Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joskus tuntuu kuin silmät olisi väsyneet ja

Vierailija
08.10.2013 |

niin kuin ei olisi sellainen terävä näkö? Ja jotenkin niin kuin pitäisi kamalan tarkasti katsoa esim. tätä tekstiä. Siis sillain todella keskittyneesti, että näkisi normaalisti ja tekee mieli hieroa silmiä vähän väliä. En osaa oikein selittää tätä tunnetta. Vähän niin kuin olisi putkinäkö päällä. Onko mulla niskat jumissa vai mistä tällainen voi johtua? Joskus on migreeniä enteillyt, mutta aika harvoin kuitenkin ja silloin on ollut muutenkin selvästi migreenimäinen olo.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivat silmät. Hanki silmätippoja.

Vierailija
2/8 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkin yksinkertainen selitys? Mulla on silmätippoja kaapissa. Sain kerran silmälääkäriltä ne, mutta en ole muistanut käyttää. Kokeilen nyt. Kiitti!

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 13:15"]

Niinkin yksinkertainen selitys? Mulla on silmätippoja kaapissa. Sain kerran silmälääkäriltä ne, mutta en ole muistanut käyttää. Kokeilen nyt. Kiitti!

ap.

[/quote]

no en tietty varmaksi voi diagnosoida mutta voisin olettaa että kuivuus aiheuttaa tuollaista. Ainakin näön epätarkuutta.

Vierailija
4/8 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivista silmistä mulla ainakin, niiden taustalla taas kilpirauhasen vajis.

Vierailija
5/8 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 13:11"]

niin kuin ei olisi sellainen terävä näkö? Ja jotenkin niin kuin pitäisi kamalan tarkasti katsoa esim. tätä tekstiä. Siis sillain todella keskittyneesti, että näkisi normaalisti ja tekee mieli hieroa silmiä vähän väliä. En osaa oikein selittää tätä tunnetta. Vähän niin kuin olisi putkinäkö päällä. Onko mulla niskat jumissa vai mistä tällainen voi johtua? Joskus on migreeniä enteillyt, mutta aika harvoin kuitenkin ja silloin on ollut muutenkin selvästi migreenimäinen olo.

[/quote]

Mulla usein samaa ja joskus oikein särkee silmänpohjaa. Ruuduntuijotus pahentaa. Kuivat silmät tosiaan ja silmätipat on ainoot, mitkä auttaa. Kannattaa kokeilla vaikka viikko säännöllisesti ja katsoa auttaako. Mulla on superherkät ja vuotavat silmät :(

Vierailija
6/8 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laittamassa tipat ja heti vaikuttaisi näkö paremmalta. Ellen sitten vain kuvittele... :)

Vierailija
7/8 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, mullakin vuotaa silmät todella herkästi. Eiköhän av diagnosoinut taas ihan oikein. :)

Kyllä mä nyt otan nuo tipat kunnolla käyttöön. Selvästi auttoi, kun laitoin sitä.

ap.

Vierailija
8/8 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollaista aiheuttanut liian voimakkaat linssit rilleissä. Menin optikolle ja luulin, että näkö on heikentynyt kun se olikin parantunut.