lähtisinkö 2 kuukaudeksi Australiaan?
Olisi tilaisuus lähteä joulun jälkeen 2 kuukaudeksi Australiaan. Se olisi hyvä viite uralla. Työpaikka maksaa lystin. Amisteini ja mies jäisivät varmaankin kotiin, koska en keksi, miten heidät sisi noin lyhyeksi ajaksi taloudellisesti järkevästi mukaankaan.
Piti lähteä ensin johnkin Euroopan maahan, mikä ois ollut paljon helpompaa (ois voinut käydä välillä kotona jne.) mutta näyttää siltä, että Euroopassa kenelläkään ei ole varaa haluta mua sinne, Australiassa on.
Kommentit (18)
Miksi edes epäröit??? Mulla olisi tuossa tilanteessa jo lentoliput taskussa! Ihana, upea maa.
Ai miksikö epäröin. No kun mulla tulee kuitenkin kotiväkeä ikävä. Ja Australiassa on kuumakin. Mut onhan siinä kyllä myös erittäin hyviä puolia. ;)
ap
Hyvää matkaa! Vaikka keikka on vain 2 kk, saat siitä upeita eväitä koko loppuelämäksesi sekä töihin että vapaa-aikaan. Älä polta ihoasi, siellä on keskikesä!
eikö lähtö ole miestä ja lasta kohtaan aika tylysti tehty?
Nykyään on fb, skype, puhelimet, sähköposti; kyllä 2kk aikana ehtii pitää yhteyttä vaikka aikaeroa onkin paljon. Mene ja nauti upeasta kokemuksesta paikalliseen kesäloma-aikaan!
2 kk ulkomailla ja hyvä viite työuralle?! Hoh hoh.
t. 7 vuotta ulkomailla
Talvea pakoon lämpimään ja kauniiseen maahan. Suosittelen! :) Mm. Sydney on upea.
Saat kerrankin itsellesi omaa aikaa. Kaksi kuukautta on lyhyt aika, joten perheesi pärjää varmasti.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 09:52"]
t. 7 vuotta ulkomailla
[/quote]
Ollaan varmaan aika erilaisella alalla. Mulle 7 vuotta ulkomailla olisi ammatillinen itsemurha.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 09:56"]
t. 7 vuotta ulkomailla
[/quote]
Ollaan varmaan aika erilaisella alalla. Mulle 7 vuotta ulkomailla olisi ammatillinen itsemurha.
[/quote]
Mistä syystä? Kai ulkomailla tehdään samoja hommia kuin Suomessakin.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 09:57"]
t. 7 vuotta ulkomailla
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei kaikkia. Anyways, melko monella alalla (ja melko monessa maassa) 7 vuotta muualla tarkoittaa että takaisin ei ole asiaa. Ura voi toki jatkua siellä jossain muualla. 3 vuotta alkaa olla se kipuraja, jonka yli ei voi olla yhteen menoon poissa, tai putoaa verkoistoista. Ja vaikka sulla sit on ne hienot "kansainväliset" verkostot siellä jossain, ne ei toimi täällä.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:00"]
t. 7 vuotta ulkomailla
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei kaikkia. Anyways, melko monella alalla (ja melko monessa maassa) 7 vuotta muualla tarkoittaa että takaisin ei ole asiaa. Ura voi toki jatkua siellä jossain muualla. 3 vuotta alkaa olla se kipuraja, jonka yli ei voi olla yhteen menoon poissa, tai putoaa verkoistoista. Ja vaikka sulla sit on ne hienot "kansainväliset" verkostot siellä jossain, ne ei toimi täällä.
[/quote]
Ok, sitten olemme aika lailla eri alalla.
Omalla alallani on kansainvälisiä yrityksiä, joiden sisällä voin vaihtaa maasta toiseen esim. Suomeen. Toki n. 5 vuoden jälkeen on hiukan vaikea saada ketään muuttamaan takaisin Suomeen, yleensä ne lähtijät ilmenee n. 2-3 vuoden kuluttua ja palaavat sitten silloin.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:00"]
t. 7 vuotta ulkomailla
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ok, sitten olemme aika lailla eri alalla.
