Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kehtaa jäädä sairauslomalle :(

Vierailija
15.09.2013 |

Olin juuri viimeviikolla ma-ke pois töistä sairaan lapsen takia. Nyt se samainen flunssa sitten iski muhun, nenä vuotaa kuin seula, päähän ja kurkkuun sattuu ja olo on muutenkin vetämätön. En tiedä kykenenkö olemaan töissä, luultavasti en, mutta kun en kehtaa jäädä taas pois maanantaina. Kuitenkin joku alkaa epäilemään, miksi olen taas maanantaina pois, onko mulla joku päihdeongelma (ei ole) :/  

Miettiikö kukaan muu koskaan tämmöisiä, vai olenko mä jotenkin vainoharhainen näitten asioiden kanssa? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet töihin, niin tartutat työkaverisi.

Vierailija
2/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä huolesi, mutta toisaalta olet niin kipeä, että voit tartuttaa flunssan muihin etkä myöskään itse ole oikein työkykyinen. Itse jäisin kotiin ja soittaisin esimiehelle, jotta hän kuulisi äänestä flunssan iskeneen.

Jos en kuitenkaan malttaisi jäädä kotiin, niin sitten lähtisin töihin ja ilmoittaisin työkavereille heti aamusta, että kuvittelin olevani työkykyinen mutta todellisuus selvisi työmatkalla ja on syytä lähteä kotiin potemaan. Siinä olisi sitten ns. todistajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat aamulla pomolle ja selität tilanteen. Kyllä hänen luulisi uskovan, että olet saanut flunssan lapseltasi ja jäät kotiin sitä potemaan. Ymmärrän sen, että keljuttaa. Olet todennäköisesti kiltti ja tunnollinen työntekijä kun mietit tällaisia. Parempi kuitenkin, että hoidat itsesi kuntoon kuin että menet tartuttamaan toisia töihin. 

Vierailija
4/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:20"]

Jos menet töihin, niin tartutat työkaverisi.

[/quote]

Hah. Meidän työpaikalla on 80% semmoisia uuveloita, jotka tulevat töihin jopa oksennustaudissa. Käyvät välillä yrjöämässä vessassa ja palaavat työpisteelleen. Kuumekaan ei ole näille mikään syy olla pois. Että ihan sama siitä tartuttamisesta.. 

ap

Vierailija
5/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se enää tuossa vaiheessa tartu. Silti sairaana kannattaisi jäädä kotiin, koska jälkitaudit.

Vierailija
6/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin aikuiset ihmiset jotka tukevat sairaana töihin tartuttamaan kaikki muut. Sairaana pysytään kotona. Ei kukaan luule sinua juopoksi jos olet muutaman kerran vuodessa pois.

Vierailija
7/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan vähän turhan tunnollinen ja kiltti -koen aina huonoa omaatuntoa jos joudun olemaan töistä pois. 

Oli hyvä idea tuo että käyn kääntymässä työpaikalla, sitten ainakin näkisivät että olen oikeasti kipeä. Paitsi että jos mulla on aamulla kovasti kuumetta (vielä ei taida olla), niin sitten on kai vaan pakko soittaa.. en uskalla lähteä kuumehouruissa ajamaan autolla. 

ap

Vierailija
8/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:26"]

Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin aikuiset ihmiset jotka tukevat sairaana töihin tartuttamaan kaikki muut. Sairaana pysytään kotona. Ei kukaan luule sinua juopoksi jos olet muutaman kerran vuodessa pois.

[/quote]

Älä muuta sano. Siis tuosta että aikuiset ihmiset vääntäytyvät marttyyreinä töihin pää kainalossa. 

Meidän työpaikalla on muutama alkoholisti, ja nämä ovat aina sopivasti pois juuri ennen tai jälkeen vapaapäivien.. siksi karsastan itse tätä, että joutuisin olemaan TAAS pois vapaan viikonlopun jälkeen :( 

ap

Vierailija
9/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtovereissasi voi olla esimerkiksi MS-tautia sairastava ihminen, joka voi saada pahenemisvaiheen flunssan seurauksena. Kehottaisin vakavasti Sinua ja muitakin sairaita ihmisiä pysymään kotona. Terveys on tärkeää eikä flunssa kaikille pikkujuttu.

Vierailija
10/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole niin että sairaslomaa ei saa jos ei ole kuumetta? Että ei kurkkukivun ja nuhan takia?

