G: Minkä ikäisen lapsen olet antanut käyttää hellaa tai uunia yksin?
Jos siis lapsi on yksin (tai lapset keskenään) kotona ja haluaa esim. laittaa ruokaa tai leipoa jotain simppeliä.
Kommentit (11)
Ite oon 12 mutta joskus 10 vuotiaana oon saanu jo makaroonit keittää ite (toki niin että äiti oli samassa talossa) Ja sitten oon siitälähtien ite leiponu/kokannu ja välillä äiti ihan laittaakin mut tekemään jotain että opin :) mutta en tee paljon muutakun nuudeleita hauduttamalla tai kuskusta (:
3. luokkalaisena, mutta ei kylmiltään. Oli osallistunut ruuanlaittoon ja leipomiseen lukemattomia kertoja perheen kanssa.
Meillä 10 vuotias saa käyttää yksin, kun tiedän huolelliseksi ja ollaan yhdessä harjoiteltu, mutta 12 vuotias saa vain aikuisen kanssa, hän ei edes halua vielä yksin tehdä mitään.
11v tekee itse ennalta harjoiteltuja ruokia, uusia ei ole lupa kokeilla. 13v joka jo kotitaloustunnilla, saa tehdä niitä mitä koulussa tai kotona on opetettu.
Eka- ja tokaluokkalainen esim. paistavat munia kaasuliedellä.
Oma lapseni on niin pieni ettei vielä ole ajankohtaista. (Vaikka lapsi 2,5v kyllä kovasti auttelee valvottuna jo.) Mutta itse sain käyttää n. 9v:na, koska olin aina ollut kiinnostunut ruuanlaitosta ja osallistunut siihen jo ihan pienestä, kuten omakin lapseni nyt.
11 v.
Asiaa on tietenkin harjoiteltu ensin yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:45"]
Jos siis lapsi on yksin (tai lapset keskenään) kotona ja haluaa esim. laittaa ruokaa tai leipoa jotain simppeliä.
[/quote]
6 + ovat saaneet kokata itsenäisestikin
up