Voi viddu uusi naapuri muutti sisään ja sen pikku koira räksyttää päivät pitkät. Mitä tässä voi tehdä?!!?
Kommentit (17)
Ota yhteyttä asiallisesti ja kerro että koiransa todennäköisesti kärsii eroahdistuksesta. Voi myös vinkata sellaiseen kuin digital dogsitter -sovellukseen/sivuun, jos hän opettaa koiransa pois eroahdistuksesta, niin kaikkien teidän elämänlaatunne paranee.
Meillä sama, uusi naapuri muutti kesällä ja koira ulvoo tai haukkuu aina kun jää yksin kotiin. Naapuri on pahoillaan ja tietää kyllä ongelmasta mutta ei se häiriötä poista, itse teen vuorotyötä ja nukun usein päivällä, nyt herään koiran mekkalaan vaikka välissä on monta kerrosta. En tiedä miten asiassa pitäisi edetä, olisiko joku koirapäiväkoti ratkaisu? Näin ei voi enää jatkua.
Hei!
Koirasi haukkuu kello XX viiva XX välisenä aikana. Voisitko jättää sille herkkuja maitopurkkiin, syötävää kong-lelun sisälle, omistajalta tuksuvan vaatekappaleen ja vaikka radion päälle, jos koirasi tuntisi siten olonsa turvallisemmaksi uudessa kodissa ja olisi hiljaa.
Kiittäen
Naapuri
Voit kommunikoida. Joko asukkaalle suoraan tai isännöitsijälle. Myös heippalappu rapun ilmoitustaululla on hyvä. Räkyttävää koiraa ei tarvitse sietää.
Pysy asiallisena.
Mutta on sellaisia ķoiranomistajia, jotka vähät välittää kun eivät itse joudu sitä mekkalaa kuuntelemaan. Että ihan sama kuinka kivasti ja asiallisesti asiaa yrittää hoitaa, ei tehoa. Jos ottaa koiran kerrostaloasuntoon ja on poissa useita tunteja yhtäsoittoa (työpäivä ja matkat) ja koira yksin, niin se kertoo jo että ei välitä pätkääkään. Ruotsissa on koirien päiväkodit joihin koira on vietävä aamulla, jos se jäisi työpäivän ajaksi yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta on sellaisia ķoiranomistajia, jotka vähät välittää kun eivät itse joudu sitä mekkalaa kuuntelemaan. Että ihan sama kuinka kivasti ja asiallisesti asiaa yrittää hoitaa, ei tehoa. Jos ottaa koiran kerrostaloasuntoon ja on poissa useita tunteja yhtäsoittoa (työpäivä ja matkat) ja koira yksin, niin se kertoo jo että ei välitä pätkääkään. Ruotsissa on koirien päiväkodit joihin koira on vietävä aamulla, jos se jäisi työpäivän ajaksi yksin.
Jep, meidän naapuri on tätä laatua, ei piitannut useista naapureitten asiallisista huomautuksista. On saanut jo varoituksia, joko koira lähtee tai vuokralainen (onneksi ei ole osakkeen omistaja).
Mulla on itelläni ollut haukkuherkkä koira, ja heti muutettuamme kerrostaloon omakotitalosta mä annoin seinänaapureille numeroni, koska oletin koiran haukkuvan. Pyysin viestiä heti, kun haukkuu. Viesti tuli heti ensimmäisestä yksinolosta ja koiraa koitettiin sopeuttaa kerrostaloon, kävin välillä töistä kotona lenkittämässä, oli sitruunapantaa jne.
Parin kk päästä päätin, että en pilaa naapurisopua ja koira lähti appivanhempien luo maalle elämään vapaaherran elämää. Oli muuten paras ratkaisu koirallekin! Siellä se on eläkeläisten lellikkinä nyt ja ei tarvitse kärsiä maatalossa eroahdistusta.
Mielestäni on itsekästä eläinrääkkäystä pakottaa aikuinen koira sopeutumaan yhtäkkiä aivan eri elämänmenoon ja tuntikausien yksinoloon oudossa kerrostalokämpässä. Jos on niin sydämetön, että pystyy tietoisesti pitämään koiraa yksin vaikka tietää, että se ahdistuu yksin, on kyllä ansainnut häädön.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama, uusi naapuri muutti kesällä ja koira ulvoo tai haukkuu aina kun jää yksin kotiin. Naapuri on pahoillaan ja tietää kyllä ongelmasta mutta ei se häiriötä poista, itse teen vuorotyötä ja nukun usein päivällä, nyt herään koiran mekkalaan vaikka välissä on monta kerrosta. En tiedä miten asiassa pitäisi edetä, olisiko joku koirapäiväkoti ratkaisu? Näin ei voi enää jatkua.
Naapurin täytyy järkätä sille hoitaja tai viedä koira koirien päiväkerhoon. Ei ole koiralle oikein pitää yksin monta tuntia.
Lemmikin omistukseen pitäisi olla tiukat säännöt ja vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, meidän naapuri on tätä laatua, ei piitannut useista naapureitten asiallisista huomautuksista. On saanut jo varoituksia, joko koira lähtee tai vuokralainen (onneksi ei ole osakkeen omistaja).