Vierailija
11/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:34"]

Eikös se ole niin että sairaslomaa ei saa jos ei ole kuumetta? Että ei kurkkukivun ja nuhan takia?

[/quote]Riippuu lääkäristä/sairaanhoitajasta

Vierailija
12/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisit ihan työterveyteen hakemaan sen saikkulapun? Sitten ei olisi kellään nokankoputtamista.

Vierailija
13/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa vähän tällainen supertunnollinen ja tulee kauhea morkkis, jos kerran 2 vuodessa joutuu jäämään pois sairauden takia. Olen ollut töissä 5v. nykyisessä työpaikassa ja olen tasan 2 x ollut poissa sairauden takia. Näinä molempina kertoina, kun olen sairaudesta ilmoittanut aamulla esimiehelle tulee aika tyly ja syyttävä vastaus "jaaha, no voi voi, mitäs nyt sitten" ja muuta tällaista kivaa, joka oikeasti tuntuu pahalta eikä ole kyllä hyvän esimiehen käytöstä mitenkään. Haluaisin vaan tietää miten hän vastaa niille, jotka ovat vähä väliä sairauslomalla (kuukausittain sen 3 päivää omailmoituksella).

Tietenkään töihin ei todellakaan saa tulla tartuttamaan muita! Sen nyt pitäisi olla ihan itsestään selvyys, mutta minkäs teet, jos pomo on syyttelemässä ja tekemässä sinusta jotain lusmua, kun olet miltei 40 asteen kuumeessa tai oksennus lentää?

Vierailija
14/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:37"]

[/quote]

Mut mites sit jos kasilta pitäs mennä töihin, niin soittaa pomolle että moi haen saikkua, sit menee terveyskeskukseen mut ne ei annakkaa saikkua? :D Sit menee vaan nolona sinne töihin?? Jep oon nuori niin en osaa....

Vierailija
15/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä saikkua yleensä saa edes sen yhden päivän. Ja meillä saa olla kolme päivää omalla ilmoituksella pois muutaman kerran vuodessa. Mä oon kuitenkin joka kerran hakenut itselleni lääkärintodistuksen kun oon itse sairastunut, enkä ole kertaakaan tuota "omaa ilmoitusta" käyttänyt.. just siksi etteivät kuvittele mun olevan tahallani pois :/ 

Ehkä mä tässäkin tapauksessa vaan meen sinne lääkärille ja haen sen saikkulapun.. harmittaa olla kipeänä :( 

ap

Vierailija
16/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis olin poissa tämän viikon ma-ke, nythän on vasta sunnuntai.. eli siis ehdin olemaan töissä vain to-pe ja jäisin taas pois :(

ap

Vierailija
17/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:40"]

[/quote]

Mut mites sit jos kasilta pitäs mennä töihin, niin soittaa pomolle että moi haen saikkua, sit menee terveyskeskukseen mut ne ei annakkaa saikkua? :D Sit menee vaan nolona sinne töihin?? Jep oon nuori niin en osaa....

[/quote]

Vatsataudissa ei tosiaan kannata mennä terveyskeskukseen ellei oireet ole jatkuneet todella kauan. Jos työpaikalla ei ole sitä omailmoitus-käytäntöä, niin kyllähän työterveyshuollosta/terkkarista nyt sairauslomaa saa, jos soitat, että olet esim. vatsataudissa. Kyllä sen verran luottoa pitää olla. Jos sairaus vaatii antibioottikuuria, niin silloinhan yleensä saa ihan automaattisesti saikkulapun lääkäriltä/hoitajalta. Harvoin nyt ketään passittavat oikeasti sairaana töihin!

Vierailija
18/18 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 17:40"]

[/quote]

[/quote]

Vatsataudissa ei tosiaan kannata mennä terveyskeskukseen ellei oireet ole jatkuneet todella kauan. Jos työpaikalla ei ole sitä omailmoitus-käytäntöä, niin kyllähän työterveyshuollosta/terkkarista nyt sairauslomaa saa, jos soitat, että olet esim. vatsataudissa. Kyllä sen verran luottoa pitää olla. Jos sairaus vaatii antibioottikuuria, niin silloinhan yleensä saa ihan automaattisesti saikkulapun lääkäriltä/hoitajalta. Harvoin nyt ketään passittavat oikeasti sairaana töihin!

[/quote]Meillä ei terveyskeskuksesta saa saikkulappua, jos ei käy henkilökohtaisesti näyttäytymässä. Ja  työterveyshuoltoa sairaustapauksiin ei ole.

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan