Hsl tarkastusmaksu
Hei, osaakohan joku sanoa pääsinkö pälkähästä. Minulla on Hsl:n kortti, mutta tulen siellä ei ollut riittävästi arvoa tänä aamuna ja maksoin bussin käteisellä. Maksoin ensin bussissa normaalimaksun (tulen toisesta 3. alueen kunnasta). Jätin metron maksamatta, vaikka oikeasti olisi kuulunut. Ja sitten tietenkin juuri tänä aamuna tulee tarkastajat. Pokkana annoin korttini, kun sitä kysyivät. Tarkastaja piippasi sen johonkin ja sanoi vaan kiitos. Ei sanonut mitään, etten ole maksanut matkaa.
Kysymys kuuluukin nyt, että saako sen tarkastusmaksun aina käteen? Siellä kovasti kirjoittelivat lappuja, mutta minulle ei annettu mitään. Eli voiko se tulla vaikka postissa jälkeenpäin? Se tarkastaja vaan hymyili minulle kauniisti ja sanoi kiitos. Ei sanonut mitään pummilla matkustamisesta.
Kommentit (2)
Olikohan vaikutusta sillä, että se tarkastaja oli mukavan tuntuinen mies. ;)
Todellisuudessahan bussissa olin jo maksanut sen summan, mitä arvoa olisi kortista mennyt. Mutta se bussin kuitti ei vaan ole riittävä. Oli kyllä viimeinen kerta kun leikin tällä asialla, olisi ollut todella noloa saada se tarkastusmaksu.
Pääsit pälkähästä. :)