Hei Keski-Euroopassa asuvat, oletteko nähneet maustepippuria jossain?
Olen asunut täällä toistakymmentä vuotta ja nyt kun miehen toivomuksesta tein valkosoosin munalla niin aloin ihmetellä, että onko sitä pippuria täällä päin lainkaan? Saksankielisellä alueella asun.
Kommentit (11)
Eihän valkosoosiin tule edes maustepippuria.
No meillä kyllä oli kotona aikoinaan tapana maustaa perinteinen valkosoosi maustepippurilla.
ap.
Jos on mitaan etnisia kauppoja, joissa on tuotteita Karibian suunnalta, niin niista loytyy, kun on perinteinen mauste silla suunnalla.
Kattelepas Piment tai Neugewürz, löytyy kyllä :)
Kiitos vinkeistä..hullua että en ole koskaan tullut ajatelleeksikaan asiaa. Ei ilmeisesti ole kovin käytetty mauste täällä. :)
ap
Sonnentor? Sieltä ainakin olen itse löytänyt mitä erikoisempia mausteita.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:13"]
[/quote]
Joo, saksaksi se tosiaan on Piment, suosittu makkaran mauste, vähemmän kotikeittiöiden käytössä. Englanninkielinen nimi on allspice, joka saattaa harhauttaa luulemaan että kyseessä on maustesekoitus.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:35"]
[/quote]
Joo, saksaksi se tosiaan on Piment, suosittu makkaran mauste, vähemmän kotikeittiöiden käytössä. Englanninkielinen nimi on allspice, joka saattaa harhauttaa luulemaan että kyseessä on maustesekoitus.
[/quote]
Kiitos teille, olisihan tuon googlettamallakin selvittänyt. Tuo Piment-sana vaan on tosi outo maustepippurille, eikös sillä nimellä ole jotain väkevää punaistakin pippuria..? Näin muistan ihan Suomesta.
ap.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:35"]
[/quote]
[/quote]
Kiitos teille, olisihan tuon googlettamallakin selvittänyt. Tuo Piment-sana vaan on tosi outo maustepippurille, eikös sillä nimellä ole jotain väkevää punaistakin pippuria..? Näin muistan ihan Suomesta.
ap.
[/quote]
Pimento on punainen mieto chili. Lisäksi se on selvää suomea: ollaan hiukan pimennossa.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:17"]
Kiitos vinkeistä..hullua että en ole koskaan tullut ajatelleeksikaan asiaa. Ei ilmeisesti ole kovin käytetty mauste täällä. :)
ap
[/quote] Allspice englanniksi joten vaikea loytaa jos pippuria etsii.
Näin sen kellumassa Seinen alavirrassa. Luulen, että se upposi vähän sen jälkeen.