Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistus/masennus ennen kuukautisia

Vierailija
07.11.2013 |

Onko teillä muilla ennen kuukautisia (lisääntyvää) ahdistusta ja/tai masennusta? Kuinka kauan ennen kuukautisia huomaatte eron olotilassa ja kuinka nopeasti se menee ohi? 

Elän melko normaalia elämää yleisesti ottaen, vaikka olenkin silloin tällöin taipuvainen "masenteluun ja ahdisteluun". Nyt kuitenkin muutaman päivän ajan olen ollut huomattavan ahdistunut ja tuntuu että mikään ei oikein kiinnosta. Olen myös jäänyt suunnattoman paljon märehtimään erästä eilen sattunutta mokaa, vaikka normaalisti en varmaan olisi näin suurta reaktiota siitä saanut (tai en olisi sitä välttämättä edes huomannut!). Ihmettelin jo aikani, että mikä nyt vaivaa, ja juuri äsken huomasin kuukautisten alkaneen. Eli johtuneeko ahdistus siitä..? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh nyt vasta oon tajunnut yhdistää tän kuukausittaisen masennus/ahdistustilan alkaviin kuukautisiin. Nyt taas vaihteeksi ollut niin hirveät kriisit päällä tyhjästä että itseänikin naurattaa. Poikaystävä säälittää. 

Vierailija
2/7 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama homma. Työkaveri tokaisi yhden kritiikin mulle ja otin sen tosi paljon itseeni. Normaalissa tilassa olisin vain kohauttanut olkiani... Ärsyttävintä on se, että tämän koko homman tiedostaa, mutta sille ei voi tehdä mitään. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen pari viikkoa ennen kuukautisia alkaa mieliala laskea ja v-käyrä nousta. Viikkoa ennen kuukautisia olen jo ihan raivoherkkä hirviö. Kuukautisten aikana on pari väsynyttä ja itkuherkkää päivää ja kamala morkkis kaikesta. Sen jälkeen alkaa helpottaa. Eli olen normaali noin reilun viikon kuukaudesta. Ei tunnu hyvältä ollenkaan kun näin ajattelee...:( Ikää alle 30

Vierailija
4/7 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla kanssa tulee kanssa usein sellainen ahdistus juuri ennen kuukautisia. Siis kaikki vaikuttaa synkältä ja vaikealta ja toivottomalta. Eikä siihen auta yhtään, että tietää sen johtuvan niistä kuukautisista. No onneksi se häviää nopeasti, kun kuukautiset alkavat, ja maailma tuntuu taas valoisalta.

Vierailija
5/7 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama pv ennen vuodon alkua ihan helvettiä. Vituuttaa, itkettää, tekee mieli lääkitä pahaa oloa makean syömisellä ja alkoholilla. Annankin yleensä periksi lohtusyömiselle ja -juomiselle, ja "nautiskelen" PMS-oireista itkemällä sohvannurkissa elämän kurjuutta. JOtenkin puhdistavakin kokemus. Töissä ko. päivät on kyllä aina täysin tehottomia.

Vierailija
6/7 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho syykin löytyi tähän omaan hirviötilaani. Hirveä depis ja itku ja sit yhtäkkiä karsee raivo jostain pikkujutusta. Ja kaikki vituttaa.

Vierailija
7/7 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meikäläisellä on jo ikää ja olis pitänyt kai ennen tajuta miksi noin kerran kk olen joitakin päiviä tosi masentunut, itkuherkkä, liikuttunut, jään märehtimään kaikkea ym! SE ON KUUKAUTISISTA! Olen ollut tosi masis nyt loppuviikosta lähtien ja eilen illalla alkoivat kuukautiset! Tätä on säännöllisesti juurikin noin kerta kk! Hitto, tosiaan, ajoittuvat aika lailla siihen kohtaan ennen kuukautisia....