Nainen, haaveiletko luksuselämästä?
Sellaisesta, jota esim. Kalle Flodin elää?
Haluaisitko? Uskaltaisitko?
Kerro mielipiteesi, ikäsi ja perustelut. Miehetkin saa vastata.
Kommentit (20)
Mikä nyt sitten on luksuselämää. Jos on perusasiat kunnossa niin sekin on luksusta. Jos sitten puhutaan ökyrikkaiden luksuksesta niin varmaan siihenkin tottuu ja se tuntuu arjelta. Varmaan olisi kiva kokemuksena päästä käymään jossain miljoonapalatsissa bilettämässä tms mutta muuten en kaipaa.
Sitähän se luonnon rauhassa asuminen on, huoletonta luksusta!
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, siihen ei ole kaikilla varaa.
Mun mökkielämä on tuon tyylistä. En tarvi sähköjä, telkkaria tai edes juoksevaa vettä. Tykkään kasvattaa vihanneksia ja hoitaa puutarhaa. Talvet asun kuitenkin mielummin kaupungissa kaikilla mukavuuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Joka helvetin asiaan nykyään nämä maatiaiset tunkevat sanaa luksus. Luksusvessapaperi. 2 euron Puusiivilä jolla keitetään spagettia on "luksusta" kun se ei ole muovia. Viiden euron hampurilainen on "luksusta" kun se maistuu vähän paremmalta kuin joku euron juusto.
Ei, luksus on aina ja alunperinkin tullut termistä luxury eli sellainen mihin tavallisella työssäkäyvällä ei ole varaa. Esim. kallis urheiluauto on luksusta. Tai kalliit öljyvärimaalaukset joita saa vain huutokaupoista.
Valtavat kullatut manttelipeilit. Marmoritasot. Käsin veistetyt patsaat. Isot persialaiset matot. Näihin menee niin monta duunarin kuukausi- tai vuosipalkkaa ettei 99% tule ikinä niitä näkemään kuin museossa tai televisiossa.
Joku "luonnon rauha" tai "upea shea-käsivoide" eivät ole mitään luksusta vaikka markkinoija miten inttää koska 100% ihmisistä pääsee niihin halutessaan käsiksi.
En haaveile siitä, mitä nykyisin luksukseksi kutsutaan. En esim. pidä sisustamisesta, jossa käytetään kultaa, timantteja, kristalleja, marmoria, kimaltavaa tms. En haluaisi ilmaiseksikaan asua sellaisessa talossa.
Ei tuo ole luksusta. Se on vaan tavallinen medelsvenske, joka hyppäsi pois oravanpyörästä ja asuu nyt pohjoisessa jossain mökissä ja nauttii luonnonrauhasta ja hiljaisuudesta. Kyllä joo vois olla kivaa ainakin osan vuodesta. Itsellä on tavoitteena maksaa lainat pois ja hankkia lisää passiivisia tuloja, niin voisi sitten ehkä viisikymppisenä relata vähän ja keskittyä muuhunkin kuin työntekoon ja oravanpyörässä juoksemiseen.
Mutta juuri tuollaiseen elämään ei monella ole varaa, eli sen täytyy olla luksusta! Burgerit, patsaat ja muu ryönä on sitä markkinamiesten puhetta, jolla krääsää markkinoidaan massoille?
Luksus = jotain mihin käytännössä muilla kuin perintörikkailla tai aatelisilla ei ole varaa vaikka miten tekisi mieli ja raataisi koko elämän sen eteen.
Jo määritelmällisesti vain muutama prosentti väestöstä voi omistaa todellista luksusta juuri missään kategoriassa. Ainoa poikkeus on ehkä autot, koska nykyään esim. Helsingissä sijaitseva Luxury Collection myy osamaksurahoituksella Rolls Royceja ym. joita Suomessa ei voisi käteisellä ostaa kuin muutama tuhat henkilöä.
