Olenko ainoa, joka halusi nuorempana asiantuntijatyön vain siksi koska se kuulosti hienolta?
Itse myönnän.
Olin tyypillinen kiltti kympintyttö, joka haki vaativaan alalle opiskelemaan vain koska se kuulosti hienolta ja vaikutti luonnolliselta ja oikeutetulta jatkolta kymppi- ja älläriveilleni. Nyt opintojen loppusuoralla tajuaa, ettei se vaativuus, vastuunotto eivätkä ehkä ne työtehtävätkään edes kiinnosta.
Alaahan voisi vaihtaa, mutta mille edes vaihtaisin, kun on koko elämänsä omistanut toisten miellyttämiselle. En osaa nimetä yhtäkään asiaa tai työtä, josta olisin aidosti itse kiinnostunut. Osaan vain myötäillä toisten mielenkiinnon kohteita. Minulla ei ole mitään omia mielipiteitä, osaan vain toistaa sen, mitä muut ovat sanoneet. Olen huono, arvoton ja turha. Haluaisin lakata olemasta. Pitäisi varmaan mennä sinne terapiaankin, niin muodostaisin täydellisen kiltin kympin tytön kertomuksen.
Kommentit (9)
Ukko37 kirjoitti:
Meidän firmassa kesätöissä pissaliisat kasvaa vähintään metrin pituutta kun annan titteliksi supply-chain management coordinator.
Jokaiselle tällaiselle painatan firman käyntikortitkin.Toimii parempana motivaattorina kuin vitosen lisä tuntipalkkaan.
Haha. 5/5
Todennäköisesti olet. Moni ei halua tehdä ruumiillista työtä ja onneksi älyä riittää niin ei tarvitse.
Ainoa mikä riittää on se, että ei ole sairas työyhteisö.
En halunnut. Ei ikinä tullut edes mieleen mikään asiantuntijatyö. Tällä palstalla vasta opin termin. Ikinä en ole yhtään asiantuntijaa mistään ammatista tavannut, umpi typeriä ja ammattiaan osaamattomia on 8/10, että jos ne 2/10 jotka osaa työnsä on asiantuntijoita. Ei oo häävit vastimukset.
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Meidän firmassa kesätöissä pissaliisat kasvaa vähintään metrin pituutta kun annan titteliksi supply-chain management coordinator.
Jokaiselle tällaiselle painatan firman käyntikortitkin.Toimii parempana motivaattorina kuin vitosen lisä tuntipalkkaan.
Haha. 5/5
Mikäköhän viestissäni oli niin pahaa, että se poistettiin?
Totta joka sana. Mm mcdonalds käyttää samaa metodia, puolen vuoden työkokemuksen jälkeen kun junnulle annetaan joku vuoropäällikön titteli ja eri värinen paita kuin muilla, niin hetken hän tuntee olevansa Jumalasta seuraava, yläpuolella.
Ihan normaalia toimintaa liike-elämän puolella siis, mutta eihän tämän ymmärrystä voi viestien poistajalta odottaa...
En edes tiennyt nuorena mitä asiantuntijatyö on. Itse olen töissä softafirmassa ja eka pestini tässä firmassa oli asiantuntijatehtävä. Mitään hienoa ei tuohon asiantuntijapestiin kuulunut, mutta kieltämättä se oli hyvä ponnahduslauta nykyisiin tehtävääni, joka on päällikkötasoinen (yhtä epämääräistä kuin se asiantuntijuustaso). Ainakin it-alalla tuntuu, että asiantuntija harvoin kantaa pisaraakaan aitoa vastuuta. Meillä asiantuntijat lähinnä asentelevat ympäristöjä, juoksevat asiakkaiden luona tekemässä kevyen tason konsultointeja ja käyttöönottoja, neuvovat käyttäjiä yms. Sen sijaan ne oikeasti vaativat tehtävät, kuten uusien toiminnallisuuksien suunnittelu, pilottiprojektien vetäminen yms on meidän päälliköiden/johtajien heiniä ja asiantuntijaa käytetään korkeintaan tekemään jokin rutiiniosuus tästä työstä. Asiantuntijatyö ehkä kuulostaa hienommalta kuin mitä se oikeasti onkaan.
Asiantuntija - tunnen asiat.
Jos opinnot on loppusuoralla, niin kympin tytölle löytyy varmasti mieluisia tehtäviä. Riippuen tietysti alasta, mutta asiantuntijalle ei ole vain yhtä tehtävää eikä niistä ole opiskelujen aikana hajuakaan. Terapia tietysti aina kannattaa.
Mikäs tämä sinun ala siis on tarkalleen?