40+ nainen, liukastatko liukkarilla paikat ennen intiimipuuhiin siirtymistä?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Mitä on seksi?
N39
Niinpä. Kuulin kun pissikset puhuivat tästä bussipysäkillä. Olisi tehnyt mieli kysästä, mutten kehdannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tod
Eikö tunnu kuiva ikävältä?
En tiedä, ei oo kokemusta, kyllä liukkautta on toistaiseksi riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on nuori kolli niin mitään liukkarii tarvii:))
Jos olet ikis niin sulla ei ole mitään miestä.
Valehtelet koko ajan.
Juuh, kaikki on ikiksiä ja valehtelee. Kirpaiseeko totuus?
Sinua voisi joskus kirpaista loputon valehtelusi.
Sinulla ei ole miestä.
Jonneboy kirjoitti:
Vaikea uskoa, että yli 40-vuotiaat harrastaa seksiä enää.
Ai jaa, uutta minulle.
Olen 63-vuotias nainen ja mieheni on kaksi vuotta minua vanhempi.
Seksiä on joka viikko.
Ja kyllä, kyllä minä käytän liukastevoidetta, jokaisella naisella limakalvot kuivuu ikääntymisen myötä.
Se ei tarkoita sitä, etteikö naisen edelleen kostuisi innosta ja halusta, vaan siitä, että limakalvot ohenee ja herkistyy ja tarvitsevat suojaa yhdyntään.
Se on sama asia kuin että iho kuivuu ja rypistyy vanhemiten, samoin hiukset.
Kommentoija ymmärtää asian parhaiten vuosikymmenten kuluttua, sitten kun on itse samanikäinen.
Liukuvoiteiden käyttö on lähes välttämätöntä jos nainen harrastaa seksiä erittäin usein.
Limakalvot ei yksinkertaisesti kestä jatkuvaa ärsytystä, olivat halut ja se kiima miten suurta tahansa.
Siitä juuri johtuvat niin monet tulehdukset ja kivut ja ärsytykset naisten sukupuolielimissä.
Kyllä sitä ahkerasti käytettävää koloakin pitää hoitaa, samalla tavalla kuin kasvoja ja hampaitakin.
Näin ainakin toteaa gynekologini.
Vierailija kirjoitti:
Liukuvoiteiden käyttö on lähes välttämätöntä jos nainen harrastaa seksiä erittäin usein.
Limakalvot ei yksinkertaisesti kestä jatkuvaa ärsytystä, olivat halut ja se kiima miten suurta tahansa.
Siitä juuri johtuvat niin monet tulehdukset ja kivut ja ärsytykset naisten sukupuolielimissä.
Kyllä sitä ahkerasti käytettävää koloakin pitää hoitaa, samalla tavalla kuin kasvoja ja hampaitakin.
Näin ainakin toteaa gynekologini.
Mä olen käyttänyt liukuvoidetta todella nuoresta asti juuri tuosta syystä. Olen aina ollut vähän peruspirkkoa innokkaampi seksin suhteen ja liukkarin ansiosta voin harrastaa sitä huomattavasti useamman kun paikat muuten kestäisivät.
Kuivapilluiset tädit ovat oksettavia.
Mies räkäsee mut kosteaksi. Jollain tavalla se myös kiihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ymmärrä, etteivät naisten kyvyt seksiin häviä koskaan. Miehillä taas väistämättä tulee vastaan kohta, jollekin ei enää pysty. Kostuminen ei ole sama asia kuin erektio. Toisaalta, kun olin joskus nuorempana pari vuotta miehen kanssa, joka osoittautui ääliöksi, muutuin rutikuivaksi. Nyt yli viisikymppinen, eikä vielä ole tarvetta liukastella.
No ei se nyt ihan näinkään ole. Olen 39-vuotias nainen, ja limakalvot on niin ohuet ja hauraat, että paikat menee rikki sekä yhdynnästö että kuukautiskupista. En ole saanut apua paikallisestrogeenivalmisteista enkä muista kosteuttavista tuotteista. Tämä muutos on tapahtunut ihan tässä reilun vuoden aikana. Mitääpä tällekään tekee?
Kiihotun miehestäni, joten ei ole tarvetta. Seksiä pari kertaa viikossa meillä.
N42
Ainoa ajanjakso, kun olen tarvinnut liukkaria oli lasten imetykset 33-35-vuotiaana. Kyllä silloinkin halutti, mutta hormonaalisista syistä paikat ei kostuneet riittävästi.
N48
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu.
Kiitos, teet tärkeää vapaaehtoistyötä
Pliis. Älkää pilatko hauskaa ketjua äksyilyllä.