Kumpi sana olisi imartelevampi kuvaamaan sinua; kaunis vai hyvännäköinen?
Kommentit (9)
hyvännäköinen, koska kuulostaa enemmältä kuin kaunis :D
Kaunis, koska hyvännäköinen kuulostaa siltä, että on vaan pillu mielessä. Hyvännäköisestä tulee siis mieleen seksikäs, joka on jo niin kulunut sana, että on lähinnä loukkaus.
Hyvännäköinen. Koska kaunis tarkoittaa vain kasvoja, ja monet lihavatkin ihmiset on kauniita kasvoista. Mutta hyvännäköinen taas tarkottaa koko ihmistä, ja ei lihavilla nyt niin hyvännäkönen vartalo ole. Eli mielummin hyvännäköinen, joka sisältää naaman, vartalon, vaatteet ja yleisen tyylin ;)
Hyvännäköinen. Hyvännäköinen voi olla vaikka ei olisi varsinaisesti kaunis. :) Ja kuten kolmonen mainitsi, hyvännäköinen kuulostaa jotenkin enemmältä kuin kaunis. Kaunis voi olla vaikka ei olisi "viehättävä".
Hyvännäköinen. Se tarkoittaa minulle enemmän luonnollista kauneutta, kaunis on minulle meikillä aikaansaatua ulkonäköä ja rajoittuu vain kasvoihin.
Kaunis, tämä sisältää mielestäni myös sisäisen kauniuden arvostuksen.
Ihmisen kokonaan, sen hyvännäköisen pinnan allakin olevan persoonan.
Itse olen kasvoiltanikin kauniiksi sanottu jne, ja eniten tulen aina hyvälle mielelle kun minua sanotaan kauniiksi. Seksikäs, kuuma, hyvännäköinen ja hauttava jne eivät kommentteina herätä ollenkaan niin hyvää tunnetta.
Kaunis