Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-40v nainen, kosmetiikkasi?

Vierailija
04.11.2013 |

Mitä meikkejä käytät arkisin, mitä lisäät juhlaan?

Mitä ilman et "tule toimeen"?

Kasvovoiteesi?

Ihotyyppisi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aika paljon meikkiä. Arkena pohjustan silmäluomet pohjustusvoiteella, laitan luomiväriä, taivutan ripset, rajaan silmät ja sitten vielä ripsaria. Silmän alle peiteväriä, kasvoille meikkipuuteria, BB- voidetta tai meikkivoidetta sekä poskipunaa. Huulet saatan meikata kiillolla tai punalla, en aina kuitenkaan. Juhlaan periaatteessa samat, mutta lisäksi kunnon punainen huulipuna rajauksineen ja silmämeikissäkin saattaa olla enempi kiiltoa.

Ihoni on kai aika normaali, ei ole mielestäni enää oikein sekaihokaan, en yleensä koskaan lisää meikkivoiteen päälle puuteria, koska ihoni ei kiiltele. Nyt minulla on yörasvana "etanavoide", päivällä käytän Nivean voidetta, joka samalla myös toimii meikin pohjustajana. Olen käyttänyt aikaisemmin ihonhoitoon Cliniqueta kun kärsin aknesta, mutta nykyisin ihoni on tyytyväinen melkein rasvaan kuin rasvaan. En ole saanut vielä ryppyjä, silmän alla olleet samat juonteet jo viimeiset kymmenen vuotta, eivät kyllä pahat nekään.

En tule toimeen ilman ripsientaivuttajaa, ripseni ovat kamalat tönköt, joita ripsari ei taivuta mihinkään. Ripsarin pitää myös olla vedenkestävää, että taivutus pysyy.

Olen 35, meikannut aika samoilla rutiineilla yli kymmenen vuotta. Minulla on paljon meikkejä, yhdistelen surutta eri hintaisia, tosin halvimmista en tykkää siksi, kun pakkaukset menevät äkkiä huonoksi. Lempimerkkejäni ovat Loreal, YSL, Opin kynsilakat ja Lumenelta ostan myös kynsilakkoja, jotka olen havainnut tosi hyviksi.

Vierailija
2/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kakkonen jatkaa, että kynsilakkaa ilman tai kuluneessa kynsilakassa en voi olla. Kun lakkaa huolella, riittää kerta viikossa kynsien huoltoa tai kymmenenkin päivää menee vielä hyvin, jos ei pysty pitäytymään aina rutiineissa. Minulla on sunnuntai kynsipäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rexonan roll´onnia kainaloon ja menox.

Vierailija
4/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 39 ja aika vähän mitään käytän arkena. Kestona laitan aina kulmat, aamulla laitan ripsaria ja valokynää jos ehdin. Juhlaan saatan laittaa meikkivoiteet, puuterit ja rajaukset ripsarin ja valokynän kanssa, tosin juhlia on aika harvoin.

Ihotyyppi on aika kuiva, osin atooppinen ja kasvovoiteena käytän apteekin pumppupullo rasvoja. Olen erittäin huono puhdistamaan ihoa, saati tekemään sille mitään muutakaan, se ei vain ole niin mielenkiintoista hommaa, että jaksaisin asiaan perehtyä ja tehdä jotakin. Lemppareita ei myös juuri ole.

Vierailija
5/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri meikkaa. Kosteuvoiteita käytän paljon, hajustamattomia. Muuta iho ei juuri kestä. Juhliin laitan meikkivoidetta, ehkä puuteria,  ripsiväriä ja huulipunaa kerran-kaksi vuodessa.

Vierailija
6/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa paljonkaan. Laitan ripsiväriä ja kulmaväriä ja huulipunaa. Pohjalla on muidtaakseni uriagen kosteuttava seerumi ja vichyn 48h cream. En käytä meikkivoidetta, vaikka sellaisenkin omistan. Mulla on kuiva iho, joka reagoi talveen ja ulkoiluun rajusti, mutta on väriltään tasainen ja hyvä. ulkona joudun käyttämään beriedermin suojaavaa kalvovoidtta. Silmänrajaukset jms ei oikein toimi näyden perusvoiteiden ja kosteutusten kanssa, eikä enää näytä niin hyviltäkään. Olen juuri huomannut, että mun kannattaa vaihtaa vahva simämeikki vahvaan huulipunaan. Olen 40.

Vierailija
7/14 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövoiteena Nivean sininen parin euron purkki. Päivällä voiteena Acon kosteusvoide.

Arki:

Meikkivoide Blascoa, poskipuna Diorin, ripsari Lancomen, kulmakynä Lumenen. Lisänä huulissa huulikiiltoa tai pelkkä Vaseline.

Juhla:

Suunnilleen samat kuin yllä, lisänä Lancomen valokynä, MakeUpStoren luomivärejä, jotain halpisluomivärejä, rajauskynät Lumenea, huulipunat tällä hetkellä Lumenea, MaxFactoria ja IsaDoraa.

