Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pahassa pulassa olisit, jos päiväkoti/pph yhtäkkiä lopettaisi?

Vierailija
27.09.2013 |

Olen yksityinen perhepäivähoitaja ja sain ihan älyttömän työtarjouksen. Olen toiminut perhepäivähoitajana 8 vuotta, eikä minulla ollut mitään aikomusta lopettaa ennen kuin lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Pidän työstäni ihan hirveän paljon, enkä ole hakenut mitään muita töitä. Ajattelin lähteä opiskelemaan jotain, kun noin 10 vuoden päästä olisin lopettanut perhepäivähoitajana toimimisen.

Nyt sain entiseltä opiskelijakaveriltani ihan älyttömän työtarjouksen. Vakituinen työpaikka, hyvä palkka, loistavat työedut, loputtomat etenemismahdollisuudet, liukuva työaika.. siis suorastaan lottovoitto. 

Olen 35-vuotias, eläkeikään on vielä 30 vuotta, saattaa uusien lainsäädäntöjen jälkeen olla enemmänkin.

Jos olisin jossain aivan muussa työssä nyt, en edes miettisi. Mutta koska en ole, joutuisin kuukauden irtisanomisajalla purkamaan hoitosopimukset ja laittaisin tietenkin vanhemmat hirveään pulaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta kai siinä pulaan joutuu, ei vanhemmat?

Vierailija
2/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tilanteissa kunta kyllä hoitaa lapsille hoitopaikat, jos ei muuten niin ostamalla yksityisiltä. Onnea uudesta työstä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin otsikon luettunai, että yhteiskunta lopettaisi tuetun päivähoidon. Silloin olisin suuressa pulassa.

Tilanne, joss hoitaja irtisanoisi sopimuksen olisi toki inhottava lapsen ja perheen kannalta. Ikävää myös olisi, että jos sitten sen mahdollisen hoitopaikan saisi kunnalta jostain 50 km päästä. Lain mukaanhan se kuitenkin tuossa kuukauden ajassa olisi annettava.

Anna palaa! Ota työtarjous vastaan ja nauti! Mieti kuitenkin tulojen, verotuksen ja mahdollisen työntekoon liittyvienkulujen lisääntymistä: lasten mahdollinen päivähoito tail iltapäiväkerho, työvaatteet, työmatkakulut jne. Kannattaako oikeasti? Jos (ja kun) kannattaa, niin sitten ilmoitat perheille mahdollisimman pian, viimeistään maanantaina.

Vierailija
4/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa vaan. tuossa on kuitenkin varoaikaa. Voihan sitä joku pph joutua vaikka onnettomuuteen ja menettää työkykynsä, joten sen kanssa on vain elettävä, että tällaista sattuu, että hoitajiakin tulee ja menee. 

Vierailija
5/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUNTAHAN ON VELVOLLINEN JÄRJESTÄMÄÄN PAIKAT! 

Vierailija
6/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan varma, että voit luottaa tarjoukseen? Se kuulostaa hiukan liian hyvältä ollakseen tottta. Jos on kaikki siinä ok, niin hienoa, mene!

Vierailija
7/7 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksut saisivat pihalle enemmän leikkitovereita, niin tyytyväinen olisin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi