vierailija
6/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pullistumat paranevat usein itsestään, kun kuivuvat kasaan. Leikkaamista vältellään kyllä syystäkin.

Vierailija
7/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle, saat lähetteen magneettiin. Käynti maksaa n. 100 E, mri-kuvaus paikasta riippuen kai jotain 500-800 E. Yksityisellä selkäleikkaus on aika kallis, 6000-8000 e. Olisko sulla sopivaa vakuutusta johon noi saisi menemään?

Vierailija
8/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen lisää, että ennenkuin menin lääkäriin ja sain lähetteen sairaalaan, niin mun välilevytyrä oli ollut tosi paha jo 4 kuukautta. Mutta ei parantanut. Minulta meni kaikkineen yksi vuosi ja yksi kuukausi pullistuman tultua leikkaukseen. Ja ei ollut parantanut,kirurgi sanoi leikkauksen jälkeen, että leikkauspäätös oli oikea.

Vierailija
9/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä jolla umpi ym. Se on päivystysasia. Vakavia oireita.

Soitin kerran terv.neuvontaan ja näin sanottiin.

Ap.

Vierailija
10/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:37"]

Mene yksityiselle, saat lähetteen magneettiin. Käynti maksaa n. 100 E, mri-kuvaus paikasta riippuen kai jotain 500-800 E. Yksityisellä selkäleikkaus on aika kallis, 6000-8000 e. Olisko sulla sopivaa vakuutusta johon noi saisi menemään?

[/quote]

Ehkä menenkin. Ei vakuutusta. En pääse edes fysiatrille suoraan vaan ensin fysioterapeutille että varmasti on hidasta.

Sitten odottelua ehkä kuvaan ja taas odotus uudesta lääkärinajasta jne.

On todettu myös niskassa pullistumat ja ne leikataan.

Ap.

Vierailija
11/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä pullistumia yleensä edes leikata, jos ei ole tosi paha tapaus. Mene yksityiselle kuvauttamaan, ettei ole mitään muuta vikaa. Jos on pullistuma, niin sitä voi helpottaa/paranemista nopeuttaa sopivalla levon ja hoidon yhdistelmällä. Osteopatia on yksi hyvistä hoitomuodoista.

Vierailija
12/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään ole jo olemassa paikka missä saa

paljon edullisemmin magn.kuvauksen? 

N. 200 euroa?  

Vierailija
13/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se magneettikuvaus välttämättä johda mihinkään, pieni pullistuma voi joskus saada pahemmat oireet isompaan verrattuna. Oireet ratkaisevat lopulta leikkauksen tarpeen, magneettikuva on vaan suuntaa antava kartta. Eikä se leikkaus ole mikään oikotie onneen, hermot saadaan ehkä vapaaksi mutta kaikki muu tulee kuntoutuksella. 

Vierailija
14/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on niskassa paha ahtauma. Painaa selkäydintä.

Tämä alaselkäongelma aiheuttaa pahemmat oireet.

Kuvaus näyttää mikä siellä on.

Vaikea hoitaa kun ei ole tutkittu.

Vierailija
15/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuvausten hinnoissa on suurta eroa. Kun kuvaukseen saa lähetteen erikoislääkäriltä, saa siihen myös Kela-korvauksen. Oma kuvaukseni maksoi n 200 e, nyt kela-korvausta on väähennetty, mutta nyt vastaava maksaisi korvauksen jälkeen n. 250 e.  Korvaustaksat löytyy netistä.

Vierailija
16/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku joku jo sanoikin, niin paranevat yleensä itsestään. Hyvä fysioterapeutti pystyy antamaan helpottavia jumppaohjeita ja jatkossa on pakko jumpata selkä kuntoon joka tapauksessa. Leikkauksessa minulta kaavittiin pullistuma pois, mutta itse välilevyä ei korjattu eli sen paranemista pitää kuitenkin odottaa ja kroppaa vahvistaa, jotta jatkossa tällaiselta vältyttäisiin. Minä pääsin akuutisti leikkaukseen kun pullistuma painoi niin pahoin hermoa, että yhteys ylä- ja alapään välillä katkesi ja mua ponnistutti samalla tavalla kuin synnytyksen yhteydessä. Kipu oli kaameaa. Leikkauksesta toipuminen tuntuu olevan pitkä prosessi, kun jalan hermo oli saanut sen verran vaurioita, että hermosäryt jatkuvat leikkauksen jälkeenkin ja kävely on hieman laahaavaa. Suosittelen ehdottomasti, että tilanne yritetää korjata ilman leikkausta, sillä leikkauksen jälkeiset komplikaatiot ovat mahdollisia. Itse jouduin mm uuteen leikkaukseen spinaalivuodon vuoksi. 

Vierailija
17/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuusta saakka tämä. Eipä ole itsekseen parantunut. 

Vierailija
18/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no ihan mielenkiinnosta pyysin lausunnon tuosta kuvauksesta. Tuli tänään. Lääkäri kotiutti sanoilla: ei mitään selitystä oireillesi. No tuon lausunnon perusteella oli pullistumia ja ahtautumia. Painuvat selkäytimeen. Hermoja puristuksissa. Et silleen. Ja mitään ei todennäköisesti tehdä. Mulla selkä oikutellut pari vuotta, nyt ei kipua, mutta muita oireita tullut. Mulla on toki tutkimuksia käynnissä muutenkin eri aloilla. Täytyy toivoa, että jossain on lääkäri joka ottaa huomioon kokonaisuuden eikä vain yhtä oiretta.

t. Se virtsaumpinen

Vierailija
19/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 17:59"]

Niin no ihan mielenkiinnosta pyysin lausunnon tuosta kuvauksesta. Tuli tänään. Lääkäri kotiutti sanoilla: ei mitään selitystä oireillesi. No tuon lausunnon perusteella oli pullistumia ja ahtautumia. Painuvat selkäytimeen. Hermoja puristuksissa. Et silleen. Ja mitään ei todennäköisesti tehdä. Mulla selkä oikutellut pari vuotta, nyt ei kipua, mutta muita oireita tullut. Mulla on toki tutkimuksia käynnissä muutenkin eri aloilla. Täytyy toivoa, että jossain on lääkäri joka ottaa huomioon kokonaisuuden eikä vain yhtä oiretta.

t. Se virtsaumpinen

[/quote]

Oliko erikoislääkäri?  Kai se nyt näkee pullistumat. Mene kuvien kanssa

toiselle lääkärille.

Mulla fysiatri tiesi heti mitä tehdä kun katsottiin

magn.kuvat kaularangasta!

Ap.

Vierailija
20/21 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Mua on palloteltu pitkin kesää ja syksyä eri alojen lekureilla. Kaikki tuntuu siirtävän vastuun seuraavalle. Mutta mulle on pääasia että mitään henkeä uhkaavaa ei ole löytynyt. Sitäkin on pelätty ja epäilty.