Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pitääkö naisen olla aina alakynnessä mieheen nähden?

Vierailija
19.07.2006 |

haluatko siis, että oma miehesi on aina vähän parempi, viisaampi ja voimakkaampi kuin sinä? miksi, jos näin, miksi, jos ei? kerro kokemuksistasi/näkemyksistä!

entä jos nainen onkin voimakkaampi kuin mies?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus on osoittanut ainakin minulle, että olen onnellisin silloin, kun olen mieheni kanssa tasavertainen kumppani. Joissakin asioissa mies on parempi, vahvempi ja viisaampi, toisissa asioissa taas minä. Silloin kun toinen on heikko, niin toinen tukee ja auttaa. Miehen ei tarvitse aina olla vahva, eikä minun naisena tarvitse olla aina mikään avuton piipertäjä.

Vierailija
2/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

haluatko siis, että oma miehesi on aina vähän parempi, viisaampi ja voimakkaampi kuin sinä? miksi, jos näin, miksi, jos ei? kerro kokemuksistasi/näkemyksistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluan, ettei mies tunne " miehisyyttään" uhatuksi jos kerron mielipiteitäni. Noin muuten haluan, että mies on tasa-arvoinen sillä tavalla, etten itse tunne tarvetta nokittaa mutta ettei minuakaan nokiteta.

Toi voimakkuus-juttukin on usein korvien välissä. Joku mies (/nainen) voi olla samalla tosi herkkä (ärsyttävyyteen asti), mutta silti vahva. Siis vahva niin, että vaikka näyttäisi tunteensa ja surullisuutensa, kestää vaikeitakin tilanteita eikä tyyliin " kestä saappaat jalassa viimeiseen asti kunnes ampuu aivonsa pihalle" .

Vierailija:

Vierailija
4/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kehuukin minua aina tosi jalat maassa- tyypiksi, joka ei ole tyypillinen " la donna mobile" eli häilyvä nainen, jollaisia hänen exänsä ovat olleet.

Vierailija
5/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakkaampi saa olla, vaikka sekin on oikeastaan vähän pelottavaa.

Minä haluan tasaveroisen kumppanin.

Vierailija
6/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mies ei haluaisi, on hänen tehtävä päätökset ja oltava paras. voi parkoja

minä toivoisin että mieheni olisi enemmän perheenpäänä kanssani, nyt tuntuu että minä olen se joka päättää, budjetoi, varaa lomat, tekee hankinnat, aikatauluttaa ja jakaa mielipiteet. olen tyranni? mutta mies on tyytyväinen näin. romantikko minussa haluaisi olla hemmoteltu, huoltapidettävä mussukka vahvoilla käsivarsilla.

toisaalta olemme toistemme vastakohdat, minä suunnittelen ja hahmotan, hän toteuttaa. onhan se kiva kun alan taas haaveilla että oisi kiva laajennus tuohon tai remonttia tähän ja mies oitis hakee vasaran ja nauloja :) eli olenhan minä hemmoteltu!

Vierailija
7/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti mies voi (ja usein onkin) olla vahvempi mutta kyllä henkisesti pitää olla samalla tasolla.

Vierailija
8/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärretään todella usein väärin. Jotkut luulevat sen tarkoittavan, ettei naisella ole sananvaltaa parisuhteen ja perheen asioihin, mikä on surullista.

Käytännössä tuntemani (samaan uskontokuntaan kuuluvat) pariskunnat ovat varsin tasa-arvoisia.

2

Vierailija
9/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen taidan olla itse vielä jonkin verran keskenkasvuinen, ja tarvitsen miehen, jota ei haittaa olla jonkin verran vaimonsa vartija... Tarvitsen usein mieheltä sitä, että hän on se vahvempi, että hän pitää hommaa pystyssä ja hän sanoo mulle, milloin asiat on menossa väärin. Mutta elämässä ei mikään ole aina näin yksinkertaista - että toinen voisi aina olla se vahva ja toinen heikko. Elämä heittää eteen kaikenlaista, ja välillä on vahvankin osattava taipua ja heikon jaksettava kannatella.

Vierailija
10/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ideaali parisuhteessa on se, että molemmilla on jotain annettavaa, ja että puolisot voivat kasvattaa toisiaan paremmiksi ihmisiksi. Meidän perheessä molemmilla on selkeästi omat vahvat alueensa ja sitten myös se laaja harmaa vyöhyke, joka tekee meistä tarpeeksi samankaltaiset, jotta tulemme toimeen.

Seksuaalisesti pidän erittäin tärkeänä, että mies on vahvempi kuin minä. Miehen pitää olla erittäin maskuliininen, jotta viehättäisi minua. Minä taas olen erittäin feminiininen nainen ulkonäöllisesti.

Musta on kummallista, että naista voi joku ylipäätään pitää " heikompana astiana" , kun miettii, mitä naiset joutuvat elämässään tekemään. Tyypillisin esimerkki on lapsen kantaminen ja synnyttäminen, mutta laajemminkin nainen on yleensä vastuussa erittäin tärkeistä ja laajoista kokonaisuuksista. Nykyään näkee entistä enemmän sitä, että mies voi vaan lähteä perheestä, jota nainen jää yksin ainoana aikuisena sitten huoltamaan. Sodissa ja rauhattomuuksissa ne on naiset, jotka säilyttävät yhteiskunnan edes jossain järjestyksessä, kun miehet menevät pitkin puskia toisiaan tappamassa. Naiset pitävät mukanaan nälkäänsä itkeviä lapsilaumoja ja vanhuksia. Enkä nyt yritä ylistää naissukupuolta liiaksi, kyllä naisetkin tappavat, pettävät ja myyvät lapsiaan huoriksi, mutta yleisellä tasolla naiset ne säilyttävät sivilisaation, eivät miehet.

Vierailija
11/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi

Vierailija
12/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että mies huitelee omilla teillään, tuo silloin tällöin rahaa ja ruokaa kotiin, pussaa lapset ja nusaa vaimon.

Sillä aikaa nainen voikin raataa perheen eteen ja sanoa kaikille, että mies on perheen pää??????????

Vierailija
13/13 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen hoitaa lapset ja perheen