Mulla on itelläni ollut haukkuherkkä koira, ja heti muutettuamme kerrostaloon omakotitalosta mä annoin seinänaapureille numeroni, koska oletin koiran haukkuvan. Pyysin viestiä heti, kun haukkuu. Viesti tuli heti ensimmäisestä yksinolosta ja koiraa koitettiin sopeuttaa kerrostaloon, kävin välillä töistä kotona lenkittämässä, oli sitruunapantaa jne.
Parin kk päästä päätin, että en pilaa naapurisopua ja koira lähti appivanhempien luo maalle elämään vapaaherran elämää. Oli muuten paras ratkaisu koirallekin! Siellä se on eläkeläisten lellikkinä nyt ja ei tarvitse kärsiä maatalossa eroahdistusta.
Mielestäni on itsekästä eläinrääkkäystä pakottaa aikuinen koira sopeutumaan yhtäkkiä aivan eri elämänmenoon ja tuntikausien yksinoloon oudossa kerrostalokämpässä. Jos on niin sydämetön, että pystyy tietoisesti pitämään koiraa yksin vaikka tietää, että se ahdistuu yksin, on kyllä ansainnut häädön.
Olet fiksu, kiitos kun järjestit asian!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan. Mielestäni kuulut niihin harvoihin, jotka ovat oikeasti eläinrakkaita ja tajuaa eläimiä.
Minulla on kokemusta mutta ei mitään lohduttavaa sanottavaa. Oli sama ongelma ja itse yötyöläisenä en saanut enää nukuttua lainkaan. Naapuri otti koiran ja koira huusi Kaikki päivät läpeensä. Naapuri kyllä ymmärsi tilanteen mutta tyytyi surkuttelemaan miten paha olo koiralla on kaiket päivät. Laitoin asunnon myyntiin. Näytön ajat naapuri teki yhteistyötä eli huolehti että koira ei ollut asunnossa. Onneksi asunto meni kaupaksi ja tuo helvetti on historiaa. Nykyisessäkin talossa on koiria, mutta en kuule pihaustakaan päivisin vaikka isäntäväki on töissä
sopii miettiä useamman kerran kannattaako ottaa koiraa kerrostaloon. voi kääntyä juuri tuohon malliin.
...kokonaan toinen juttu on semmonen, tahallinen, öykkäröinti että asuntoon tuodaan yöksi koira jonka tiedetään yksinään haukkuvan ja ulisevan tuntikausia, kun lähetään baariin tms ja tullaan ehkä vasta aamulla. meidän talossa "ilonamme" on näin käyttäytyvä nuorehko toimeton tyyppi kaljakavereineen. 😕
Mitä sitten jos se vaan räksyttää päivällä kun omistaja ei ole kotona eli siis ei 22-07 hiljaisuusaikana? Voiko se saada siitäkin varoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten jos se vaan räksyttää päivällä kun omistaja ei ole kotona eli siis ei 22-07 hiljaisuusaikana? Voiko se saada siitäkin varoituksen?
Tottakai. Haukahdus silloin tällöin on vielä ok, mutta jatkuva räksytys ei.
Mulla menee hermo yläkerran eukon uuteen koiranpentuun. Pentu on pieni kuin rotta, mutta häiritsee kaiken päivää, kun koluaa lelujensa kanssa ja heittelee jotain kovaa lelua, joka sitten pyörii ja kiirii kovalla (vinyyli-) lattialla. Olen kotona etätöissä. Pitääkö tommosta kuunnella/kärsiä vai voiko valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee hermo yläkerran eukon uuteen koiranpentuun. Pentu on pieni kuin rotta, mutta häiritsee kaiken päivää, kun koluaa lelujensa kanssa ja heittelee jotain kovaa lelua, joka sitten pyörii ja kiirii kovalla (vinyyli-) lattialla. Olen kotona etätöissä. Pitääkö tommosta kuunnella/kärsiä vai voiko valittaa?
Jos kysymys olisi lapsesta, niin kaikki olisivat sitä mieltä, että tuo on normaali elämisen ääni, jota pitää vain sietää, joten samaa tulee soveltaa koirien leikkimiseen. Itse olen kyllä sitä mieltä, että jatkuvan turhan lattian kolistelun saisi kerrostaloissa kieltää, aiheutti sen sitten lapsi, aikuinen tai eläin. Itselläni on koira, eikä tulisi mieleenkään antaa sille kovia kolisevia leluja heiteltäväksi ympäriinsä.
Meidän seinänaapuri sai juuri toisen varoituksen räksyttävän koiransa takia. Muutti puoli vuotta sitten ja taistelu on ollut uuvuttava. Viiden tunnin yöunia, jatkuvaa meluhaitan tallentamista ja isännöitsijän pommittamista. Kaikki tietysti alkoi meidän jättämistä heippalapuista postiluukusta, joissa alussa tarjosimme koiranhoitoapua ja lappujen tehtävä oli lähinnä informoida, jos hän ei tietäisi koiransa haukkuvan.
Yhden kerran vastasi lapulla, että koira ei ole tottunut kerrostaloon ja potee eroahdistusta.
Eli tietää koiransa ulvovan, ei vaan tee mitään. Koira alkaa konserttinsa aamulla kuudelta ja lopettelee vasta kun emäntä tulee kotiin.
Eli neuvoni: ota yhtey koiran omistajaan, parhaimmassa tapauksessa tekee asialle jotain. Jos huono tuuri käy, niin joudut stressaamaan siitä vielä kuukausia ja joudut todistamaan isännöitsijälle, että koira haukkuu oikeasti häiritsevästi. :(