Joka paikka täynnä pikkuroinaa!!!
Meillä on aina sotkuista, koska meillä on niin paljon pikkutavaraa. Kaikkea ei voi heittää pois vaan ovat ihan tarpeellisia. Meillä on lipasto, jossa on 5 pientä laatikkoa tavaralle, lisäksi keittiössä yksi iso "kattilalaatikko" aivan täynnä sekalaista rojua. Silti meillä on pöydillä, mikron päällä, lipaston päällä jne. myös tätä pikkusälää! Miten pääsisin siitä eroon? Kaikkea kun ei voi laittaa roskiin. On mm. teippirullia, lasten askartelutarvikkeita, heijastimia, avaimenperia, postikortteja, nuppineuloja, nastoja, latureita ja johtoja (joista kukaan ei taida muitaa mihin ne kuuluu vai kuuluuko mihinkään, mutta ei voi heittää pois jos vaikka se masiina löytyy mihin juuri sitä johtoa tarvitaan). Jotenkin ne pitäis järjestellä ja saada hallintaan, mutta en tiedä miten... :( Osaako joku auttaa?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:50"]
Minä tuskailen lahjoina saatujen koriste-esineiden kanssa. Tuntuu siltä, että jokainen haluaa painaa puumerkkinsä kotiini. Tekisi mieli kuskata koriste-esineet kirpputorille.
[/quote]
Miksi ihmeessä et tee niin? Minä poistin juuri kaikki koriste-esineet kotoani, eikä lisää tule. Jos saan lahjaksi, heitän pois samantien. On törkeää kuvitella voivansa sisustaa toisen ihmisen kotia :O
[/quote]
Jotkut loukkaantuvat jos heidän lahjoittamia tavaroita ei pidetä näytillä.
Pistä kaikki pahvilaatikkoon ja nurkkaan. Mitä ei ole tammikuussa vielä laatikosta haettu pois, joutaa roskiin.
No, rivi laatikoita ja sitten vaan johdot yhteen, askarteluvälineet toiseen, nuppineulat tyynyyn ja tyyny käsityölaatikkoon jne jne. What´s the problem?
No heitä nyt alkuun pois se, mitä voi. Eli postikortit, turhat avaimenperät ym. Laita pahvilaatikkoon ne, "joista ei tiedä" eli laturit ja johdot ja vie ne varastoon. Muulle tavaralle ota omat pienet säilytyslaatikot ja lajittele tavarat niihin (askartelutarvikkeet, ompelutarvikkeet, heijastimet jne). Valitse niistä parhaat, siis ehdottoman välttämätön minimimäärä ja heitä loput roskiin.
Olen ratkaissut ongelman niin, että meillä on laatikot eri jutuille. On askartelulaatikko, ompelulaatikko, toimistotavaroille oma pieni laatikko, tietokoneromulaatikko jne. Sitten on yksi lipaston laatikko, mihin laitan kaiken mikä ei kuulu minnekään. Käyn sen kerran vuodessa läpi ja jaottelen oikeille paikoille tai heitän menemään. Lasten kaikki pikkulelut legoja lukuun ottamatta, olen heittänyt menemään. Kaikki pikkutilpehööri mitä lapset saa esim. pääsiäismunista on pahinta ja heitän surutta menemään.
Minä tuskailen lahjoina saatujen koriste-esineiden kanssa. Tuntuu siltä, että jokainen haluaa painaa puumerkkinsä kotiini. Tekisi mieli kuskata koriste-esineet kirpputorille.
[/quote]
Miksi ihmeessä et tee niin? Minä poistin juuri kaikki koriste-esineet kotoani, eikä lisää tule. Jos saan lahjaksi, heitän pois samantien. On törkeää kuvitella voivansa sisustaa toisen ihmisen kotia :O
[/quote]
Mikset kuskaa? Minä en koe mitään velvollisuutta käyttää kaikkia saamiani tavaroita. Jos saat vaikka vaatteen, joka ei ole yhtään omaa tyyliäsi ja väärän kokoinen, käytätkö sitäkin tai säilytätkö kaapissa? Minä lahjoitan eteenpäin tai myyn.
Mulla on ap.n mainitsemille tavaroille antiikkisia, retro- ja uusia peltipurkkeja, ja sellainen periaate, että jos et ole sitä vuoteen tarvinnut, tuskin tulet sitä tarvitsemaan jatkossakaan. Paitsi jatkojohdot ja työkalut. Tällä konstilla on kirpparille päätyneet puikot ja neulelangat, (kudoin ennen ahkerasti villapaitoja, kun lapset oli pieniä, vaan nyt en enää ennätä, kun on paljon menemistä ja tulemista), vakuumipussituskone, hirveästi koriste-esineitä (anoppi tuo, vaikka olen selkeästi sanonut, etten halua niitä) jne. jne. Peltipurkit on nätisti vitriinissä.
Purkkeja voi metsästää kirppareilta mm. kodinanttila ja muut sisustusliikkeetkin myy, Arabian Taika-peltipurkki on hyvän kokoinen boksi lasten pikkutilpehöörille ja vaikka niille säilöttäville postikorteille.