Mikä on takaraja synnytyksen käynnistämiselle?
Siis aivan ehdottomasti viimeinen päivä. Mulla ensi vkolla Tyksiin yliaikakontrolliaika, mietin, että kuinka pitkälle raskaus korkeintaan voidaan päästää?
Yli rv 42+0?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Mulla käynnistettiin 42 + 4. Ja vauva oli perätilassa.
Oikeasti näinkö pitkälle antavat mennä? 😨
ap
Esikoisen aikaan raskaus alkoi olla pari viikkoa yliaikainen, kun synnytys käynnistettiin. Syyksi sanottiin se, että lapsivesi alkoi vähentyä. Ymmärtääkseni ultralla selviää myös istukan tilanne, sehän alkaa rappeutua jossain vaiheessa. Helpommalla pääsee, jos synnytys voi alkaa itsestään.
Tuo 42+4 tuntuu todella myöhäiseltä ajankohdalta. 😔
ap
Toivottavasti synnytys käynnistyisi itsestään.
42+4 on kai aika harvinaista. Mulla käynnistettiin 42+1, se on kai se yleinen takaraja. Paljon vaikuttaa se että mikä tilanne on kohdunsuulla ja miten vauva voi.
Onko tästä siis mitään ehdottomasti viimeistä takarajaa sairaaloissa?
42+4?
Mulla oli yliaikaiskontrolli 41+5, ja kyllä mun mielestä ajatus oli että käynnistetään, jos ei ole vielä käynnistynyt. Ei ollut mitään "vikoja". Toki käynnistyksessä voi sitten vielä mennä useampi päivä jos ei meinaa lähteä käyntiin.
Yleensä pyritään kai käynnistämään 41+6.
Ja Tyksissä ainakin saa käynnistyksen kyllä jos sen itse haluaa. Itse olisin saanut jo aikaisemmin, mutta halusin vielä odottaa ja käynnistys oli sitten 41+6.
Vierailija kirjoitti:
Ja Tyksissä ainakin saa käynnistyksen kyllä jos sen itse haluaa. Itse olisin saanut jo aikaisemmin, mutta halusin vielä odottaa ja käynnistys oli sitten 41+6.
Kiva kuulla. Tyksiin menossa siis ensi viikolla ellei itsestään käynnisty ennen sitä. Nyt 40+6, keilapallon tuntu alhaalla (vauva kiinnittynyt) ja supistelee joka päivä, mutta epäsäännöllisesti.
ap
Mulla käynnistettiin 42 + 4. Ja vauva oli perätilassa.