Riitaa miehen kanssa, mielipiteitä kaivataan
Sanottakoon aluksi että miehellä on erittäin vaikea kausi elämässään. Stressiä aiheuttaa työ mutta myös muut asiat. Mies on väsynyt ja voi huonosti. Olen parhaani mukaan tukenut, auttanut, kuunnellut. Ja teen sen pyyteettömästi rakkaudesta.
Nyt tilanne on se että ajauduimme yhteisten ystävien kanssa nokkapokkaan erittelemättömästä, mutta suhteellisen isoa asiaa koskien. Mieheni aloitti niinsanotun sodan, mutta itse tuin miestä täysillä ja olin hänen puolellaan. Nyt mieheni kuitenkin käänsi kelkkansa ja selitti riidan hänen omaksi edukseen jättäen minut näyttämään syylliseltä kaikkeen. Hän on nykyään entistä läheisemmissä väleissä ystäviemme kanssa kun taas minä olen täysin ulkopuolella. Sanoin asiasta miehelle ja hän pyysi minulta anteeksi. Olen silti katkera että hän tällä tavalla hylkäsi minut ja nyt vielä purkaa vaikeaa elämänvaihettaan tälle meidän ystäväpariskunnalle. Nyt kaikki tietää hänen ongelmistaan ja hän saa sympatiapisteet siinä missä minä vaikutan jurolta noita-akalta. Minä en enää edes haluaisi tukea miestäni ja saan purra hammasta yhteen. Apua tarvitsevasta, ihanasta miehestäni on tullut minulle luuseri, ja olen tosi etäinen hänelle. Tunnen oloni petetyksi, kun kaiken osoittamani tuen jälkeen hän menee ja pilaa kaiken.
Mies siis pyysi anteeksi ja sanoi ettei halunnut suututttaa minua, ja että hänen olisi pitänyt miettiä tekojaan. Kiva ele, mutta minua jurppii edelleen ja paljon. Kumpi tässä nyt on isompi paha?
Kommentit (9)
Kurja tilanne :( Meillä oli miehen kanssa vähän vastaavaa, oli erimielisyyksiä anopin kanssa ja mies yllytti minua itse sanomaan, koska asia häiritsi minua enemmän. Anoppi hermostui todella pahasti, ja tässä vaiheessa mies ilmoittikin olevan puolueeton ja toivovansa että selvitämme erimielisyytemme keskenämme. Kyllä korpesi, vaikka mies loppujen lopuksi sitten puolustikin minua anopin syytöksiä vastaan. Lopputulos oli se, että ollaan anopin kanssa huonoissa väleissä, ja mulla meni tietyssä suhteessa luotto mieheen. Rakastan kuitenkin edelleen, ja toivon että asia unohtuu ajan kanssa.
Ei pidä mennä tukemaan mistään, jokainen selvittäköön omat juttunsa. Naisten pitää aina panna nenänsä jokapaikkaan ja lausua painavat mielipiteensä vaikka niitä ei ole pyydetty. Miehes ei ole sun holhottava.
Voithan todeta miehellesi, että et ole päässyt asiasta vielä yli, vaikka tahtoisitkin. Tavallaanhan solidaarisuutesi on heitetty romukoppaan ja joudut rakentamaan luottamuksen uudelleen. Helpointahan olisi, jos jatkossa miehesi kävisi "sotansa" ihan yksin - ei sillä, että kannustaisin ihmisiä noin kuluttavaan elämäntapaan. :/
Voithan todeta miehellesi, että et ole päässyt asiasta vielä yli, vaikka tahtoisitkin. Tavallaanhan solidaarisuutesi on heitetty romukoppaan ja joudut rakentamaan luottamuksen uudelleen. Helpointahan olisi, jos jatkossa miehesi kävisi "sotansa" ihan yksin - ei sillä, että kannustaisin ihmisiä noin kuluttavaan elämäntapaan. :/
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 13:42"]
[/quote]
Siis tarkoitin, että en kannustaisi ihmisiä "sotatiloihin" muutenkaan. :)
#4 (& #5..)
Ehkä teit sen virheen että yleensä sekoitit itsesi miehen riitoihin?
Mies on kaikesta huolimatta aikuinen ihminen ja kykenevä itse hoitamaan omat sotkunsa ihmissuhteissa.
Ei se riitä että mies on pyytänyt sinulta anteeksi vaan nyt hänen täytyy vielä selvittää asiat näiden ystävien kanssa ja ottaa vastuu omista sotkuista ja pitää huoli ettet sinä jää ulkopuolelle.
Nyt on siis miehen aika seistä sinun rinnallasi ja auttaa sinua.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 13:45"]
Ehkä teit sen virheen että yleensä sekoitit itsesi miehen riitoihin?
Mies on kaikesta huolimatta aikuinen ihminen ja kykenevä itse hoitamaan omat sotkunsa ihmissuhteissa.
Ei se riitä että mies on pyytänyt sinulta anteeksi vaan nyt hänen täytyy vielä selvittää asiat näiden ystävien kanssa ja ottaa vastuu omista sotkuista ja pitää huoli ettet sinä jää ulkopuolelle.
Nyt on siis miehen aika seistä sinun rinnallasi ja auttaa sinua.
[/quote]
Totta. Minun ei olisi pitänyt ehkä niin hanakasti olla miehen puolella ja tukena. Jotenkin minun päässäni vain ollaan joko samalla puolella tai sitten vastaan. Mutta hyvä kuulla että en ole ihan kauhean vaativa kun tällaisesta loukkaanun ja suutun. -ap-
up