Miten päästä miehestä eroon?
Ollaan oltu vuosia jo naimisissa ja haluan erota. Eropaperit on kiikutettu jo maistraattiin ja miehen kanssa aiheesta keskusteltu. Miehen mielestä suhteessa ei ole vikaa, pitäisi vielä yrittää. Olen ollut melko kylmäkiskoinen koska itse en ole ollut onnellinen pitkään aikaan ja asiasta on puhuttu eikä tilanne ole mihinkään muuttunut. Asunto ja laina on yhteinen, minä haluaisin tehdä erosta lapsille mahdollisimman helpon jäämällä lasten kanssa nykyiseen asuntoon, mutta mies ilmoitti että hän ei täältä pois muuta. Olemme melko vastikään tämän asunnon ostaneet ja olisi kamala rumba alkaa etsimään uutta asuntoa ja lapset joutuisivat taas muuttamaan. Miehelle ei mene perille että ero tulee tapahtumaan ja että hänen olisi fiksuinta muuttaa eikä lasten. Työvuorojen takia ei voi olla lähivanhempi. Millä saisi miehelle paksuun kalloon ettei voi muuttaa väistämätöntä?
Kommentit (32)
Asukaa yhdessä olematta pariskunta.
Olet hyvin itsekäs, kun ajattelet asiaa vain omalta kannaltasi.
Lapset tulevat ensin.
Jos sinä haluat eron, niin sinä myös muutat.
No, sitten sinä muutat lasten kanssa ja mies jää asuntoon asumaan, jos taloudellisesti pystyy. Muuta siihen lähistölle niin muutos ei haittaa lapsia ollenkaan. Muutto ja asunnon etsiminen on kauhea rumba varmasti sinulle ja lapsille, mutta sama rumba se on miehellesi.
Tämä on naisen mielipide, joka on myös joskus eronnut ja muuttanut lapsineen.
Kerää itse kamppees ja lähde. Sinähän sitä eroa haluat.
Mitkä ne syyt ovat siellä taustalla? Miksi ihmeessä?
Monesti on huomattavasti helpompi tehdä suhteesta vielä hyvä kuin aloittaa kaikki alusta. Lapsille ydinperhe on paras, eli turhan helposti ei kannata hanskoja heittää tiskiin.
Miksi ette hoitaisi avioliittoa vielä kuntoon?
Jokatapauksessa jos ette sopua saa keskenään niin oikeus ratkaisee asian niin että lasten pääasiallinen huoltaja saa halutessaan jäädä yhteiseen kotiin jotta lapsille muutos olisi mahdollisimman pieni.
Mitäs jos sinä muutat ja lapset ja mies jää taloon.
Pystyykö teistä kumpikaan lunastamaan toista ulos?
En miehenä muuttaisi vaan vaatisin lasten lähivanhemmuutta ja ostain naisen osuuden talosta. Ap haluaa erota muuttakoon itse.
Vierailija kirjoitti:
En miehenä muuttaisi vaan vaatisin lasten lähivanhemmuutta ja ostain naisen osuuden talosta. Ap haluaa erota muuttakoon itse.
No kyllä tämäkin kelpaisi, jos oikeasti se onnistuisi, mutta mies ei voi olla tosiaan se lähihuoltaja.
Ap
Mikä estää miestä olemasta lähivanhempi? Ei työvuorot ole syy, koska on niitäkin perheitä missä molemmilla on huonot työvuorot ja silti saavat perheen asiat pyöritettyä. Ihan järjestelykysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tämäkin kelpaisi, jos oikeasti se onnistuisi, mutta mies ei voi olla tosiaan se lähihuoltaja.
Ap
Miksi ei voisi? Työn vuoksi? Kyllä niitä lähivanhempia on ihan 3-vuorotyötä tekevissäkin.
Siis, ihan oikeasti, onko miehesi noin itsekäs narsistinen pazkakaza. Eiköhän se nyt ole päivänselvää että jos ero tulee, sinä jäät lasten kanssa nykyiseen asuntoon. Mies voi asua vaikka liiterissä. Järkyttävä äijä, hankkiudu eroon siitä ja pian. Eiköhän lasten etu tule ensin, eli lasten on paras jäädä nykyiseen kotiin eikä taas muuttaa johonkin, ja jos mies ei pysty toimimaan huoltajana, hän muuttaa sitten siitä pois, siis tämähän on täysin selvä asia, miten sinulla voi olla noin itsekäs mies, Yök.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, unohtui mainita että talo on maksettu 50:50, ihan omillani pärjään muutenkin taloudellisesti.
Eli miksi miehen pitäisi tuolta lähteä, jos sinä haluat erota? Heittäkää kruunaa ja klaavaa, kumpi lähtee. Jääjä tietenkin ostaa loput 50% itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kiero eukko. Harkinnut eroa pitkään, sitten yhdessä ostaneet talon. Nyt miehen pitäisi lähteä ja Ap:lle jäisi lapset ja talo. Uusi äijä varmaan jo tulossa. Elatusmaksuilla lyhentäisi lainaa, eli mies jäisi pelkäksi maksumieheksi ja menettäisi kaiken.
Niin nähty tuollaiset kuviot :D
Näitä tapauksia on niin paljon, että ihmettelen miesten tyhmyyttä. Miten kukaan mies suostuu nykyään naimisiin ja tekemään elatusmaksuja (lapsia)? Onneksi tuli metoo ja nykyään moni mies ei enää edes uskalla lähestyä naisia. Hyvä niille miehille. Pääsevät helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Siis, ihan oikeasti, onko miehesi noin itsekäs narsistinen pazkakaza. Eiköhän se nyt ole päivänselvää että jos ero tulee, sinä jäät lasten kanssa nykyiseen asuntoon. Mies voi asua vaikka liiterissä. Järkyttävä äijä, hankkiudu eroon siitä ja pian. Eiköhän lasten etu tule ensin, eli lasten on paras jäädä nykyiseen kotiin eikä taas muuttaa johonkin, ja jos mies ei pysty toimimaan huoltajana, hän muuttaa sitten siitä pois, siis tämähän on täysin selvä asia, miten sinulla voi olla noin itsekäs mies, Yök.
Puoliksi se talo on papereihin merkitty, vaikka nainen ei olekaan maksanut yhtä paljon lyhennyksiä. Teoriassa se on kuitenkin yhtä paljon molemmille kuuluva. Mies ei ole kuitenkaan ollut lähdössä, mutta nainen on halunnut erota. Se kai sieltä lähtee, joka haluaa lähteä. Tai jos kumpikin haluaa lähteä, niin laittakaa myyntiin.
Jos vaadit kerran eroa muuta itse pois.
Jos olet hakenut eroa et päätä enää puolisosi ja sinun yhteisestä asumisesta vaan omasta asumisestasi.
Sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia toiselta pois muuttamista.
Ensinnäkin älä välitä noista itsekkäistä miesparoista jotka yrittävät puolustaa miestäsi.
1) Olet yrittänyt, olet puhunut, olet ollut pitkämielinen, lapset myös
2) Et halua soutaa venettä jossa mies istuu perässä katselemassa maisemia tekemättä mitään, EI riitä että haluaa yrittää JOS EI OLE MITÄÄN NÄYTTÖÄ hänellä, jos hän ei tee mitään toisin!
3) Haluamalla jäädä asuntoon ja lapsensa pois sieltä kertoo että PÄÄTÖKSESI ON OIKEA, ei kukaan aito isä halua heittää lapsiaan pihalle eikä vaimoaankaan jonka kanssa sanoo haluavansa jatkaa.
HANKI HETI JURISTI, ei tarvitse maksaa paljoa, sillä SINÄ ja LAPSET jäätte asuntoon, mies poistuu. Sinulla on kaikki relevantit perusteet siihen.
Missään muualla maailmassa ei lapset ja vaimo muuta pois varmaan kuin Suomessa, muualla maailmassa on itsestään selvää että vastaavassa tilanteessa kotiin jäävät vaimo ja lapset.
Pidä kiinni päätöksestäsi erota ja pidä kiinni siitä että te jäätte. Never say never, ehkä tilanteenne kehittyy vuosien varrella sillä ihminen voi uudistua, mutta nyt mies lähtee etsimään itseään omin päin.
Tämä nyt taas on paisuteltu ihan yli äyräiden. Miehen kanssa on tästä tilanteesta puhuttu vuosia, on ollut tietoinen ajatuksistani mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Vuoskymmenkö tässä pitäisi odottaa että itse ehtii rupsahtaa ja mahdollisesti menettaa mahdollisuus saada erinomainen suhde. Ja itse en edes välttämättä suhdetta tarvisi, itsenäisyys ja vapauskin riittäisi tällä hetkellä. Nuorin menossa piakkoin kouluun ja katsoin että lähellä olisi asunto myytävänä jonka voisi toinen ostaa ja näin lapset voisivat olla milloin vaan kumman vaan luona.
Ai niin, unohtui mainita että talo on maksettu 50:50, ihan omillani pärjään muutenkin taloudellisesti.