Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kampaamon peilistä "tarkoituskin" näyttää kamalalta?

Vierailija
15.09.2020 |

Olen usein todella tyytyväinen omaan ulkonäkööni, mutta kampaamon penkissä tuntuu että näytän siitä peilistä katsottuna ihan järkyttävältä. Onko muilla koskaan sama fiilis?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, se peili on tarkka ja valaistus hyvä eli näytät juuri siltä kuin oikeasti. 

Vierailija
2/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä :D joka kerta sama juttu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyi. Siinä sitten vaan välillä vilkaisee peiliin ja miettii vähitellen, että minä siinä vaan olen. En varmaan oksennustaudisakaan ole hehkeimmilläni, ehkä kampaamoissa sama juttu.

Vierailija
4/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, se peili on tarkka ja valaistus hyvä eli näytät juuri siltä kuin oikeasti. 

No höpö höpö. Valaistus voi olla ihan mitä tahansa, riippuen siitä, mihin se tuoli on kampaamossa asetettu. Olen itse ollut ikkunan edessä selkä ikkunaan päin (=luonnonvalo tulee pääni takaa), ikkunan edessä kasvot ikkunaan päin (=luonnonvalo tulee edestä), välillä pelkässä keinovalossa jne. Tottakai eri valaistuksissa näyttää myös erilaiselta. Keinovalossa yleensä näyttää ihan pahimmalta.

Vierailija
5/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nyt oli otsikko 10 +!

Niin järqytyn ain oikeen pohjaan saakka.

Ja olen 60 vee, pahenee tietty iän myötä.

Nuoresta asti kyllä pätenyt tämä. Eli mitä ne oikein siihen peiliin laittaa... ? 😫😷😂

Onko teillä kampaajilla itsellänne sama kohtalo, kun istutte tuoliin?

Vai tottuuko tuohon.

Vierailija
6/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona laittaa meikkiä ja on ihan ok näköinen, vielä luonnonvalossakin näyttää ihan ok:lta. Kampaamon tuolista tuijottaa kurttuinen kummitus. Kaikki värit ovat kadonneet ja jokainen pienikin juonne näkyy syvänä urana kasvoissa... Tosi imartelevaa. Se selän takana seisova kampaaja tosin näyttää ihan tavalliselta.

Vierailija
7/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kyllä vain! Ehkä se johtuu valaistuksesta ja siitä, että kaulaan puristetaan se kappa, niin että hoikankin ihmisen naamaan ilmestyy järjettömän kokoinen kaksoisleuka. Sitten vielä hiukset liipataan päätä myöden ja se kappa on sellainen teltta, että näytät reilusti ylipainoiselta. 

Vierailija
8/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona laittaa meikkiä ja on ihan ok näköinen, vielä luonnonvalossakin näyttää ihan ok:lta. Kampaamon tuolista tuijottaa kurttuinen kummitus. Kaikki värit ovat kadonneet ja jokainen pienikin juonne näkyy syvänä urana kasvoissa... Tosi imartelevaa. Se selän takana seisova kampaaja tosin näyttää ihan tavalliselta.

Juuri tämä! Vaikka meikkaat itsesi lähtiessä ihan kivan näköiseksi, meikitkin tuntuvat leviävän poskille heti kuin istahdat siihen tuoliin. 

Kerran olin kampaamossa, jossa oli komea miesparturi. Kyllä otti päähän näyttää niin kauhealta hänen edessään. 

Vierailija
9/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi kyllä vain! Ehkä se johtuu valaistuksesta ja siitä, että kaulaan puristetaan se kappa, niin että hoikankin ihmisen naamaan ilmestyy järjettömän kokoinen kaksoisleuka. Sitten vielä hiukset liipataan päätä myöden ja se kappa on sellainen teltta, että näytät reilusti ylipainoiselta. 

Kappakin on yleensä sen värinen, että saa naaman näyttämään sairaalta.

Vierailija
10/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Se kappahan tulee kaulan alaosaan. Itse leukaan on siitä paljon matkaa. Mistä se kaksoisleuka ilmestyisi? Ja kappahan laskeutuu kropan muotojen mukaan, se on vain kaapu. Ei siinä miltään ylipainoiselta näytä.

