Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pilleit, oudot oireet..

Vierailija
24.09.2013 |

Kyselisin kokemuksia, olen syönyt Yasmin merkkisiä e-pillereitä useamman vuoden, nyt viimeisten kuukausien aikana ollut outoja oireita, pari kk takaperin tyhjennysvuoto alkoi vaikka laatassa vielä 7 pilleriä. Nyt on vihlonut emättimestä paristi (estää sekunnin pari) ja aivastaessa vihlassut oikean nivusen kohdalta ikävästi. 

Onko kellään kokemuksia tällaisesta? Syönyt tätä merkkiä monta vuotta eikä koskaan aiemmin mitään ongelmia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko painosi noussut? Toisinaan jos ihmisen paino nousee, se hormonimäärä mikä pillerissä on, ei enää riittäkään pitämään vuotoa sisällä koko laatan aikaa. Toki saman efektin voi tehdä ajan myötä tapahtuvat hormonimuutokset ilman painon nousuakin.

Ratkaisu tuohon on kuitenkin yleensä vähän korkeahormonisempi pilleri. 

Vierailija
2/7 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi.

paino ollu sama viimeiset 4 vuotta.

täytyy varmaan varata aika lääkärille, jos hän voisi suositella toista merkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 11:30"]

Kiitos vastauksestasi.

paino ollu sama viimeiset 4 vuotta.

täytyy varmaan varata aika lääkärille, jos hän voisi suositella toista merkkiä.

[/quote]

Joo siinäkin mielessä hyvä, että onhan se mahdollista että vuoto johtuukin esim. tulehduksesta tai muusta kuin pilleristä, tuleepa samalla tarkistettua kun käyt gynellä.

Itselläni kävi tuon Yasminin kanssa niin että alkoi tosiaan aina alkaa vuoto noin viikko ennen laatan loppumista, ja minulla oli painonnousua parikymmentä kiloa tullut pillerien syömisaikana. Gyne sitten määräsi korkeampihormonisen Microgynon-pillerin ja sillä pysyi taas vuodot sisällä koko laatan ajan. Kahta laattaa putkeen en pysty näiläkään syömään, sitten kyllä alkaa vuoto kesken jos yrittää.

t. 2

Vierailija
4/7 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, aina oppii uutta :)

Minäkään en syö edes kahta putkeen, joskus koitin muttei sopinut, vuoto meni miten sattui.

Ap.

Vierailija
5/7 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, aina oppii uutta :)

Minäkään en syö edes kahta putkeen, joskus koitin muttei sopinut, vuoto meni miten sattui.

Ap.

Vierailija
6/7 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yasminista itse vaihdoin pois ja kaverini myös koska niissä on todettu veritulpan riski. :( näin gynekologini sanoi.

Vierailija
7/7 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 16:59"]

yasminista itse vaihdoin pois ja kaverini myös koska niissä on todettu veritulpan riski. :( näin gynekologini sanoi.

[/quote]

Kaikkiin yhdistelmäehkäisypillereihin liittyy veritulpan riski, ei vain Yasminiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan