Uskotko jumalaan?
Uskotko johonkin vallitsevien uskontojen jumalista?
Kommentit (19)
Kyllä
Joku tämän kaiken takana on pakko olla.
En vallitsevien uskontojen jumaliin, mutta uskon että maailmankaikkeudessa on jokin korkeampi tietoisuus/energia/voima. Oma kantani jokseenkin lähempänä idän uskontoja, sillä uskon esim. jälleensyntymiseen ja chakroihin.
Olen käytännönläheinen ihminen ja tarvitsen todisteita asioista ennen kuin uskon johonkin. Ei ole vielä yhtäkään todistetta tullut jumalista.
Enn usko mihinkään muuhun ismiin kuin rationalismiiin.
Täällä maalla kökkiessä alkaa uskomaan ennemminkin itseensä metsäherraan ja kalastuksenvalvojaan...
M 45
Jumala on olemassa mutta yksikään ihmisten keksimistä uskonnoista ei kuvaa sitä oikein.
Kyllä uskon. Jeesus on Herrani ja Vapahtajani.
Kuten Esmerelda Säävirkku asian ilmaisi: Jumala on sitä isompi, mitä useampi ihminen siihen uskoo. Esme tiesi, että jumalia on monia. Hän oli tavannutkin useita jumalia, mutta ei uskonut yhteenkään niistä.
Itse uskon vain yhteen jumalaan, vaikka tiedän, että muitakin jumalia on olemassa.
Helv etissä on tilaa niille ketkä ei usko.
En.
Ihmisten tekosia tai tekemättä jättämisiä kaikki inhimilliset asiat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Helv etissä on tilaa niille ketkä ei usko.
odotan innolla. minulle olisi helvetti joutua veisaajien kanssa taivaaseen. voisiko joku himouskova kertoa syyn miksi sitä teidän jumalaanna pitää kokoajan rukoilla ja ylistää, taitaa teidän jumalanne olla aika pervo. hyi saatana.
Ukko on Jumalani. Joten vastasin en.
Je ho vat ovat varanneet taivaksen
Vierailija kirjoitti:
Olen käytännönläheinen ihminen ja tarvitsen todisteita asioista ennen kuin uskon johonkin. Ei ole vielä yhtäkään todistetta tullut jumalista.
Alapeukuttajat ilmeisesti kuvittelevat löytäneensä todisteita?
Minä uskon
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,