Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alipaino ja raskautuminen

04.10.2013 |

Sain heinäkuussa keskenmenon rv:lla 19 ja olen sen jälkeen koittanut raskautua uudelleen muutaman kuukauden, mutta testi toisensa jälkeen on negatiivinen. Mietin voisiko raskautumista vaikeuttaa alipaino (painoindeksini on 16,4) ja miten se mahdollisesti vaikuttaa? :o Koitan nostaa painoani pari kiloa, mutta mitä muita keinoja sen lisäksi olisi helpottaa raskautumista? (Syön monipuolisesti ja liikun sopivasti ja olen perusterve kuten kumppaninikin, ruoka ei ole vain maistunut samallalailla keskenmenon jälkeen, viimeksi raskautuessani painoindeksini oli siis lähemmäs 18) Lisäksi kiinnostaa omat kokemuksenne raskaaksi tulemisesta sekä onko onnistunut teillä alipainoisena ymsyms? Jatketaan tietenkin vielä yrittämistä, mutta olisi innostavaa kuulla muiden kokemuksista tai jotain vinkkejä, millä saisi helpommin positiivisia tuloksia, huom yhdyntöjen ajoittamisvinkkejä ei tarvita kun yritystä muutenkin päivittäin) Kiitos jo etukäteen vastauksistanne :)

Kommentit (2)

1/2 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama painoindeksi kun sulla ja rakenteellinen vika joka vaikuttaa raskautumiseen. Meillä on nyt kuitenkin 8kk ikäinen poika ja toisesta vauvasta haaveillaan :) Esikoista yrittäessä tulin raskaaksi kolmannesta kierrosta. Oon vähän aina stressannut tosta painosta, kun ei vaan nouse. Kun yritettiin vauvaa, kävin ravitsemusterapeutilla ja lääkärillä. Niistä oli mulle tosi paljon hyötyä ja sai paljon vinkkejä odotusajan ruokavalioon. 

Meillä varmaan auttoi se että lopetin stressaamisen ja keksin muuta tekemistä ettei koko ajan miettinyt pelkkää vauvaa. Yritettiin kuitenkin päivittäin. Suosittelen vaan nauttimaan elämästä ja ei kannata liikaa stressata, joillakin menee lyhyempiaika, joillain kauemmin. Ja jos tuntuu ettei plussaa ala kuulua, kannattaa vaan rohkeasti ottaa yhteyttä lääkäriin :) Ja tietty vertaistuki on tärkeää :) Toivottavasti teilläkin tärppää kohta :)

Vierailija
2/2 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän yrittämisen jälkeen onnistuttiin. Oltiin pari vuotta "tulee jos on tullakseen"-periaatteella ja sitten noin vuoden verran yritettiin enempi. Mitään ei silti alkanut kuulumaan. Mentiin jo lääkäriinkin pyytämään lähetettä lapsettomuushoitoihin. Sitä lähetettä ei koskaan saatu, koska mulla painoindeksi huiteli jossain 14, joten se varmaan ainakin osaksi vaikutti. Raskautuessani olin saanut pari kiloa lisää ja bmi oli 16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla