Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyystuki

Vierailija
02.11.2013 |

Osaako kukaan auttaa?

Minä jäin lokakuussa vanhempainvapaalta hoitovapaalle. Mieheni on työttömänä. Hän teki tänään Kelalle asiointipalvelun kautta nettiin taas 4 viikon ilmoituksen työttömänäolostaan. Ruutuun lävähtikin, että maksetaan vain 9 päivältä, siihen samaan päivämäärään asti, kun mulla loppui vanhempainvapaa. Eli siitä päivästä lähtien, kun mulla alkoi hoitovapaa, niin hänelle ei maksetakaan, mitä ihmettä? Miten mun hoitovapaa vaikuttaa muka mieheni työttömyysrahaan, vai onko sattumaa että juuri siitä päivästä lähtien maksu on jostain muusta syystä keskeytynyt? Osaako kukaan sanoa? Ärsyttävää, kun pitää odottaa maaantaihin, ennen kuin voi soittaa Kelaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivulta:

Lasten kotihoidon tuen vaikutus työmarkkinatukeen

Työmarkkinatuesta vähennetään työnhakijan tai hänen puolisonsa saama lasten kotihoidon tuki.

Avio- tai avopuolison saamaa kotihoidon tukea ei kuitenkaan vähennetä, jos puoliso hoitaa itse lasta, eikä hänellä lapsen hoitamisen tai samanaikaisesti maksettavan äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainrahan takia ole itsellään oikeutta saada työttömyysturvaa.

Jos molemmat puolisot ovat työttömiä, vähennys tehdään sen puolison työmarkkinatuesta, joka saa lasten kotihoidon tukea.

Vierailija
2/3 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos oikein paljon! =) Eli mieheni pitäisi saada normaalirahat, täytyy vaan maanantaina selvitellä sitä asiaa. Kiitos sinulle!