Kuinka kauan polvikipu voi kestää?
Loukkasin jotenkin polveni kun imuroin ja tein joogaliikeitä lattialla polvet maassa. Polvi on turvonnut. Soitin lekurille mutta kuulemma menee ohi itsestään, särkkäreillä. Nyt ollut jo vkon kipeä ja vieläkin turvonnut.
Vähän jäi hämäräksi myös että on liike hyvä vai huono. Että pitäisikö koettaa jotenkin jumpata tätä ja kävellä vai vältellä liikkeitä? Kävelen edelleen portaat alas ja ylös toiseen kerrokseen.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Meitsil on kestäny kohta 20 vuotta.
Oikeesti? Silloin sulla on varmaan jokin nivelrikko?
Voi mennä kuukausia.
Terv. terassi rempan suunnilleen pelkästään polvillaan 2 päivässä tehny. Ens kerrralla on suojat🙄
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä kuukausia.
Terv. terassi rempan suunnilleen pelkästään polvillaan 2 päivässä tehny. Ens kerrralla on suojat🙄
Siltä vähän tuntuu ja nyt kun muistelen, niin pesinhän mä vessankin lattian tuossa polvillani. Että jotain kuormitusta tullut liikaa ja sitten oon kävellyt kesällä sellaisilla ohkasilla sandaaleilla.
Mulla on nyt polvisuojus kun käyn ulkona pienellä kävelyllä.
Imuroit ja teit joogaliikkeitä? Siis samaan aikaan? Vai kummassa aktiviteetissa se polvi meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa jo ollakin, kuus leikkausta takana ja ihan skeida se on edelleen. Oon tosin jo turtunut siihen kipuun.
Väänsin polveni 30 vuotta sitten ja vieläkin vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Imuroit ja teit joogaliikkeitä? Siis samaan aikaan? Vai kummassa aktiviteetissa se polvi meni?
En samaan aikaan :) Ensin imuroin ja polvi oli vähän kipeä, sitten parin pvän päästä joogailin ja polvi oli turvonnut seur pvänä. Ajattelen että nää liittyy jotenkin toisiinsa koska ajallisesti täsmäisi.
Siis että ehkä saman vkon sisällä tullut liikaa kuormitusta. Tosiaan vessankin lattian sinä aikana taisin pestä polvillani.
Ajattelin jo että pitääkö mennä johonkin punkteeraukseen että tuo turvotus lähtisi.
ap
Riippuu siitä, kuinka vanhaksi elät.
Onko kellään mitään itsehoitovinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mennyt ristiside, polvet vääntyneet pari kertaa ja viimeksi tähystyksessä eivät löytäneet mitään vikaa. Kipeytyvät vaihtelevasti ihan kävellesäkin. Ei nyt lamauttava kipu, joten sen kanssa oppinut elämään.
Vierailija kirjoitti:
Käytin koko viime kesän polvitukea, pikkuhiljaa lähti paranemaan vaikka kauan kestikin. Turvotus laski ja pystyi varaamaan jalalle paremmin tuon tuen kanssa.
Mulla kesti n. 30 viikkoa. Välillä otettiin nestettä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin koko viime kesän polvitukea, pikkuhiljaa lähti paranemaan vaikka kauan kestikin. Turvotus laski ja pystyi varaamaan jalalle paremmin tuon tuen kanssa.
Kannattaako tuota polvitukea käyttää levossakin? Musta se puristaa liikaa ja tuntuu ettei veri kierrä ja turvottaa vielä enemmän sen jälkeen. Olen käyttänyt vain kävellessä ja kotiaskareit tehdessä. ap