G: Lounaspino
En oo pitkään aikaan saanut tehtyä lounaalla lämmintä ruokaa, tänään sain sitten viimein tekaistua keräilyeriä: Kuullotin wokkipannulla porkkanaraastetta ja sipulia kookosöljyssä. Lisäsin pakasteesta vihreitä linssejä. Heitin joukkoon pussillisen curry-pikanuudeleita ja vettä. Tein myös parin päivän takaisista lisukekasviksista (höyrytettyä parsakaalia ja romanescu-kukkakaalia sekä härkäpapuja) uunissa gratiinin. Muna-allerginen mies söi pelkkää wokkia, me lapsen kanssa vähän wokkia ja enemmän gratiinia.
Kommentit (13)
Kermainen lehtiselleri-purjokeitto. Nam!
Täällä myös keräilyerä! Jääkaappia tyhjentäessä haalin ainekset kasvislasagneen. Ei olla kasvissyöjiä, ei liioin osallistuttu lihattomaan lokakuuhun. Nyt vaan sattui sopivat ainekset kohdilleen enkä jaksanut lähteä hakemaan kaupasta jauhelihaa.
Pinaattikeittoa, kananmuna, salaattia, raejuustoa, ruisleipä, jonka päällä mätitahnaa, retiisejä ja porkkana.
Kanakeitto, raejuustoa ja kaksi palaa kauraleipää juuston kera
valkuais-raejuusto paistos + salaattia.
Pari kaljaa on tullut jo otettua ja nyt mutustan HK:n sinistä sinapilla. Sitten alkaa valkoviinin juonti.
Mikropizza aka roiskeläppä.
Olen raskaana ja tuo on melkein ainoa mikä pysyy sisällä kirsikkatomaattien lisäksi. Omituista.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 14:07"]
Mikropizza aka roiskeläppä.
Olen raskaana ja tuo on melkein ainoa mikä pysyy sisällä kirsikkatomaattien lisäksi. Omituista.
[/quote]
Mullakin oli vaikeuksia pitää kaikenlaista sisällä raskausaikana! Alkuraskaudesta en pystynyt syömään lämmintä ruokaa lainkaan, söin vain salaatteja ja hedelmäsalaatteja ym. Ja jossain vaiheessa alkoi järjetön piimänhimo, siis mulla, joka ei ollut käyttänyt muita maitotuotteita kuin juustoja vuosiin.
Ap
Kohta paistan vasikanleikkeen ja salaattia sen kanssa.