Tuollaisella elämällä ei olisi minulle oikeastaan mitään annettavaa, joten en haaveille siitä. En katsonut videosta kuin muutaman sekunnin, mutta jossain pohjois-Ruotsissa näyttää asuvan, hyvin vähäväkisillä seuduilla? Oletan että mökissä ei ole sähköjä eikä viemäröintiä.
En erityisemmin välitä luonnosta; minulle riittää että saan sitä pieninä annoksina kerrallaan. Ja niin että joka tapauksessa on kaikki nykyajan mukavuudet. Voisin esim. lähteä jollekin lyhyelle muutaman tunnin vaellukselle luontoon, mutta niin että lähtisin hotellista ja palaisin hotelliin.
Olen viisikymppinen nainen ja aina ollut samanlainen. Nähtävästi olen sielultani kaupunkilainen. :-)
En oikeastaan. Luksusta olisi siivooja kerran viikossa. Tykkään arkisesta elämästä, kaupassa käymisestä ja ruuanlaitosta. Ilman kotitöitä aika tulisi pitkäksi kotona. Tykkään tehdä käsillä asioita. Tykkään imuroida ja ripustaa pyykkejä kuivumaan.
Minulla on kaikki onnen avaimet elämässäni, joten en usko, että luksuspuitteet toisi mitään lisää.
Kerran tai pari vuodessa olisi kiva matkustaa viiden tähden hotelliin lomalle. Se olisi luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Ilman kotitöitä aika tulisi pitkäksi kotona. Tykkään tehdä käsillä asioita. Tykkään imuroida ja ripustaa pyykkejä kuivumaan.
Minäkin tykkään tehdä käsillä asioita: piirtää, ommella, askarrella jne. Ei tulisi aika ikinä pitkäksi, vaikken yhtäkään kotityöksi luokiteltavaa asiaa hoitaisi.
Ei tuo olisi mulle mitään luksusta. Asun nytkin maalla, veden äärellä kauniissa maisemissa ja talossa on kaikki mukavuudet. Onhan täällä ihan idyllistä mutta ei luksusta. Luksus olisi mulle just sitä että olisi varaa asioihin joihin 99% ihmisistä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman kotitöitä aika tulisi pitkäksi kotona. Tykkään tehdä käsillä asioita. Tykkään imuroida ja ripustaa pyykkejä kuivumaan.
Minäkin tykkään tehdä käsillä asioita: piirtää, ommella, askarrella jne. Ei tulisi aika ikinä pitkäksi, vaikken yhtäkään kotityöksi luokiteltavaa asiaa hoitaisi.
Olen käsityöläinen ammattini puolesta. Välillä tuntuu siltä, liihottelen pää pilvissä. Kotityöt on hyvää vastapainoa. Kun menee ostamaan torilta soppa-ainekset, on taas juurruttanut itsensä normaalielämään. Ihminen kaipaa tasapainoa. Ei sellainen luksuselämä, jossa käydään joka päivä syömässä ravintolassa ja shoppaillaan, ole pidemmän päälle mukavaa. Tykkään kuoria omat perunani.
Välillä ihmettelen instan luksuselämää eläviä ihmisiä. Vaatteet ja kassit on toiselta puolelta maapalloa, on hiuslisäkkeet, tekokynnet ja meikit. Vähemmästäkin alkaa voimaan pahoin.
Koitan löytää onnen aiheita läheltä. Omasta ympäristöstä. Lähikaupoista, lähituottajista, oman kylän käsityöntekijöistä. Luksusta on juurtua omaan ympäristöön.
Minulle luksusta on luomuvihannekset ostettuna lähituottajilta.
Luulen että voimani eivät riittäisi pitkään vedenkantoon ja halkojen hakkuuseen, mutta toisaalta kyllä pidän kauniista maisemista pieninä annoksina.
Yleensä luksuksella tarkoitetaan matkustelua, shoppailua ja juhlimista, ja mikään niistä ei kiinnosta. Me ihmiset olemme niin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Huoletonta ehkä mutta kaukana luksuksesta.
Maalla asuminen luksusta?
Mä haaveilen huolettomasta elämästä. Se riittää mulle.
50v.