Vierailija
8/14 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihonhoito: saippuapesu  iltaisin ja siinä se. Ei voiteita eikä mitään, koska ihoni tuottaa ihan sopivasti rasvaa itsesään. 

Meikki: Meikkaan voimakkaasti joka päivä, minulla on aika dramaattinen tyyli. Eli joka päivä menee silmänympärysten peitevoide, meikkivoide, kulmakynä, 2-4 sävyä luomiväriä, geelirajaus silmiin, ripsaria, aurinkopuuteri (varjostuksiin), poskipunaa, valokynää, huultenrajauskynää, huulipunaa. 

Olen 39-vuotias. Ihoni on tästä olemattomasta hoidosta ja runsaasta auringonpalvonnasta huolimatta vielä erittäin rypytön ja ongelmaton.

Vierailija
9/14 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen silmänympärystän peitevoidetta??

mitä silmien ympärille voi laittaa että on tarpeeksi ohutta, kosteuttavaa ja peittää mahd tummat silmänaluset?

Vierailija
10/14 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 10:41"]

Mitä ihmeen silmänympärystän peitevoidetta??

mitä silmien ympärille voi laittaa että on tarpeeksi ohutta, kosteuttavaa ja peittää mahd tummat silmänaluset?

[/quote]

Tällä hektkellä käytän Garnierin silmäympärysten BB-voidetta, jota on sellaisessa roll-on pullossa. Olen käyttänyt joskus paljon kalliimpiakin laatuja, esim. Diorin tai Lancomen silmänympärysten peitevoidetta, mutta en ole enää viitsinyt niistä maksaa kun minulle toimii yhtä hyvin tuo halpa marketti Garnier. 

Laitan eri peiteaineen silmänympäryksille juuri siksi, että meikkivoiteet usein on turhan paksuja ohuelle silmänalusiholle ja kun ilmehtii päivän mittaan, muodostuu sitten ajan kanssa "pakkeli-ilmejuonteet" mikä ei ole kivan näköistä.

t. 9

Vierailija
11/14 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, samaa ihmettelen minäkin. 

Mulla atooppinen iho, kuiva ja kutiseva. Ikää 40. Luottotuote Laveran Basis sensitive voide, peltipurkissa. Kasvot puhdistan hajustamattomalla puhdistusmaidolla, merkki vaihtelee. 

Ripsiväri, mineraalipuuteri ja kajal päivittäin. Nyt alkaa olla jo tarve myös aurinkopuuterille ja poskipunalle kun on niin kalpea naama. Huulirasvaa, huulikiiltoa. Juhliin koko repertuaari, meikkaan silloin antaumuksella. 

Vierailija
12/14 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 vuotias, enkä ole ainakaan kymmeneen vuoteen enää meikkiä käyttänyt ollenkaan, joskus kun menen johonkin saatan laittaa ripsiväriä ja huulipunaa, ennen mulla oli hyvä puuterikin, mutta sen valmistus lopetettiin. Meikkaan siis ehkä kerran pari vuodessa. Mitään naamarasvoja tai muitakaan rasvoja en käytä, iho ei ole kuiva kuin joskus kyynärpäistä ja joskus kovilla pakkasilla pitää laittaa käsirasvaa ja vähän sääriinkin. En käytä myöskään kovin usein suihkusaippuaa, käyn joka päivä suihkussa ja harvoin olen kovin likainen. Hiuksissa käytän vain shampoota koska on lyhyet hiukset, silloin joskus kun oli pitkät laitoin latvoihin hoitoainetta. Dödö on ainoa kemikaali jota tarvin joka päivä.

Vierailija
13/14 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v, ja Vichyn hehkua kasvoihin tuova ja ihoa elvyttävä BB-voide on ollut pelastus. Siinä on sopivan vaalea värivaihtoehtokin. Minulla on sekaiho joka rasvoittuu yleensä niin ettei meikki meinaa pysyä paikoillaan, mutta tuo pysyy.

Käytän myös Nuxen kuivaöljyä ihon kuiviin kohtiin talvella, myös vartalolla.

Lancomen Visionnaire-seerumi on myös ihoni pelastaja, ihosta tulee tasaisen sävyinen ja juonteet menevät piiloon ja teho pysyy vaikka seerumin pesee pois eli tuo hoitaa todella hyvin säännöllisesti käytettynä.

Vierailija
14/14 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa en voi kuin ihmetellä, miten vähän meikkaaminen kiinnostaa suomalaisnaisia. En väitä että kenenkään pitäisi meikata jos ei halua, mutta minulle meikkaaminen on yksi suurimmista nautinnoista ja tykkään myös katsella muita naisia, joilla on taidokas ja persoonallinen meikki. Aina välillä tuntuu, että olen syntynyt väärään maahan, olisi ihanaa kun olisi ystäviä jotka jakaisivat saman innostuksen. Minusta meikkaaminen on samanlainen harrastus kuin sisustaminen ja siksi en ymmärrä, miksi siihen suhtaudutaan niin kielteisesti.