Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko elintasosi noussut paljon muutamassa kuukaudessa?

Vierailija
24.09.2013 |

Miten koit sen ja muutitko elämäntapojasi suuresti?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se elämän aika noussut useastikin. En muuta elämäntapojani, toki ne on vuosien saatossa muuttuneet, vaan laitan ylijäävän rahan tuottamaan.

Vierailija
2/3 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain ensimmäisen oikean työni, olin täysin ilman tuloja. Kun veroprosenttikin oli todella pieni, yhtäkkiä sain yli kaksi tonnia tilille. Työssä käyminen on kuitenkin todella kallista, joten elintaso ei kuitnekaan parantanut niin paljon kuin olin odottanut. Piti hankkia uusia vaatteita, kuukauslippu junaan, syömään uusien työkaverien kanssa... Rahaa söivät myös erilaiset pitkään lykätyt hankinnat kuten televisio, kunnon polkupyötä, tietokone, pesukone ja niin edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten mieheni opiskeli ja kävi osa-aikatyössä, itse tienasin (ja tienaan yhä) nettona matalapalkka-alalla noin 1500 e/kk. Yhteensä nettotulomme olivat noin 1700-2200 e riippuen siitä, miten mieheni pystyi käymään töissä.

Mieheni lopetti opinnot ja pääsi ensimmäiseen "oikeaan" työpaikkaan, jossa nettopalkka olikin 3000 euroa, eli yhteensä saimme n. 4500 e. Ihan hurja nousu, kun äkkiä tilillä olikin yli tuplat rahaa mitä ennen. Pystyimme ostamaan mitä ruokaa tahansa ajattelematta, että pitäisi säästää loppukuulle. Mieheni osti kaiken elektroniikan mistä oli haaveillut, ja mulle joitain himoitsemiani luksustuotteita (merkkilaukku, -huivi). Matkustelimme ajattelematta budjettia ja kävimme laadukkaissa ravintoloissa useita kertoja viikossa (tämä tapa on säilynyt). Ihan ranttaliksi emme lyöneet, vaan säästöön on jäänyt joka kuukausi rahaa (jos käy niin, että elintaso laskee vaikkapa sairauden vuoksi).

Nyt rahaan on tottunut, ja mieheni palkka on parissa vuodessa noussutkin. Vaikka raha ei onnea tosiaan tuo, niin tuo se mielenrauhan ja poistaa stressiä.