Vierailija
11/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se valaistus on sen takia et kampaajat näkee työskennellä.

Vierailija
12/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaulaan puristettu kappa selittää tosiaan paljon. On kuin liian tiukkaan rajattu ja rinnasta ja vyötäröstä muodottomaksi pullistettu versio itsestään. Heti kun saa sen kapan pois, näyttää taas kokonaisemmalta ja paremmalta. Vielä hiukset päätä myöten tosiaan.

Valo suunta vaikuttaa myös. Kampaajallani luonnonvalo tulee sivusta, ja voi että se saa näyttämään pahalta. Erityyppisillä keinovaloilla en ole huomannut samaa

Vierailija
13/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Se kappahan tulee kaulan alaosaan. Itse leukaan on siitä paljon matkaa. Mistä se kaksoisleuka ilmestyisi? Ja kappahan laskeutuu kropan muotojen mukaan, se on vain kaapu. Ei siinä miltään ylipainoiselta näytä.

Kyllä minulla se kappa jää "leijumaan" tuolin käsinojien varaan eikä se laskeudu kokonaan syliin asti. 

Ja kappa kyllä minulla puristetaan aina niin tiukalle, että se puristaa kaulaan sellaisen kaksoisleuan, kun laskee päätä yhtään alaspäin. Ehkä minulla on jotenkin erikoinen kaula, mutta ei sitä kyllä minulla kaulan alaosaan laiteta, vaan tuohon kapeimpaan kohtaan. 

Vierailija
14/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä! Vaikka meikkaat itsesi lähtiessä ihan kivan näköiseksi, meikitkin tuntuvat leviävän poskille heti kuin istahdat siihen tuoliin. 

Kerran olin kampaamossa, jossa oli komea miesparturi. Kyllä otti päähän näyttää niin kauhealta hänen edessään. 

Jos olisi ollut "ei-niin-komea" miesparturi. Olisiko silloin ottanut päähän?

Vierailija
15/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se valaistus sen tekee ja sitten se kappa. Se päällä näyttää kun kaula katkeaisi just kurkun kohdalta ja koko pää olisi irrallaan muusta kropasta :D Yleensä se kappa vielä sen värinen että vie viimeisetkin värit naamasta.

Vierailija
16/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi ollut "ei-niin-komea" miesparturi. Olisiko silloin ottanut päähän?

No ei, jos se peili olisi tehnyt parturistakin ruman. Siitähän tuossa edellisessäkin kommentissa puhuttiin, kun peili tekee asiakkaasta ruman, mutta parturi/kampaaja näyttää ihan itseltään. 

Vierailija
17/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ruma, oli valaistus mikä tahansa, olin parturin tuolissa tai en. Ruma mikä ruma. Eikä ota päähän, vaikka on kuinka komea miesparturi vieressä. 

Vierailija
18/21 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä! Ärsyttää jo etukäteen kun on menossa kampaajalle tietäen että saa kivan tukan, mutta sieltä peilistä katsoo takaisin näppyinen manaatti :D Onneksi sitten kampaajallani on toinenkin peili sivummalla luonnonvalossa ja näyttää taas omalta itseltään.

Vierailija
19/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Noh, se peili on tarkka”

Onko kampaajilla huipputarkat peilit, verrattuna kaikkiin muihin peileihin?

Vierailija
20/21 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valaistus vaikuttaa, esim. sukulaiseni kylpyhuoneessa on jotenkin suotuisa valo (ja on ihan valaiseva, ei mikään himmeä) mutta sen sävy/tulokulma tmv. saa peilikuvan näyttämään kauniimmalta mitä kotona kylppärin peilistä (tai muualla) näkyy.

Kampaamoissa on usein hyvin kovat valot, mikä on varmaan hyvä asia työtä ajatellen, mutta peilissä korostuu sitten kaikki asiakkaan "viat".

Voihan tuo olla harkittuakin, itsekkin mielummin selaan puhelinta/lehteä enkä tuijota pelistä itseäni/kampaajaa, saa työrauhan paremmin :D