Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomien uusperheellisten vertaistuki

Vierailija
03.09.2020 |

Saisiko tänne viriteltyä tukiryhmää meille lapsettomille ihmisille, jotka elämme uusperheessä. Itselläni olisi ainakin kova tarve vertaistuelle tässä uudessa ja haastavassa tilanteessa.

Itsestäni sen verran, että olen N32 ja asunut mieheni ja hänen lastensa kanssa nyt saman katon alla 6kk. Lasten kanssa toistaiseksi mennyt vielä ihan kivasti, ovat alle kouluikäisiä ja luonamme puolet viikosta. Lähinnä nämä aikuisten suhteet ja käytös on luonut ikäviä tilanteita.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kestä suhteessasi ilman ulkopuolisia tukiryhmiä, niin suhde ei ole sinulle sopiva.

Lapset ovat osa miestäsi.

Vierailija
2/18 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuo suhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä, itse lapseton nainen ja uusperheilyä 9 vuotta (3 lasta, kaksi teini-ikäistäkin). Lapset pitävät minusta, minä heistä, mutta aikuiset "säätävät" vieläkin. Lasten vanhemmat siis, asiat eivät liity mitenkään minuun.

Mutta kyllä se helpottaa, kunhan avoimin mielin tutustut lapsiin, ja annat aikaa. Onhan tuo vielä uusi tilanne kaikille.

Vierailija
4/18 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sinällään elä uusperheessä, mutta olemme muuttamassa lähitulevaisuudessa miehen kanssa yhteen. Hänellä on lapsi joka ei kyllä ole enää ihan pieni ja joka tulisi asumaan meillä todennäköisesti joitakin viikonloppuja. Vähän jännittää tämä järjestely, mutta yritän ajatella sen niin, että jos lapsen läsnäolo kuormittaa niin aina voin tehdä vapaasti omia juttuja niinä aikoina kun lapsi on paikalla, nähdä ystäviä ja reissata jne.

Se vähän mietityttää että saavatko vanhemmat jossain kohtaa päähänsä että lapsi muuttaisikin ns koko aikaisesti isälleen. Toistaiseksi sellaisia suunnitelmia ei ole, mutta jos äiti vaikka sitä vaatisi niin mulla ei varmaan ole asiaan mitään sanomista. Tietysti sitten voisi muuttaa takaisin erilleen, mutta kun ajatuksena olisi yrittää myös yhteistä lasta. Silloin erilleen muutto ei olisi enää vaihtoehto. Että vähän riskihän tämä kuvio on, mutta silti sen riskin haluan ottaa.

Lapsi on siis ihan mukava mutta sellaisen paikalla olo koko ajan metelin ja huomion tarpeen kanssa olisi aika kuormittavaa itselleni.

Vierailija
5/18 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran viikkoon lähetty sähköposti on liian raskas ponnistus ei pidä lähteä uusperheeseen :D En käsitä mistä te aikuiset oikein väännätte kättä? 

Vierailija
6/18 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska isä, mieheni, joutuu jatkuvasti ihan kaikesta tappelemaan exänsä, lapsien äidin kanssa, niin hän vaatii minun olevan viilipytty 24/7 koska "ei jaksa jatkuvaa riitelyä kaikkien kanssa". Eli minä en saa koskaan, edes aiheesta, pahoittaa mieltäni. Se etuoikeus on vain exällä. Argh.

Vierailija
7/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska isä, mieheni, joutuu jatkuvasti ihan kaikesta tappelemaan exänsä, lapsien äidin kanssa, niin hän vaatii minun olevan viilipytty 24/7 koska "ei jaksa jatkuvaa riitelyä kaikkien kanssa". Eli minä en saa koskaan, edes aiheesta, pahoittaa mieltäni. Se etuoikeus on vain exällä. Argh.

Ei tuollaiseen pidä suostua! kuulostaa ihan hirveältä. Sinä joudut siis pitämään kaikki negatiiviset tunteet sisälläsi koko ajan. Sanot miehelle, että hoitaa asiallisesti exän kanssa asiat. Exän ja sinun miehesi pitäisi miettiä omaa käytöstään, ei sinun. 

Vierailija
8/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaihtopäivä ja isä haki lapset. Yleensä haku päiväkodista+ip kerhosta. Aamulla äidiltä oli tullut viesti, että poikkeuksellisesti onnistuisiko haku hänen luolta. En tiennyt tästä ennen kuin mies tuli lasten kanssa kotiin. Toinen lapsista räkäinen, kuumettakin. Olen rv32. Pakkasin kamat ja lähdin siskon luo. Lapset oli siis ollut äidin kanssa päivän kotona, mutta silti laittoi kipeät lapset meille. Miehen mielestä tämä on ok, koska kyllä hän ydinperheessäkin kipeät lapsensa hoitaisi ja syytti minua ylireagoinnista. Aiemminkin lapset ovat vaihtaneet perhettä vaihtosopimuksen mukaisesti vaikka ovat olleet mm mahataudissa. Nyt koronariskin ja raskauden vuoksi meni tunteisiin. Saatikka mitäs sitten, kun kotonamme on vastasyntynyt?!