Omalla alallani on kansainvälisiä yrityksiä, joiden sisällä voin vaihtaa maasta toiseen esim. Suomeen. Toki n. 5 vuoden jälkeen on hiukan vaikea saada ketään muuttamaan takaisin Suomeen, yleensä ne lähtijät ilmenee n. 2-3 vuoden kuluttua ja palaavat sitten silloin.
[/quote]
Niin, itse kysymykseen: Ilman muuta lähdet; 2 kk on niin lyhyt aika ja kaikille hiukan erilainen ajanjakso. Varo vain, että tulee ajatuksiin ehkä pysyvä maan vaihto perheen kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 08:37"]
Ai miksikö epäröin. No kun mulla tulee kuitenkin kotiväkeä ikävä. Ja Australiassa on kuumakin. Mut onhan siinä kyllä myös erittäin hyviä puolia. ;)
ap
[/quote]
Ensin kysyt täällä mielipidettä ja sitten kun sellaisen saat niin väität vastaan. Tai no vastasit vain kolmosen kysymykseen mutta vastaan väittämiseltä tuo kuullostaa. Eli, mielestäni olet jo päätöksesi tehnyt mutta haet täältä tukea ja syytä sille miksi sinun ei kannata lähteä...
Minäkään en miettisi hetkeäkään vaan lähtisin ilomielin.
Lähtisin sinun tilanteessasi heti ja lähde sinäkin, amisteini ja mies pärjäävät kaksi kuukautta ilman sinua ja sinäkin pärjäät ilman heitä tuon ajan. Ikävä on ihan normaali tunne, ei sitä tarvitse pelätä.
Ilman muuta menoksi. Itse olin 5 kk Hongkongissa ja muun perheen mukaantulo olisi ollut hölmöä noin lyhyeksi ajaksi, kun miehellä on oma työnsä ja lapsilla koulu. Toki perhe kävi siellä turisteina pari kertaa. Onneksi on Skypet ja Facebookit ja muut modernit yhteydenpitovälineet, vaikka ikävä olikin kova. Mieheltä onnistuu arjen pyörittäminen siinä missä naiseltakin, naiset vain turhaan uskottelevat itselleen, ettei se mies osaa... Meillä ei ollut isovanhempia mukana esim. lastenhoidossa apuna, sillä toiset isovanhemmat asuvat kaukana ja toiset ovat vielä työelämässä, mutta tinkasin työnantajalta Hongkong-komennuksen yhteydessä kodinhoitoapua, sillä meillä on käytössä myös sairaan lapsen hoitoapupalvelu. Se onnistui, mutta oli verollinen etu eli summa lisättiin palkkaani, mutta se oli hyvä valinta. Kodinhoitaja tai miksi häntä nyt sanottaisiinkaan kävi 3 päivänä viikossa tekemässä 5 h työpäivän eli lähinnä ne päivät kun pienimmät lapset pääsivät koulusta ja eskarista niin aikaisin, että isänsä ei ehtinyt heitä hakemaan.
Olin itse juuri tuon 2 kk Ausseissa, tosin lomailin lukion jälkeen siellä,ja niin ihanaa oli, aika meni siivillä! Lähtisin milloin vaan uudelleen ja varsinkin jos firma kustantaa koko homman! Mun työpaikassa vain ei tällaista mahdollisuutta ole, ja muksutkin vielä liian pieni. LÄHDE IHMEESSÄ!
2 kk on lyhyt aika ja Australia on ihana, en tiedä mihin päin menisit mutta Melbourne on aivan todella ihana kaupunki, Sydney ja Brisbane kans isoiksi kaupungeiksi ok! itse lähdin "vain käymään" ja tälle tielle jäin
Ainakin sun pyykkikasat kasaantuisi... kannattaa nyt miettiä kumman valitsen.... noinkin ainutkertaisen matkat vai ne pyykit..... mä ottaisin ehkä pyykit, koska sehän olisi ennenkuulumatonta että olisi pyykkikasoja sun matkan takia!! ;)