Mitä korvaukseksi amk:n opinnäytetyöstä?
Teen työpaikalleni opinnäytetyön tilauksesta. Esimiehen kanssa pitäisi nyt sopia, millaisen korvauksen saan siitä. Mitä muut olette saaneet? Rahaa, palkallista vapaata tms.?
Kommentit (13)
Minä sain IT-alan opinnäytetyöstä 1000 euron korvauksen.
Mina sain 5000€ ja 3 viikon palkallisen "kesaloman". Jaoin verotuksellisesta syysta puolen vuoden palkkaan (olin siis siina firmassa viela puoli vuotta, yhteensa osa- ja kokoaikaisesti pari vuotta). Olisin voinut ottaa kertakorvauksenakin. Kansainvälisessä firmassa olin duunissa ja tein sen tyon ohessa. Aika suuritoinen oli ja tyonantaja katsoi sen auttavan kovasti yhtion toimintaa. Osia siita otettiin heti kayttoon. Ehka olisi pitanyt pyytaa enemmankin... Lienee sunkin osalta neuvottelukysymys. EIkohan olennaista ole juuri se kuinka voivat hyodyntaa kaytannossa.
Nyt olen toissa kilpailevassa firmassa ja siellakin olen tuonut noita ajatuksia esiin. Ei ollut patentoitava juttu, joten enempaa ei voi oikeen hyodyttaa, paitsi palkan muodossa:).
Itse tein lopputyön työpaikalla ja työajalla (pari päivää viikottain pyhitetty lopputyön tekemiseen), ei tarvinnut miettiä erillisiä korvauksia.
Sain aikanaan AMK:n lopputyön tekemisestä 500markkaa. Riippuu opiskeltavasta alasta millaista korvausta työstä voi saada, mutta uskoisin että suurin osa ei saa mitään erillistä korvausta. Esim. jos on työsuhteessa ja tekee työpaikalla opparia siitä saa vain normaalin palkan, ei mitään ekstraa. Monet tekevät opparin itsenäisesti jolloin ei saa minkäänlaista korvausta. Onhan aika yleistä että vakituiseen työhön mennään vasta valmistumisen jälkeen.
Jos teet lopputyön työn ohella, laske näin:
Mikä on sun kuukausipalkka nyt? Miten pitkään amk-lopputyön tekemisessä laskennallisesti menee?
kerrot ensimmäisen jälkimmäisellä kuukausiksi muutettuna. HUOMIOI SIVUKULUT.
Jos teet sen työajalla, ylimääräistä palkkaa ei tietysti tule.
Vapaaksikin voit toki vaihtaa, jos olet varma, että työsopimuksesi jatkuu.
Meille ei korvauksia herunut :) Tein sairaan-ja terveydenhoitaja opinnäytetyöt! Hoitoaloilta tuskin saa korvauksia, yllättäin!! :)
Kiitos kommenteista. Ihan vakityössä olen ja tässä aion jatkaa, joten palkallinen vapaakin olisi ihan ok korvaus. En pysty käyttämään työaikaa tekemiseen, joten mielestäni korvaus on silloin paikallaan. Täytyy siis laskeskella.
ap
Amk-opparit on yleensä niin onnettomia tuherruksia, että eipä niistä kannata mitään maksaa.
Sain aikoinaan stipendin 500mk ja ison Aalto-maljakon.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 09:23"]
Amk-opparit on yleensä niin onnettomia tuherruksia, että eipä niistä kannata mitään maksaa.
[/quote]
Omastasiko puhut?
No, amk-tason työstä en maksaisi mitään, enkä edes gradutasoisesta akateemisesta lopputyöstä... Sorry.
No, amk-tason työstä en maksaisi mitään, enkä edes gradutasoisesta akateemisesta lopputyöstä... Sorry.
up