Miten teillä muilla on sovittu, jos lapset sairaita ja on vaihtopäivä?

Vierailija
9/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään vaihtopäivä ja isä haki lapset. Yleensä haku päiväkodista+ip kerhosta. Aamulla äidiltä oli tullut viesti, että poikkeuksellisesti onnistuisiko haku hänen luolta. En tiennyt tästä ennen kuin mies tuli lasten kanssa kotiin. Toinen lapsista räkäinen, kuumettakin. Olen rv32. Pakkasin kamat ja lähdin siskon luo. Lapset oli siis ollut äidin kanssa päivän kotona, mutta silti laittoi kipeät lapset meille. Miehen mielestä tämä on ok, koska kyllä hän ydinperheessäkin kipeät lapsensa hoitaisi ja syytti minua ylireagoinnista. Aiemminkin lapset ovat vaihtaneet perhettä vaihtosopimuksen mukaisesti vaikka ovat olleet mm mahataudissa. Nyt koronariskin ja raskauden vuoksi meni tunteisiin. Saatikka mitäs sitten, kun kotonamme on vastasyntynyt?!

Jaa-a, päiväkoti-ikäisillä valuu räkä pitkin vuotta. Joten lapsen kunnostahan se riippuu, voiko mennä iskälle. Jos korkea kuume, ei mene. Jos ripuli tai oksentaa, ei mene. Jos räkätippa nenässä, menee. Aikamoista, jos ajattelit, että kun sulle tulee vauva, niin lapsilka ei ole asiaa isänsä luo, jos vähä nenu valuu. Huhhui, kaikenlaisia "äitihahmoja" sitä täälläkin on kasvanut.

Vierailija
11/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vaihdettu viikonloppua, jos lapsi esim. kuumeessa. Ihan siksi, ettei tarvitsisi sairaana matkustaa ja toiseksi, koska on isän luona vähemmän, ei ole kiva, jos koko viikonloppu menee sängyssä maatessa.

Vierailija
12/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on koteja niin ei ole merkitystä onko sairas vai terve. Kylään ei mennä sairaana vaan ollaan kotona. Tuntuu että et pidä lapsia perheenjäseninä. Itse aloit synnyttää lapsiperheeseen lisää lapsia niin tilanne voi olla tuo.

Vierailija
13/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minun olisi pitänyt altistaa vauvani mahdolliselle koronalle? Onpa tylyä menoa :(

Vierailija
14/18 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minun olisi pitänyt altistaa vauvani mahdolliselle koronalle? Onpa tylyä menoa :(

Mitä luulet että vauvaperheissä joissa on isompia lapsia tehdään? Heitetään heidät pihalle jos sairastuvat?

Vierailija
15/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ En luule niin. Mutta nyt kuitenkin olisi ollut mahdollisuus, että jo alkaneen taudin lapset olisivat sairastaneet loppuun äitinsä luona. Ihan niinkuin korona-ohjekkin sanoo.

Vierailija
16/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sillä miehen lapsella mikä tahansa tauti, flunssa tai korona, niin onhan se pöpö nyt teillä kotona joka tapauksessa. Miehellä vähintään, aikuinen ei aina sairastu lasten tauteihin mutta levittää niitä kyllä. Rinovirus elää pinnoilla varsin sitkeästi, päiviä, ellei kaikkia pintoja huolella pestä. Miestä ei voi desinfioida 🤷🏻‍♀️ Kauanko siellä evakossa nyt sitten pitää olla syntymätöntä suojelemassa?

Vierailija
17/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei olisi tarvinnut, nyt puhutaan koronasta, eikä tavallisesta flunssasta. Uusperheliittokin suosittaa, että koronaepäilyn(tai tapauksen) ollessa kyseessä, lapsi pysyy sillä vanhemmalla jolla onkin (myös jos sairastuu etävanhemmalla). Mutta tavallinen nuha ei pitäisi olla este näkemästä etävanhempaa. Mistäpä vain tänä syksynä erotat nuhan, kuumeen ja koronan?

Vierailija
18/18 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen lapset vuoroviikoin, eli sinänsä lyhyt matka kotien välillä. En kyllä enää ole lapseton uusperheellinen, kun kotona on melkein vuoden ikäinen vauva, mutta olin sitä kuitenkin vajaa viitisen vuotta.

Meillä lapsien vaihtopäivä vaihtuu jos lapsi on liian sairas, esim on todella huono olo, oksentelee jatkuvasti, tuntuu että vartinkin ajomatka on vaikea, korkea kuume ym.

Ihan vain lapsen mukavuuden vuoksi. Lapset on jo sen verran isohkoja että itse osaavat arvioida tätä. Nuhan takia ei tarvitse siirtää vaihtopäivä. Pikku lämpökin on ok, ei hän ole tulossa vieraaksi, vaan toiseen kotiinsa.

Meillä esimerkiksi miehen keskimmäinen on pikku nauhassa viisi kuukautta vuodesta, lapsena hän oli tätä varmaan kaksi kolmasosaa vuodesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi