Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu - ”kerro itsestäsi”, mitä vastaat?

Vierailija
04.09.2020 |

Itselle tuo tuntuu aina vaikeimmalta kysymykseltä, aina lähtee rönsyilemään

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron itsestäni.

Vierailija
2/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna rönsyillä. Kunhan pysyy jossain määrin työhön liittyvissä asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei osaa kertoa itsestään työhaastettelussa, niin mitähän tälläinen työnhakija osaisi sitten siinä työssä johon hän hakee?'

Vierailija
4/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä siinä hommassa mitä haette.

Muuta teidän ei tarvitse tietää minusta, haen töitä enkä parisuhdetta.

Vierailija
5/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoinpa ap on ollu työhaastettelussa, jos ei tiedä, että tuo vakiokysymys jokaisessa haastattelussa.

Vierailija
6/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin tylsä ihminen, että en keksi mitään kerrottavaa itsestäni. Enkä osaa edes valehdella.

Vierailija
7/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi kertoa itsestäni työhaastattelussa? Sairasta.

Vierailija
8/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se kyllä noin mene.

Haastattelija haluaa tietää myös hiukkasen työnhakijan taustoja ja perusolemusta, pelkkien työ-ja koulutustietojen lisäksi.

Vaikkapa nyt harrastuksia, mielenkiinnon kohteita, luonteenpiirteitä ja muuta sellaista.

Ei tuohon kysymykseen kannata suhtautua yliolkaisesti, pelkästään tuohon kysymykseen vastaamalla voi menettää koko hakemansa työpaikan.

Vierailija
9/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kerron koulutus ja työhistoriaa.

Vierailija
10/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen aina lukkoon tuon kysymyksen kohdalla, koska en halua kertoa itsestäni mitään ventovieraalle ihmiselle. tutustun hitaasti ja sitä mukaa kerron sitten itsestäni. työhaastatteluihin kannattaa harjoitella.

Vierailija
11/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kysymykseen voi vastata kertomalla työhistoriastaan ja pistää sekaan pari harrastusta, jos katsoo työn kannalta tarpeelliseksi. Ja vähän minkä tyyppinen tai luonteinen on, edelleen jotain haettavaan työhön sopivaa.

Vierailija
12/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi sanoa vaikka että tällä hetkellä etsii töitä.

Vierailija
13/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ä

Aivan varmasti työnantajalla on oikeus tietää, millaista ihmistä hän on palkkaamassa yritykseensä.

Jos hän palkkaa sinut, hän luottaa sinuun.  Saat useinmiten työpaikan avaimet ja pääsyn työpaikan verkkoon.

Saat tietoosi kaikenlaisia asioita työpaikalla, myös liikesalaisuuksia. Voit käsitellä työpaikallasi myös rahaa ja kassaa.

Tottahan työnantaja haluaa tietää millainen ihminen on mahdollisesti tulossa töihin hänen omistamaansa yritykseen.

Petollinen ja huono ja heikko työntekijä voi vaarantaa koko yrityksen ja sen maineen.

Vierailija
14/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoijana näen heti läpi, jos haastateltava on treenannut tähän valmiin vastauksen ja se on liian sliipattu.

Vapaassa osiossa juttu saakin rönsyillä, se kertoo ihmisen heittäytymiskyvystä. Lisäksi esimerkiksi harrastukset voivat kertoa paljonkin ihmisestä.

Vierailija
15/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron lyhyesti mitä teen nyt ja mitä olen tehnyt sitä ennen, kerron koulutuksestani ja yhdistän nämä siihen haettavaan paikkaan.

Vierailija
16/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhistoriasta kerron ja millainen työ/työyhteisö motivoi. Mikään muu ei rekrytoijalle kuulu.

Vierailija
17/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kyllä noin mene.

Haastattelija haluaa tietää myös hiukkasen työnhakijan taustoja ja perusolemusta, pelkkien työ-ja koulutustietojen lisäksi.

Vaikkapa nyt harrastuksia, mielenkiinnon kohteita, luonteenpiirteitä ja muuta sellaista.

Ei tuohon kysymykseen kannata suhtautua yliolkaisesti, pelkästään tuohon kysymykseen vastaamalla voi menettää koko hakemansa työpaikan.

Opettelisit lukemaan. Niinhän juuri kirjoitin että saa rönsyillä, kunhan jossain määrin pysyy työhön liittyvissä asioissa. Harrastukset ja taustat on just sitä, jossain määrin työhön liittyvää.

Vierailija
18/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tylsä ihminen. Harrastan vain lukemista ja ulkoilua. Olen aina ollut sellainen näkymätön introvertti, jonkalaisia ei etsitä työpaikkailmoituksissa.

Vierailija
19/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ja työhistoria näkyy cv:ssä. Itsestään kertomalla haastattelija yrittää saada kiinni, minkälaisesta tyypistä on kyse.

Eli voi kertoa omasta mielestään niistä asioista, joita pitää itsessään mielenkiintoisena.

Hyvin voi sanoa, että olen maatalon tytär ja minulla on viisi veljeä. Tai että harrastan pienoismalleja ja lintubongausta.

Eli hyvä haastattelija kyllä näkee, oletko esimerkiksi sosiaalinen, ja jos haluaa painottaa sitä, voi kertoa, että rentoutuu ja viihtyy vapaa-ajallaan ystävien seurassa.

Vierailija
20/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ä

Aivan varmasti työnantajalla on oikeus tietää, millaista ihmistä hän on palkkaamassa yritykseensä.

Jos hän palkkaa sinut, hän luottaa sinuun.  Saat useinmiten työpaikan avaimet ja pääsyn työpaikan verkkoon.

Saat tietoosi kaikenlaisia asioita työpaikalla, myös liikesalaisuuksia. Voit käsitellä työpaikallasi myös rahaa ja kassaa.

Tottahan työnantaja haluaa tietää millainen ihminen on mahdollisesti tulossa töihin hänen omistamaansa yritykseen.

Petollinen ja huono ja heikko työntekijä voi vaarantaa koko yrityksen ja sen maineen.

Sellainen, joka on hyvä puhumaan, harjoittelee sujuvan esittelyn itsestään työpaikkahaastattelua varten. Se ei kuitenkaan takaa henkilön rehellisyyttä eikä taitoa työntekijänä.

Kiinnostaako työnantajaa oikeasti mitä kukanenkin tekee vapaa-ajallaan tai millaiseksi luonnettaan kuvailee? Harva siellä varmaan sanoisi, että pössyttelen ja pelaan uhkapelejä eikä pätkääkään kiinnosta työ muun kuin rahan takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme