Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisi parhaiten apua menneisyyden hyväksikäytön käsittelyyn

Vierailija
12.09.2020 |

Olen ollut 16-20v suhteessa, jossa seksuaalista vallankäyttöä. Sitä ennen 2v ns groomingia.

Olen päätynyt myöhemmin suhteisiin, joissa kumppanilla päihderiippuvuus, olen itse ollut suurkuluttaja ja itsetuhoinen. Olen ollut suhteissa, joissa henkistä väkivaltaa ja satunnaisesti fyysistä.

Olen vajaa 50v ja haluaisin vihdoin käsitellä näitä asioita jonkun kanssa. Olen käynyt random-terapeuteilla ja ei vaan onnistu. Tarvitsen jonkun, joka OIKEASTI ymmärtää.

Ehdotuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-20v IÄSSÄ, eli 4v yhteensä

Vierailija
2/12 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että tulen tuhoamaan paitsi nykyisen myös mahdolliset tulevat parisuhteet - ja omat lapset - jos en saa tätä paskaa jotenkin handlattua.

En edes tiedä haluanko nykyistä suhdetta, mutta en voi tietääkään, koska olen niin sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA, Al anon, AAL ovat vertaistukiryhmiä. Täyttäisit jokaisen ryhmän kriteerit - eikä maksa mitään.

Seksuaalista hyväksikäyttöä kokeneiden ryhiä on myös, mutta ne ovat salaisia. Voit kysyä, osaisiko oma terveyskeskuslääkäri, A-klinikka, sosiaalitoimi tai esimerkiksi seurakunta ohjata sinut sellaiseen.

Psykoterapia auttaa, mutta siihen on vaikea päästä ja se vaatii omia voimavaroja sen verran, että on kykyä proseessoida kokemaansa.

Vierailija
4/12 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaa, oman lääkärin kautta voisit hakea tuota kelan kustantamana...

Vierailija
5/12 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

AA, Al anon, AAL ovat vertaistukiryhmiä. Täyttäisit jokaisen ryhmän kriteerit - eikä maksa mitään.

Seksuaalista hyväksikäyttöä kokeneiden ryhiä on myös, mutta ne ovat salaisia. Voit kysyä, osaisiko oma terveyskeskuslääkäri, A-klinikka, sosiaalitoimi tai esimerkiksi seurakunta ohjata sinut sellaiseen.

Psykoterapia auttaa, mutta siihen on vaikea päästä ja se vaatii omia voimavaroja sen verran, että on kykyä proseessoida kokemaansa.

Ok. Siis en ole nyt vuosiin (lähes 20 vuoteen) käyttänyt alkoholia liikaa, eikä se hallitse elämää. Tietysti se henkinen puoli on jäljellä.

Vierailija
6/12 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Olen itse sossu, joten ihan hevillä en asioi sosiaalitoimessa. Olen myös opiskellut psykaa, joten en usko, ettenkö kykenisi prosessoimaan.

En vain tiedä terapeutteja tai tahoa, jonka kanssa käydä läpi hyväksikäyttöön liittyviä asioita.

Mun elämässä ns puitteet on tasaiset ja elintavat, mutta pää ei pysy kasassa omassa elämässä.

Ap

7/12 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Olen itse sossu, joten ihan hevillä en asioi sosiaalitoimessa. Olen myös opiskellut psykaa, joten en usko, ettenkö kykenisi prosessoimaan.

En vain tiedä terapeutteja tai tahoa, jonka kanssa käydä läpi hyväksikäyttöön liittyviä asioita.

Mun elämässä ns puitteet on tasaiset ja elintavat, mutta pää ei pysy kasassa omassa elämässä.

Ap

Kuormittavaa tehdä sosiaalialan työtä jos on paljon omia käsittelemättömiä asioita. Toimiiko teillä työnohjaus? Sekin on parempi kuin ei mitään.

Kela kustantaa työkykyä säilyttävää ja ylläpitävää terapiaa, helpompi saada kun on työelämässä. Vertaisryhmissä käy ihmisiä vuosikymmeniäkin raitistumisen jälkeen tai läheisen alkoholistin tilanteen muututtua. Rakenteet on syvällä ja mahdollisuus ajautua vanhoille urille on edelleen olemassa.

Vierailija
8/12 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaterapeutti. Etit sellaisen jolla on tohon liittyviä kursseja ja opintoja käyty ja pätevyydet. 

Vierailija
9/12 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://suomendelfins.fi/

Traumaterapeutti on sinulle oikea ratkaisu, muunlaisesta terapiasta voi olla jopa haittaa.

Vierailija
10/12 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://suomendelfins.fi/

Traumaterapeutti on sinulle oikea ratkaisu, muunlaisesta terapiasta voi olla jopa haittaa.

Kyllä. Jos traumoja aletaan käsitellä liian nopeasti ja liian reippaalla otteella taitamattoman terapeutin toimesta, on mahdollisuus, että ihminen uudelleentraumatisoituu. Tee itsellesi palvelus ja etsi vain traumaterapiaan erikoistuneita. 

Vierailija
11/12 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap nainen vai mies? Haluatko puhua tänne ja avata hieman enempi asiaa?

Kuinka sossuna koet voivasi auttaa muita, jos sinulla on noin voimakkaat traumat? ( Eivät kokemukset ja auttaminen toisiaan poissulje tietenkään, päinvastoin ).

Vierailija
12/12 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu tekee auttamistyötä, mutta esim. mulla on viikossa vain muutama asiakastapaaminen, muu on viranomais/verkostotyötä, päätösten tekoa, juridiikkaa. Paljon toimistohommaa ja sellaista. Mun suurin kontakti asiakkaisiin on se, että mietin miten heidän oikeutensa toteutuvat ja aniharvoin varsinaista ”auttamista”.

Toisin kuten moni ajattelee, niin siihen auttamiseen/neuvomiseen ei vaadita omaa täydellisyyttä ja erehtymättömyyttä ;) eivät asiakkaat kansankynttilää itselleen kaipaa vaan empaattista lähestymistä epätäydellisyydestä huolimatta. Silti pitää hahmottaa tietyt rajat (laki).