Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taloyhtiöön muuttaneet alemmin koulutetut amis-tyypit

Vierailija
13.10.2013 |

Meidän taloyhtiössämme asui aiemmin oikeastaan pelkästään yliopistokoulutettuja pariskuntia, tai vanhemmassa väessä ehkä vähemmän koulutettuja, mutta he nyt eivät muutenkaan puuttuneet mihinkään asioihin. Asiat tulivat hyvin hoidetuksi, ja kaikki kykenivät loogiseen ajatteluun. Asukkaat tajusivat, millä tavalla asuntoja ja rakennusta pidetään kunnossa ja asioista otettiin selvää hyvässä hengessä. Nyt viime vuosina tähän on muuttanut kaksi uutta perhettä, joilla koulutustaso ns amis, ja ihan ok porukkaa, mutta voi hyvä ihme, kun tulivat ekaan yhtiökokoukseen. Kyllä huomaa, ettei looginen päättely oikein onnistu ja päätökset tehdään ns tunnepohjalta, ei järkeä käyttäen. Toinen näistä naisista on heti alkanut punoa salaliittoteorioita, ja on ihan varma että talo on homeessa. Mitään todisteita ei ole, mutta kun pitää saada jotain draamaa aikaan. Muut yrittävät puhua järkeä, näyttää tutkimustuloksia (ovat taloyhtiön kustannuksella nyt hommanneet useamman turhan mittauksen jne) mutta ei... Voi elämä. Onko muilla samantyylisiä kokemuksia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/26 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekonomiveli ei tajua rakentamisesta yhtään mitään. Se katsoo vain rahaa, ei pitkäaikaista kuntoa. Hyvin tavallista, että akateeminen pj tyssää kunnon putkiremontinkin ja tehdään suppea, eli talon kunto ja sitä kautta asunnon arvo ei ainakaan ostajan silmissä sitten nouse. 

Mä kyllä luulen, että vain  harva tässäkään taloyhtiössä tietää mun olevan insinööri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että ap:lla on sellainen "loogisen ajattelun" pakkomielle. Putkahtelee esiin tuon tuostakin eri ketjuissa. Niin, ihan kaiken hölön voi sanoa liittyvän loogiseen ajatteluun, eikä se tee siitä ajattelusta yhtään sen loogisempaa kuin jostain toisesta ajattelusta.

Tulee mieleen joku wt. tason insinööri, joka on rakastunut ajatukseen siitä, että on NIIN paljon älykkäämpi kuin kaikki muut yhteensä. Tunnistat varmaan itsesi.

Vierailija
4/26 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko tää siellä keskusta puolueen tukiasuinnoissa, sisäsiittoisessa herttoniemessä?

Vierailija
5/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on taas semmoinen kokemus, että meidän talon akateemiset pariskunnat istuvat kertomassa kauhukokemuksistaan amislaisten kanssa av-palstalla. Pitkin päiviä ja öitä.

Vierailija
6/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on kans muuttaneet, mutta vuokralaisina eivät näy yhtiökokouksessa. Vähän tavat hukassa esim. tervehtimisten suhteen ja näyttävät hassuilta. Eivät muuten ole haitaksi. Koulutustaustaa en tiedä mutta siis sellaista wt-henkistä.

Vierailija
7/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan naiiveja aloituksia täällä taas tänään :D

Vierailija
8/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimenomaan amistaustaiset osallistuvat talkoisiin ja osaavat toimia yhtiössä. Huono Provo

Vierailija
9/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-akateeminen ja amislainen kohtaavat ensi kertaa.

- Tervetuloa taloon, ja koulutuksesi oli ?

Vierailija
10/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhtiössämme korkeimmin koulutetut ovat suurimpia nurisijoita. Tavisten kanssa pystyy sentään keskustelemaan asioista rakentavassa hengessä.

-hallituksen pj.-

Vierailija
11/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Osoita sinä ap nyt sitä akateemisuuttasi ja yritä luovia erilaisten ihmisten ja tarpeiden keskellä löytäen kaikkia tyydyttävä ratkaisu ongelmatilanteisiin.

On silkkaa mielen köyhyyttä mainita uusien asukkaiden koulutstausta tässä yhteydessä. Ota tämä nyt hyvänä harjoituksena ja pyri kehittämään sosiaalisia taitojasi aina vain paremmiksi.

Vierailija
12/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, meidän taloyhtiössä olen huomannut, että ns. amikset ovat käteviä käsistään ja osaavat hoitaa käytännön töitä, rakentaa aitaa, korjata juttuja jne, kun taas meiltä akateemisilta tuo vaatii enemmän harjoittelua.

Vierailija
13/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti asuu jonkin taloyhtiön armoilla?

Vierailija
14/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa ovat mahtuneet akateemiset ja vähemmän kouluttautuneet samoihin talkoisiin oikein hyvässä hengessä :) Eikä ole ollut ongelmaa hoitaa talon yhteisiä asioita kenelläkään.

Vierailija
15/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että he ovat ns amistyyppejä. Ovat itse asiassa varmaan lukion käyneetkin, mutta sitten tyyliin lähihoitajaopinnot jääneet kesken ja tehtykin lapset jne. Enemmän varmaan vaikuttaa se, että he ovat vähän päälle parikymppisiä, ja muut kolmi- nelikymppisiä. Tiedän oikein hyvin että amistyypeissäkin on fiksuja ja yliopistoväessä idiootteja, joten ehkä turha kärjistys mun puoleltani. Oikeastaan ihan sama, mikä näiden pariskuntien koulutustausta on, mutta se mua häiritsee, etteivät kykene alkeelliseenkaan loogiseen päättelyyn. Esim. ensin vastustetaan henkeen ja vereen kaikkia remontteja, koska siihen menee rahaa. Sitten keksitäänkin että taloyhtiön on maksettava heidän osuutensa remontista. Sitten seuraavaksi tajutaan, että vesimaksuja ei peritä kulutuksen mukaan niin riemuitaan siitä, että nyt voi läträtä vettä niin paljon kuin haluaa, kun ei tarvitse "itse" maksaa. Toinen näistä rouvista on nyt kehitellyt salaliittoteoriaa, että heitä ei oteta vakavasti vaatimuksiensa kanssa, ja ovat kiinnitelleet rappuja ala-aulaan, joissa nimettömänä solvataan esim hallitusta. Sama nainen on kierrellyt ovilla ja levitellyt valheellista tietoa esim. heillä suoritetuista mittaustuloksista. Koko ajan pahansuopaa juoruilua ja paniikin lietsomista. Mä vaan en voi sietää ton tyylisiä ihmisiä.

Vierailija
16/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kyllä huomaa talossa nämä ns. akateemiset, taloyhtiön talkoisiin ei voi osallistua millään. Muita katsotaan pitkin nenänvartta, ovia ei pidetä muille auki vaikka kuinka näkee toisen olevan tulossa :/

Kun taas nämä amislaiset ovat kohteliaita, työtä pelkäämättömiä ja aivan ihania ihmisiä.

Akateemiset, opetelkaa KÄYTÖSTAVAT.

Vierailija
17/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 12:47"]

Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että he ovat ns amistyyppejä. Ovat itse asiassa varmaan lukion käyneetkin, mutta sitten tyyliin lähihoitajaopinnot jääneet kesken ja tehtykin lapset jne. Enemmän varmaan vaikuttaa se, että he ovat vähän päälle parikymppisiä, ja muut kolmi- nelikymppisiä. Tiedän oikein hyvin että amistyypeissäkin on fiksuja ja yliopistoväessä idiootteja, joten ehkä turha kärjistys mun puoleltani. Oikeastaan ihan sama, mikä näiden pariskuntien koulutustausta on, mutta se mua häiritsee, etteivät kykene alkeelliseenkaan loogiseen päättelyyn. Esim. ensin vastustetaan henkeen ja vereen kaikkia remontteja, koska siihen menee rahaa. Sitten keksitäänkin että taloyhtiön on maksettava heidän osuutensa remontista. Sitten seuraavaksi tajutaan, että vesimaksuja ei peritä kulutuksen mukaan niin riemuitaan siitä, että nyt voi läträtä vettä niin paljon kuin haluaa, kun ei tarvitse "itse" maksaa. Toinen näistä rouvista on nyt kehitellyt salaliittoteoriaa, että heitä ei oteta vakavasti vaatimuksiensa kanssa, ja ovat kiinnitelleet rappuja ala-aulaan, joissa nimettömänä solvataan esim hallitusta. Sama nainen on kierrellyt ovilla ja levitellyt valheellista tietoa esim. heillä suoritetuista mittaustuloksista. Koko ajan pahansuopaa juoruilua ja paniikin lietsomista. Mä vaan en voi sietää ton tyylisiä ihmisiä.

[/quote]

Tietenkin tuollainen käytös on erikoista, mutta en usko että siellä ammattikoulussa opetetaan juoruilua, solvausta tai "lappujen kiinnittelyä". Ainakaan minun tuntemat ammattikoulusta valmistuneet eivät ole tuollaista antanut ymmärtää. He ovat fiksuja ja käytännönläheisiä aikuisia jotka keksivät tilanteeseen kuin tilanteeseen ratkaisun. Minä taas olen hieman kömpelö. Sormeni menee monesti suuhun jos kaikki ei mene kuten ohjekirjassa neuvotaan.

Vaikka olenkin vain ihan tavallinmen maisteri niin ymmärrän kuitenkin että tuollainen ikävä käyttäytyminen opitaan jossain muualla kuin opinahjoissa. Eikä tämän asian oivaltamiseen ole mitään tohtorin viittaa tarvittu. Lähde sinäkin ap ihan rohkeasti laajentamaan käsitystäsi ammattikoulusta valmistuneista. Eikö olekin iloista että myös sinulla on siihen mahdollisuus!

Vierailija
18/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, taisin nyt kirjoitella tästä väärässä paikassa ja pyydän anteeksi että loukkasin teitä painottamalla koulutuksen merkitystä järjen käytössä. Eihän se niin aina mene. Kuitenkin yleensä yliopistokoulutus valmentaa loogiseen päättelyyn, itsenäiseen ajatteluun ja lähteiden käyttöön. Näille ihmisille monet käsitteet ovat vieraita, ja heille on esim. ok varastaa taloyhtiön varastosta naapurin pyörä ja myydä se huutonetissä. Tämän toinen heistä itse kertoi minulle. Ilmeisesti elämän tarkoitus hänellä on shoppailu ja toisaalta rahan tienaaminen. Nyt kuitenkin on muutettu omistusasuntoon, mutta käyttäydytään kuin vuokralaiset, ei mitään kiinnostusta esim. rakennuksen kunnossa pitämiseen. Vielä enemmän ärsyttää se ns pahan hengen luominen niilllä lapuilla ja ovilla kiertely ja selän takana juoruaminen. Jutut eivät siis ole edes totta, mitä tämä rouva levittelee. 

Vierailija
19/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvi asua kenenkään puupään kanssa samassa taloyhtiössä.

Vierailija
20/26 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas yksi esimerkki suomalaisesta kiusaamisesta. Muista ap siirtää tätä ajattelumallia myös lapsiisi, aivopese lapsesi siihen että ihminen joka ei ole käynyt yliopistoa kuuluu yhteiskunnan pohjasakkaan, alinta kastia jonka päälle saa sylkeä, hänet täytyy eristää sivistyneistä ihmisistä.